אנשים, יותר מתמיד, פונים לאינטרנט על מנת לקבל חדשות, קניות, בידור ומידע כללי. מחקרי שיווק מצביעים על כך שגם לאחר המגיפה אנשים ימשיכו לרכוש דברים ברשת. זה חיוני שאתרי האינטרנט והאפליקציות שלנו מספקים את חוויית המשתמש הטובה ביותר ואת הטכנולוגיות העדכניות ביותר כדי לשמור על בסיס הלקוחות שלכם שמח וצומח, אך זה יכול להיות מתסכל בניסיון להבין מה זה. לכן חמשת הטיפים הללו לאסטרטגיה דיגיטלית מוצלחת יועילו. ראשית, שיקלו זאת:

49% ממשתמשי האינטרנט צפויים להמשיך לקנות באינטרנט גם לאחר מגיפת הקורונה.
(GWI)

אסטרטגיה דיגיטלית היא התוכנית האסטרטגית שגובשה להשגת יעדים ספציפיים במרחב הדיגיטלי. ולמעשה צריך לענות על השאלה, "איפה אנחנו רוצים להיות בעוד שלוש עד חמש שנים?" משיכת מבקרים רבים יותר לאתר שלך, הגדלת הזמן באתר, לידים רבים יותר והמרות הן דוגמאות לסוגי התשובות שיעזרו לכם לבנות אסטרטגיה דיגיטלית מוצלחת. תהא תשובתכם אשר תהיה, עליה להיות ממוקדת בלקוח.

ריכזנו עבורכם רשימה של חמישה טיפים שיעזרו לכם לבנות אסטרטגיה דיגיטלית מוצלחת בשנת 2021.

1. ערכו תוכנית עבודה

עיצוב ופיתוח של אתר הוא עסק יקר, scope creep: תכנון לא נכון של תכנית העבודה יכול לגרום לגידול מיותר הן בתקציב והן בלוחות הזמנים, אם לא מטפלים בהם נכון. מה זה scope creep (זחילת היקף עבודה) ? במילים פשוטות, זחילת היקף העבודה מתרחשת כאשר ההיקף המקורי של פרויקט משתנה ודרישות נוספות מתעוררות בשלב הפיתוח של הפרויקט ללא התאמה לתקציב נוסף. ללא תוכנית ברורה, תוכלו למצוא במהירות את הפרויקט שלכם עובר את התקציב ומעקב את מועד ההשקה.

איך להכין תוכנית עבודה?

ישנן מספר דרכים לגשת ליצירת תוכנית העבודה שלכם, למרות שאין תבנית אחידה לכולם. אסטרטגיות מסוימות אינן נחוצות לכל פרויקט, והדרך הטובה ביותר להתחיל את הדיון היא לשאול: "מה אנחנו צריכים להשיג בפרויקט זה?" לכל פרויקט יעדים וסדרי עדיפויות שונים; אין שתי אסטרטגיות זהות, אך הנה כמה שאלות בכדי לגרום לגלגלים להסתובב.

מה אסטרטגיית השיווק הדיגיטלית שלכם?

שכיח יחסית לטעות בין אסטרטגיה דיגיטלית ואסטרטגית שיווק דיגיטלית. בעוד שהאסטרטגיה הדיגיטלית הינה אסטרטגית במהותה, אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי היא טקטית יותר, כמו סדרת פעולות שתנקטו כדי למשוך, לעסוק ולהמיר לקוחות ברשת. דברים כמו הפעלת קמפיינים ברשתות חברתיות, קידום ממומן במנוע חיפוש (PPC) ופרסום ביוטיוב הם דוגמאות לאסטרטגיות שיווק דיגיטלי.

אופן התכנון של האסטרטגיה הדיגיטלית שלכם יהיה תלוי באסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שיש לכם. אם אתם מתכננים לדחוף לקוחות לדפי נחיתה של מוצרים במקום לדף הבית, עליכם לשקול אילו אלמנטים אתם צריכים שיהיו בדפים אלה כדי לעזור להם להגיע לאן שהם צריכים ולאן אתם רוצים שיסיימו.

