שיווק למילניאלס (דור ה-Y)

מילניאלס מוגדרים בצורה הטובה ביותר באופן קולקטיבי כמי שנולד בין השנים 1980 ל-2000, כך שלדוגמה בשנת 2021 כל אדם מגיל 21 עד 41 כלול בקבוצה זו, והופך אותם לקבוצת האנשים הגדולה והמגוונת ביותר שקיימת בחברה שלנו כרגע.

מילניאלס – אתם שומעים את המילה הזו וסביר להניח שהיא מעלה תמונות של בני נוער עצלנים אוכלים טוסט עם אבוקדו או חבר׳ה בשנות העשרים המוקדמות שעדיין גרים בבית הוריהם ומשחקים משחקי וידאו.

ובכן, מה אם הייתי אומר לכם, שיש סיכוי של 33% שאתם גם בני דור ה-Y?

  • 1 מכל 3 אנשים הוא כרגע "מילניאל", זה שליש מאוכלוסיית העולם!
  • 25% מהם הם הורים
  • 80% מהם נמצאים בתפקידי ניהול בקריירה שלהם

המשמעות היא שכקבוצה מגוונת מאוד, הם לרוב מוקד קהל היעד של רוב החברות וכיום הם בעלי שיעורי ההשכלה הגבוהים ביותר מכל דמוגרפיה אחרת שהייתה.

ליותר מילניאלס יש תואר מדור הבייבי בום בפעם ניכר, 40% מהמילניאלס הם בעלי תואר ראשון לעומת 26% מהבייבי בום.

‎⁨איך מתחילים לשווק לקבוצת אנשים כזו משכילה ומגוונת⁩

איך מתחילים לשווק לקבוצת אנשים כל כך משכילה ומגוונת?

ובכן, בואו נתייחס לפיל שבחדר ופשוט נאמר את העובדה שאין דרך ממשית שתוכלו למקד לכולם באותה מודעה ולגרום למסר הזה להדהד אצל כולם.

מצטער, אבל הגיע הזמן שתזרקו את טקטיקות השיווק הישנות שלכם שלמדתם בבית הספר, כי נחשו מה? הם לא עובדים על האנשים האלה, למעשה, מילניאלס פחות מושפעים מהשיווק המקוון המסורתי מכל קבוצה אחרת לפניהם. מכיוון שהם חכמים, מתמצאים ברשת, והם נחשפו לטקטיקות האלה במשך רוב חייהם.

זה הופך את השיווק למילניאלס לקשה, אך ישנם דברים מסוימים שתוכלו לעשות בכדי לתפוס כמה שיותר מהדמוגרפיה העשירה הזו.

1. תהיו עסק שמתגאה להיות משהו יותר

בני דור המילניום רוצים לשנות את העולם, הם מודעים יותר לסביבה וחברתיים מכל דור אחר.

להיות חברה שתיישר קו עם האידיאלים האלה תגרום לכם להתבלט באופן אוטומטי בשוק. חברות שמינפו זאת לטובתן זכו להצלחה עצומה.

Ivory Ella

חברה מאוד מצליחה שמייצגת משהו נוסף. היא חברה המתמקדת בעיקר סביב נושאי רווחת בעלי חיים ואיכות הסביבה. בתחילת הדרך הם נרתמו לשימור הפילים, אך עם הזמן הם הרחיבו את המטרות שלהם ככל שהחברה שלהם התרחבה.

עסק שמתגאה להיות משהו יותר - Ivory Ella שימור איכות הסביבה

2. השקיעו יותר ברשתות החברתיות

ואני לא מתכוון שיש רק להגדיל את תקציב הפרסום בפייסבוק. במקום זאת, התמקדו בהשפעה והוכחת עמדה חברתית על פני מספר פלטפורמות מדיה חברתית.

מדיה חברתית היא הרגל יומיומי בחיי רוב בני דור המילניום, הם משקיעים כל כך הרבה זמן בגלישה או ביצירת תכנים שזה המקום המושלם להבחין בהם.

לרוב המילניאלס יהיה סיכוי לרכוש משהו אם חבר או מישהו שהם מעריצים ברשתות החברתיות ימליצו עליו או ישתמשו בו. סקר שנערך לאחרונה הראה כי 50% מבני דור המילניום סומכים על המשפיענים שממליצים על מותג ועוד 76% מהם מבררים על מוצרים חדשים דרך הרשתות החברתיות.

החוכמה היא להיות אמיתיים ולפנות לאינטרסים שלהם מכיוון שהמילניאלס רואים בשקיפות דרך כל הטקטיקות השיווקיות שאנו רואים במודעות טיפוסיות.

