TikTok על מסך סמארטפון האפליקציה שמשנה את צריכת התוכן

אם מעולם לא שמעתם על TikTok לפני כן, הגיע הזמן לצאת מתחת לסלע שלכם ולבדוק כיצד צורכים תוכן ברחבי העולם כיום.

בטח שמעתם את הילדים המגניבים אומרים משהו בסגנון: "TikTok פה, TikTok זה". אבל, מה זה TikTok ומדוע זה הפך להיות כל כך פופולרי?

בצורתו הפשוטה ביותר, TikTok היא אפליקציית מדיה חברתית המאפשרת למשתמשים ליצור קטעי וידאו קצרים, לעיתים קרובות עם שמע מוקלט מראש.

TikTok הורג את כוכבי הטלוויזיה

בכל קבוצות הגיל בישראל, אולי למעט 65+, צריכת התוכן בטלויזיה ממשיכה במגמת הירידה אל מול הסמארטפון. משווקים צריכים להבין איך אנשים צורכים את תכני הבידור שלהם.

נתוני צפיה בטלוויזיה
נתוני הרייטינג האמיתיים נחשפים: הצופים עברו מסך, והערוצים נלחמים על שיטת המדידה החדשה | מתוך: גלובס

הפיצוץ של TikTok

TikTok היא כעת אחת האפליקציות (שאיננה משחק) עם מספר ההורדות הגדול בעולם, עם מספר הורדות מטורף של 39 מיליון באנדרואיד ו -14 מיליון הורדות ב- iOS, וזה ביוני 2020 בלבד.

בבריטניה לדוגמא, משתמשים פעילים המהווים כ -90% מחשבונות TikTok משקיעים בממוצע מעל 40 דקות ביום באפליקציית ה-TikTok שלהם.

זה ממכר מאוד, תאמינו או לא תנסו גם אתם. לא צריך להירשם כדי לראות את כמות התוכן העצומה, אבל אני כן מזהיר אותך, כי כמוני, נשאבתי לתוכן של TikTok תוך מספר דקות, רק כדי להרים את המבט אל השעון כעבור שעה ולחשוב 'לאן נעלם הזמן הזה'.

טחרוך הטיקטוק

קהל יעד

כשיוצרי האפליקציה בחרו להתמקד לגילאי 18 ומטה כקהל היעד המועדף עליהם, אין זה מפתיע שלמעלה מ -40% מהמשתמשים הם בגילאים 16-25. בתור משווק, אתה בטח חושב לעצמך עכשיו 'זה לא קהל היעד שלי, אני לא צריך להשקיע זמן ב- TikTok'. אני מנחש שאמרת את זה גם על אינסטגרם, ואולי גם על פייסבוק בשלב מסוים, נכון? איך זה עבד לך?

תוכן בטיקטוק

יוצרי תוכן הם הליבה של הרגלי צריכת הווידיאו של משתמשי TikTok, כאשר הפלטפורמה מציגה כמיליון תכני וידאו חדשים מדי יום. היוצרים האלה הם עכשיו מיני סלבריטאים בפני עצמם, ושיגעון ה- TikTok התפשט גם ליוצרי על כמו דרייק, שיצר שיר שתוכנן במיוחד להצלחה בפלטפורמת TikTok.

יוצרי תוכן אפילו חברו כדי להתחיל לחיות יחד במה שמכונה בתי TikTok. דוגמה אחת כזו היא 'thehypehouse', שיש לה כמעט 500 מיליון לייקים בפלטפורמה. אמנים בינלאומיים מכירים בעובדה שאם השיר שלך יהפוך לריקוד ב- TikTok, סביר מאוד שהוא יכנס לעשירייה הראשונה המצעדים.

ג'ייסון דרולו אף יצר קליפ מוזיקלי של TikTok, עם למעלה מ -4 מיליון צפיות ביוטיוב תוך מספר שבועות.

גיוס הון עבור טיקטוק

ב-TikTok יודעים שיוצריהם הם לב ההצלחה שלהם, וכדי לשמור על המומנטום הזה הם הודיעו זה עתה על גיוס של 200 מיליון דולר לטובת מימון המשתמשים שלהם בשנים הקרובות. זה מראה לנו שאין סימנים להאטת הפלטפורמה בקרוב, למרות ניסונתיו הכושלות של טראמפ לאסור את האפליקציה הסינית הזו.

אסטרטגית הטיקטוק שלך

אז מה המשמעות של כל זה למשווקים? ובכן, אני שמח ששאלת … בסדר, שאלתי אבל חשבת על זה, נכון?

כמשווקים, עלינו להבין ולהכיר בגודל ההשפעה העצום של TikTok על חיי היומיום של הדור הצעיר שלנו. אנחנו כבר למדנו להכיר בשינויים שיווקיים בקצב מהיר, אבל 'האם האסטרטגיות הדיגיטליות שלנו מוגדרות להיות תגובתיות במיוחד?' זו השאלה שאנחנו צריכים להתחיל לשאול את עצמנו.

אנחנו זיהינו נישה חדשה בנוף השיווק הדיגיטלי, החלה על כל עסק וכל מגזר. היא נקראת 'קהילות נרכשות'.

קהילות נרכשות

קהילה זו היא מרחב מרתק, משעשע ולעיתים קרובות נוצר על ידי משתמשים ברשתות החברתיות המאפשר לקהלי היעד שלך להתכנס ולדבר על הדברים שהם אוהבים במגזר ספציפי. למרות שהוא לא משמש לקידום מוצרים בהתחלה, ברגע שהקהילה פועלת, העסק שלך יכול לנהל את המרחב הזה, ואפשר להתחיל להתאים מסרים שיווקיים לקהילה שכבר עוסקת בהם בכדי להביא להמרות.

גילוי נאות:

תוכן המאמר נכתב לאחר מאמץ ומחקר על מנת לספק את התוכן האמין ביותר שניתן. כמו כן התוכן מתייחס למידע שקיים בעת שעודכן לאחרונה בתאריך: 01/02/2021, ולכן עשויים להיות שינויים ואי התאמות שחלו מאז.

כמו כן, כל המאמרים המסקרים מוצרים או שירותים כלשהם הינם מוצרים שרכשתי והיתנסתי בהם בעצמי. בחלק מהמקרים אני אקשר לאתרי המוצרים באמצעות קישור שיתופי (אפיליאציה), שיתוף פעולה זה מאפשר לי לעיתים לספק לכם הגולשים הטבות מיוחדות ובתמורה אני מתוגמל באופן חלקי.

תודה על שיתוף הפעולה. ומקווה שהפקתם את המיטב מקריאה זו.

מדריכים ומאמרים נוספים