מה החזון של המותג?

האם המיתוג, המטרות או היעדים של החברה השתנו לאחרונה? אימצתם סגנון וקול חדשים למוצר שלכם שיעזרו לכם להתבדל מהמתחרים שלכם?

חזון המותג שלכם עוסק ברעיונות שמאחורי המותג שמעוררים אתכם, העובדים והלקוחות שלכם. הם נותנים כיוון ברור לחברה שלכם ועוזרים ליידע את האסטרטגיות שלכם.

94% מאוכלוסיית העולם מזהה את הלוגו של קוקה קולה.
(חברת קוקה קולה)

הגדרת ערכי הארגון שלכם היא חיונית מכיוון שההנחיות הללו ישקפו בהתנהגות המותג שלכם ויבדילו אתכם בשוק. ערכים אלה עוזרים לבנות מודעות והכרה למותג ובסופו של דבר להוביל להמרות טובות יותר.

מדוע אתם רוצים לשנות את אתר האינטרנט שלכם?

ביסודה, השאלה שואלת לגבי יעדים. מדוע אתם רוצים לשנות את אתר האינטרנט שלכם? האם אתם מחפשים לשפר את חווית התגובה באתר שלכם? האם אתם רוצים למשוך יותר מבקרים לאתר שלכם? האם אתם משיקים אסטרטגיה חדשה של שיווק דיגיטלי הדורשת זרימת משתמשים חדשים כמו דפי נחיתה ושיטות תוכן והמרה ספציפיות למוצר?

כל אלה הן שאלות נהדרות שיש לשאול כדי לברר את מטרת הפרויקט הזה. זה יכול גם לעזור ליידע האם מדובר בפרויקט חד פעמי או בפרויקט מורכב יותר עם שלבים.

2. ודאו שהמותג שלכם ממותג

במירוץ לצמיחת העסק שלכם ולקביעת אסטרטגיה דיגיטלית מצליחה, קל להתעלם מחשיבות המיתוג של החברה שלכם. נגענו בחשיבות שיש לחזון וערכים ברורים למותג שלכם כדי לעזור להתבלט מול המתחרים, אבל בואו נדבר קצת על האופן שבו המיתוג החזותי שלכם משפיע על האופן שבו אתם בונים מודעות למותג.

בואו נסתכל על כמה נתונים סטטיסטיים בענף:

  1. צבע משפר את זיהוי המותג בשיעור של עד 80%. (פורבס)
  2. מיתוג באופן עקבי בכל הפלטפורמות יכול להגדיל את ההכנסות בשיעור של עד 23%. (פורבס)
  3. למעלה מ- 70% ממנהלי המותג מתמקדים בבנית קהל יותר מאשר המרת מכירות. (בינדר)
  4. 43% מהלקוחות מוציאים יותר כסף על מותגים שהם נאמנים להם. (Fundera)
  5. 64% מהצרכנים רוכשים מוצר לאחר שצפו בסרטון ממותג ברשתות החברתיות. (פורבס)

מעצבים אוהבים להשתמש בלוגו של נייקי כדוגמה המובהקת לאופן שבו מותג בנה את עצמו כל כך טוב שהוא אפילו לא צריך להשתמש בשם שלו בפרסום כדי שאנשים יכירו במיתוג. למרות שכולנו לא יכולים להיות נייקי, אתם יכולים לבנות זהות חזותית משלכם כדי להגביר את המודעות.

מותג המבוסס על מדריך סגנון ברור הכולל צבעים ספציפיים, גופנים, לוגו ודרכי שימוש בהם עוזר לכם ליצור מראה ותחושה עקביים בכל הפלטפורמות שלכם ולהגביר את המודעות למותג.

דרך נוספת להביא את המיתוג והתוכן שלכם לחיים היא שיהיה לכם קול ייחודי התומך ומשפר את המוצר שלכם. בין אם הקול הזה הוא מזדמן ושובב כמו Target, או מהימן וחזק כמו פורד, או אפילו קצת אבסורדי כמו Old Spice, השיווק שלהם ננעץ במוח שלכם ועוזר לכם לזכור אותם גם אם אתם לא נאמנים למותג הזה.