השקיעו יותר ברשתות החברתיות

3. השיגו ביקורות והמלצות

לרוב זהו שינוי כללי המשחק לעסקים המתמקדים בו מאוד – סקירה כנה של מוצר או שירות ממקור אמין תשפיע על יותר רכישות מאשר 100 מודעות במיקוד לפי מילות מפתח. איך משיגים ביקורות? ובכן, אתם צריכים לבקש אותם! גם לא רק לשאול פעם אחת ולשכוח מזה.

סטטיסטית, 50% מהלקוחות שהתבקשו להשאיר ביקורת ישאירו ביקורת.

ומהיתר, 14% נוספים ישאירו ביקורת אם יישאלו יותר מפעם אחת.

אז בקשו מהם להשאיר לכם ביקורת, והקלו ככל האפשר על התהליך כדי להגדיל את הסיכויים שעוד אנשים ישאירו ביקורת.

חשוב לציין כי המוניטין של החברה שלכם הוא אחד מנכסי השיווק החשובים ביותר, ולמוניטין שלילי יכולים להיות השלכות מרחיקות לכת לאורך שנים, לכן אם מסיבה כלשהי אתם צופים זרם של משוב שלילי תרצו לעבוד על החלקים שגרמו לחוסר שביעות הרצון של הלקוחות.

4. השתמשו בתוכן שנוצר על ידי משתמשים

מילניאלס הם יוצרי תוכן מקוריים, מעל 45% מהם יוצרים באופן קבוע תוכן ייחודי. אז איך זה עוזר לפרסם את המוצרים שלנו? זו תגובה מובנת, אך נסו להסתכל על כך בדרך אחרת.

45% מהם יוצרים באופן קבוע תוכן שיכול לעזור לכם לפרסם את המוצרים שלכם!
המדיה חברתית מתבססת על תוכן שנוצר על ידי משתמשים, זה בהגדרה של "מדיה חברתית".

עליכם להיות מעורבים עם אנשים בדרכים יצירתיות בנושאים שהם אוהבים ולא רק לפרסם מידע על מוצר חדש ויתרונותיו.

Starbucks

דוגמה מצוינת לחברה שעושה זאת באופן קבוע היא קפה סטארבקס. במשך שנים סטארבקס מנהלת תחרויות "כוסות" שונות הדורשות מהמשתמשים לשלוח את התמונות המועדפות עליהם כשהם מתייצבים עם כוסות קפה של סטארבקס או מעצבים כוסות משלהם על מנת לזכות בפרס. זו דרך פשוטה ויעילה להגביר את המודעות למותג והמעורבות החברתית עם המשתמשים. זה מצב win-win, המשתמש זוכה להשוויץ בתמונות שלו והחברה זוכה לחשיפה חופשית למותג.

ישנן דרכים אחרות בהן אתם יכולים לעשות זאת ללא פרס כלשהו, כגון סקרים פשוטים בטוויטר ובלינקדאין המעודדים אנשים להשתתף, אך הם צריכים להיות מעורבים באמת.

לדוגמה, אל תבקשו מאנשים להצביע על איזה אחד מהמוצרים שלכם הם מעדיפים שכן רוב האנשים כנראה לא רכשו את כל האפשרויות שתפרטו. במקום זאת, ערכו סקר שיגרום להם להיות מעורבים ביצירת מוצר חדש. זה יכול להיות משהו פשוט כמו איזה צבע חדש היו רוצים לראות את אחד הנעליים הנמכרות ביותר שלכם, איזה טעם חדש של שייק הם היו רוצים לראות וכן הלאה.

לסיכום

שיווק לדור המילניום לא קל, למעשה, אתם צריכים לאמץ גישה חדשה לגמרי ממה שעבד בעבר, אך הדבר העיקרי שלמרבה המזל לא השתנה, הוא שהפנייה לרגשות הקהל ולתחומי העניין שלהם בשיטות שבחרתם צפויה להביא יותר מכירות.

זכרו שרלוונטיות תמיד גוברת על טווח מיקוד!

בדקו כיצד אנו שמים דגש על שיווק אסטרטגי להשגת יעדי השיווק שלכם.

גילוי נאות:

תוכן המאמר נכתב לאחר מאמץ ומחקר על מנת לספק את התוכן האמין ביותר שניתן. כמו כן התוכן מתייחס למידע שקיים בעת שעודכן לאחרונה בתאריך: 08/01/2023, ולכן עשויים להיות שינויים ואי התאמות שחלו מאז.

כמו כן, כל המאמרים המסקרים מוצרים או שירותים כלשהם הינם מוצרים שרכשתי והיתנסתי בהם בעצמי. בחלק מהמקרים אני אקשר לאתרי המוצרים באמצעות קישור שיתופי (אפיליאציה), שיתוף פעולה זה מאפשר לי לעיתים לספק לכם הגולשים הטבות מיוחדות ובתמורה אני מתוגמל באופן חלקי.

תודה על שיתוף הפעולה. ומקווה שהפקתם את המיטב מקריאה זו.

מדריכים ומאמרים נוספים