3. צרו פרסונות וסיפורים של משתמשים

היעדים של אתר האינטרנט שלכם הם חלק חיוני בבניית אסטרטגיה דיגיטלית מוצלחת, אך יתכן שמטרות אלה לא תמיד תואמות את צרכי המשתמשים שלכם. הבנת הצרכים שלהם וכיצד הם משתמשים כעת במוצר שלכם יכולה לתת לכם תובנות היכן אתם מאבדים המרות פוטנציאליות.

פרסונה של משתמש היא ייצוג בדיוני של הלקוח האידיאלי שלכם על סמך מחקרי המשתמשים שלכם. זה מאפשר לכם למקד את הקהל האמיתי שלכם ולשלב את הצרכים, היעדים ודפוסי ההתנהגות הנצפים שלהם.

יצירת פרסונות של משתמשים מאפשרת לכם להבין:

  1. הלקוח האידיאלי שלכם
  2. דפוסי ההתנהגות הנוכחיים של המשתמשים שלכם
  3. הצרכים והיעדים של המשתמשים שלכם
  4. בעיות משתמש ונקודות תורפה

הבנת צרכי המשתמשים שלכם חיונית לפיתוח אתר מצליח. פרסונות יאפשרו לכם לזהות ולתקשר ביעילות את צרכי המשתמשים, ומאפשרים לכם לצאת ביעילות מהנעליים שלכם לתוך שלהם תוך כדי עיצוב המוצר שלכם. פרסונות יעזרו לתאר את האנשים שמשתמשים במוצר בפני חברי הצוות שלכם, דבר החיוני להצעת הערך הכוללת ולקניית הצוות שלכם.

כדי לבנות פרסונות שימושיות של משתמשים, עלינו לבדוק דרך ניתוחים ולבצע חקר משתמשים באמצעות ראיונות משתמשים. בואו נסתכל קצת יותר מקרוב על מונחים אלה.

בידקו מה המשתמשים שלכם רוצים.

שימוש בניתוחים מהאתר הנוכחי שלכם (או אם אתם חנות אונליים, אתם יכולים להסתכל על מגמות המכירות) יכול להזניק את ההבנה העמוקה לבסיס המשתמשים שלכם. מדדים, למשל כמה זמן אנשים מבלים באתר שלכם, היכן הם מחפשים ואילו מכשירים הם משתמשים כדי לגשת לאתר שלכם, כולם חיים בניתוחים האנליטיים.

חלק מהמידע השימושי ביותר שאנו יכולים למצוא באנליטיקס מבוסס על דמוגרפיה. אתה יכול לסקור את טווח הגילאים ואת המגדר של הקהל שלכם. מחקר נוסף יכול לחשוף דברים כמו טווחי גילאים שמניבים את ההכנסות הגבוהות ביותר, עם שיעור ההמרות הטוב ביותר, ואפילו כמה הפעלות יש לכל טווח גילאים. מידע זה יכול לסייע בהנחיית החלטותיכם כיצד תרצו להתאים את המוצר שלכם, ומאפשר לכם לשווק לקהל הנכון.

דברו על זה בפתיחות

עריכת ראיונות אישיים או וירטואליים מאפשרת לכם לגלות את נקודות התורפה של ה- UX שלכם על ידי פגישה עם משתמשים בפועל. מרבית ראיונות המשתמשים מורכבים מסדרה של משימות שהוגדרו מראש שמשתמשים מבצעים, ואחריהן ייעוץ אישי. סדרת שאלות סביב המשימות וחוויית המשתמש בהשלמתן תעניק לכם מידע רב ערך על כמה קל להשתמש במוצר שלכם.

כמה שאלות UX בסיסיות שיש לשאול בראיונות הן:

  1. איזו דרך עקיפה לבעיה יצרת כדי לעזור לך?
  2. מה החלק הכי מאתגר בבעיה / במשימה?
  3. מה אתה עושה כרגע כדי להקל על הבעיה / המשימה הזו?
  4. אילו מוצרים או כלים אחרים ניסית?
  5. מה אתה אוהב או לא אוהב במוצרים או בכלים אחרים?
  6. האם אתה מחפש פיתרון או אלטרנטיבה לבעיה / משימה?

העלאת שאלות כגון אלו מאפשרות לכם להבין היכן המשתמשים שלכם נתקלים בבעיות וכיצד הם עובדים כרגע סביב אותם אתגרים. גילוי הפתרונות של המשתמשים שלכם לבעיות יכול לאפשר לכם למצוא תשובות שאולי התעלמתם מהם אחרת. המידע שנאסף בשלב זה יאפשר לכם לבנות תזרימים חדשים הממוקדים על ידי המשתמש ולטפל בנקודות התורפה שגיליתם.

בניית סיפורי משתמשים

לאחר שיצרתם את הפרסונות שלכם והשלמתם את סיפורי המשתמשים שלכם, הגיע הזמן להפיץ את כל המידע הזה לגורמים מרכזיים חוזרים. האם הייתה בעיה ספציפית שהמשתמשים שלכם העלו באופן עקבי במהלך הראיונות שלהם? נקודות תורפה אלה הן מועמד ראשי לסיפורי משתמשים.

אתם יכולים לבנות נרטיב סביב הנושא כמו:

"כמשתמש חדש, אני רוצה להיות מסוגל להירשם לחשבון מבלי למסור את פרטי כרטיס האשראי שלי."

"אני רוצה להיות מסוגל לבדוק את היתרה בכרטיס האשראי שלי וחיובים ממתינים במהירות."

באמצעות מידע זה תוכלו להתחיל להבין שהמשתמש הראשון מודאג ממסירת המידע הכספי שלו, לכן כדאי לשקול להשתמש בהרשמת משתמש חדש ללא צורך בכרטיס אשראי לתקופת ניסיון. המשתמש השני מתוסכל מהצורך לחפש את היתרות שלו ואת החיובים הממתינים, כך שתוכלו לשקול להוסיף לוח בקרה שאליו המשתמשים מגיעים כאשר הם נכנסים לאתר או לאפליקציה שלכם. ברגע שאתם מבינים את נקודות התורפה ובונים פתרונות לטיפול בהן, אתם יכולים להתחיל ליצור תרשים זרימת משתמשים.

מהו תרשים זרימת משתמש?

תרשים זרימת משתמשים הוא נתיב שהמשתמש יעבור באתר או באפליקציה שלכם כדי לבצע משימה. זרימה זו תעביר את המשתמש מנקודת הכניסה שלו דרך התהליך שלב אחר שלב עד לסיום המשימה, כגון ביצוע רכישה. מיפוי המשימות והפתרונות שאספתם בשלבים המוקדמים יותר של האסטרטגיה הדיגיטלית שלכם מאפשרת לכם לבנות אתרים ויישומים ממוקדי משתמש טובים יותר עבור המשתמשים שלכם.

4. ארכיטקטורת מידע: בניית היסודות

ארכיטקטורת מידע (IA) הוא מונח המתאר את התכנון או מבנה העיצוב של פרויקט המאפשר למעצבי חוויית משתמש (UX) ליצור מפות אתר ותרשימי שלד (wireframe). הוא מתמקד בעיקר בארגון ומבנה התוכן, ומאפשר ניווט קל. ארכיטקטורת מידע טובה היא בסיס לחווית משתמש יעילה, אך לא להיפך. מעצבי UX ואדריכלי מידע הם תפקידים שונים שלעתים קרובות מבלבלים ביניהם.

מה ההבדל בין ארכיטקטורת מידע לבין חווית משתמש?

אדריכלי מידע יוצרים מבני תוכן מתוך מערכי נתונים מורכבים, הנערכים לרוב באמצעות מחקר פרסונות ודיאגרמות זרימה. (זו תוכנית שמתכנסת!)

לעומת זאת, חווית משתמש עובדת עם רגש. אנחנו לא מדברים על סנטימנט, אבל יותר תגובה רגשית להשלמת משימה.

עיצוב UX מוסיף הקשר וסיפור להתנהגות המשתמש, ומעניק להם רושם מתמשך מהחוויה. לא רק שמעצב ה- UX מתחשב ב- IA, אלא גם עוסק בהפעלת המשתמשים ועיצוב חוויות נעימות.

מה הם רכיבי ארכיטקטורת המידע?

על מנת לבסס אסטרטגיה דיגיטלית מוצלחת, חשוב להבין מה מוכנס לייצור IA יציב. בספר, Information Architecture for the World Wide Web, לו רוזנפלד ופיטר מורוויל, שני חלוצי IA ידועים, סימנו ארבעה מרכיבים עיקריים כמבנים העיקריים של ארכיטקטורת המידע.

והם:

  • מערכות ארגון
  • מערכות תיוג
  • מערכות ניווט
  • מערכות חיפוש

מערכות ארגון

אלה הקבוצות או הקטגוריות בהן מחולק מידע, ועוזר למשתמשים לחזות היכן הם יכולים למצוא מידע ספציפי בקלות. ישנן שלוש דרכים עיקריות לארגן מידע זה: היררכי, סִדרָתִי ומַטרִיצָה.

היררכי – טכניקה זו מתייחסת להיררכיה הוויזואלית של אלמנטים בעמוד באופן שהמשתמש יכול להבין את החשיבות של כל רכיב.

סִדרָתִי – מבנה זה יוצר מסלול למשתמש בו ניתן לעקוב, בדרך כלל בסדרת שלבים. מערכות רציפות משמשות לרוב באתרי מסחר אלקטרוני ובאפליקציות.

מַטרִיצָה – מבנים אלה יכולים להיות מעט יותר מסובכים עבור המשתמשים מכיוון שהם בסופו של דבר בוחרים כיצד הם מנווטים בתוכן. למשתמשים יש אפשרויות שונות לארגון תוכן. לדוגמה, ניתן לסווג פריטים אלה לפי תאריך, לפי א-ב או לפי נושא.

מערכות תיוג

תכנון מוצר מוצלח נשען על פשטות בבסיסה, ועל מעצבי UX לקחת כמויות גדולות של מידע וליצור תוויות פשוטות להעברת המידע מבלי לבלבל משתמשים. בואו ניקח בחשבון שלרוב האתרים יש גישה ליצירת קשר כמו מספר טלפון, כתובת דוא"ל וכתובת פיזית דרך תווית ניווט "איש קשר". התווית "איש קשר" משמשת טריגר למשתמשים, ומשייכת את המילה למידע איש הקשר מבלי להציג את כל הנתונים בניווט. בסופו של דבר מערכות תיוג מכוונות לאיחוד נתונים בצורה הקלה ביותר שיש למשתמשים.

מערכות ניווט

ניווט, באופן עקרוני, הוא מכלול הפעולות המנחות משתמשים דרך אתר או מוצר. מבחינת ה- IA, מערכת הניווט כוללת את כל הדרכים בהן משתמש עובר דרך התוכן. דוגמאות לכך כוללות ניווט בכותרת העליונה ובכותרת התחתונה של העמוד.

מערכות חיפוש

ארכיטקטורת מידע משתמשת במערכת זו כדי לעזור למשתמשים לחפש מידע או נתונים ספציפיים באתר או באפליקציה. תכונות חיפוש מסייעות למשתמשים בצורה היעילה ביותר כאשר באתר או באפליקציה יש כמות גדולה של נתונים שקשה למצוא אותם.

כמובן שניתן להתעמק עוד ברוב המערכות הללו. הגדרת שיטות אלו שפירטנו לעיל, המשמשים בארכיטקטורת מידע כדי לארגן נתונים הן התחלה מצוינת.

5. תוכן: יותר מאשר רק פרצוף יפה

אתר מעוצב יפה עם אנימציות ועיצוב ייחודי היא דרך נהדרת למשוך משתמשים חדשים, אך תוכן נהדר הוא זה שמשאיר אותם באתרכם זמן רב יותר ויותר.

להלן מספר דרכים לכתוב תוכן משמעותי עבור האתר שלכם:

  1. תיצרו תוכן קל לסריקה. המשתמשים של היום יסרקו את התוכן שלכם בחיפוש אחר מילות מפתח וביטויים ספציפיים.
  2. דברו במונחים של הדיוט. נסו להשתמש במינוחים שהקהל שלכם מבין.
  3. שוחחו עם הקוראים כמו שהייתם עם חבר. בהתאם לקול המותג שלכם, זה יכול להיות קצת יותר קשה, אבל אם משתמש יכול להזדהות עם המותג שלכם דרך התוכן שלכם, זה ניצחון גדול.
  4. הבינו את קהל היעד שלכם. פעלתם אחר שלבים 1-4 במאמר; יש לכם את זה!
  5. הציגו הוכחה שה- CTA שווה את זה. עשו זאת באמצעות המלצות, סיפורי הצלחה או שותפויות – דברים שמציגים את המומחיות שלכם ומפיגים ספקות ביכולת שלכם.

SEO ואתם…וגם גוגל

חשוב להתמקד בקהל שלכם בעת כתיבת תוכן, אך אינכם יכולים לשכוח את העוצמה של מנוע החיפוש של גוגל. זה יכול להיות איזון בין ייעול התוכן עבור הקהל שלכם ולהבטיח שמילות המפתח הרלוונטיות כוללות כותרות, כותרות משנה ותיאורי מטא. הימנעו מ"דחיסת מילות מפתח ", מה שיכול להוריד את הדירוג שלכם במנועי חיפוש. מומחים בתעשייה מציעים לשאוף לצפיפות מילות מפתח של 1-2%.

להלן מספר דרכים אחרות לייעל את התוכן שלכם מבלי להתפשר עליו:

  1. יש לכלול מילות מפתח בכותרות הראשיות ובכותרות משנה. וודאו שמילות המפתח העיקריות שלכם כוללות תג H1 בעוד שמילות מפתח אחרות נמצאות בכותרות המשנה ובגוף הטקסט.
  2. שימו לב לנתוני מטא. נתוני מטא חזקים מכילים משפט אחד עד שניים שיעודדו את המשתמשים ללחוץ על הקישור שלכם.
  3. השתמשו בכתובות אתרים חכמות. עזרו למשתמשים להבין מה מופיע בדף עם כתובת אתר תיאורית.
  4. הוסיפו קישורים. הוספת קישורים מועילים ורלוונטיים לחלקים אחרים באתר שלכם ישמור על המשתמשים באתר שלכם זמן רב יותר, ובכך תשפיעו על דירוגי Google.

ישנן מספר דרכים אחרות לעזור במיטוב התוכן שלכם, כמו עדכון התוכן מעת לעת; כך שיהיה טרי ויאונדקס מחדש על ידי גוגל או שינוי כותרות קריאה לפעולה מיושנים. אתם יכולים אפילו לבצע אופטימיזציה של קישור פנימי אם תפרסמו עמוד או מאמר חדש המתאים לתוכן רלוונטי.

פיתוח אסטרטגיה דיגיטלית מוצלחת עם TKMedia

גילוי נאות:

תוכן המאמר נכתב לאחר מאמץ ומחקר על מנת לספק את התוכן האמין ביותר שניתן. כמו כן התוכן מתייחס למידע שקיים בעת שעודכן לאחרונה בתאריך: 08/01/2023, ולכן עשויים להיות שינויים ואי התאמות שחלו מאז.

כמו כן, כל המאמרים המסקרים מוצרים או שירותים כלשהם הינם מוצרים שרכשתי והיתנסתי בהם בעצמי. בחלק מהמקרים אני אקשר לאתרי המוצרים באמצעות קישור שיתופי (אפיליאציה), שיתוף פעולה זה מאפשר לי לעיתים לספק לכם הגולשים הטבות מיוחדות ובתמורה אני מתוגמל באופן חלקי.

תודה על שיתוף הפעולה. ומקווה שהפקתם את המיטב מקריאה זו.

מדריכים ומאמרים נוספים