אלגוריתם 'חוויית העמוד' של גוגל שהוצג בעבר ואמור היה לצאת במאי 2021 נדחה ויופעל כעת בין יוני לאוגוסט.

בהודעה השבוע, גוגל דחתה את עדכון חוויית העמוד שלהם, הכולל את ה- Core Web Vitals (CWV), ממאי-יוני השנה. יתר על כן, הפעלת עדכון זה תעשה בהדרגה בין יוני לאוגוסט 2021.

אמנם זה עשוי להוות תסכול עבור בעלי אתרים מסוימים; רבים מהם השקיעו בשיפור והכנת אתריהם לקראת השינוי ובתקווה להקדים את המתחרים שלהם, אלה ללא ספק חדשות טובות לאחרים.

בקטע זה אנו נעביר אתכם דרך:

  • מה משמעות עדכון זה עבור ביצועי ה- SEO שלכם
  • לוח הבקרה החדש לחוויית העמוד
  • נתוני ליבה חיוניים ברשת (CWV) – תובנות מהירות עמוד לעומת Search Console
  • מהם השינויים האחרים בהשקה?

אם אתם מעוניינים ללמוד עוד על Core Web Vitals בודדים, תוכלו לקרוא את המדריך שלנו כאן. אופטימיזציה של Core Web Vitals, הכוללים את המדדים החדשים עבור LCP, CLS ו- FID, יכול להיות קשה לביצוע. בחלק מהמקרים בפלטפורמות וערכות עיצוב קיימות לניהול אתרים אין פשוט יסודות טובים בכדי לספק את מדדי הביצועים הטובים ביותר בעיניי גוגל, רבים מהם דורשים משאבים משמעותיים או בנייה מחדש שלוקח זמן לתכנן ולבצע.

Core Web Vitals 3x Metrics

נראה כי עיכוב זה מהווה אינדיקציה ברורה מצד גוגל כי לדעתם יש להעניק זמן חסד רב יותר לבעלי האתרים כדי "לעזור לכם להמשיך לבצע חידודים לאתר שלכם עם חווית המשתמש בעמוד".

מה משמעות עדכון זה עבור ביצועי ה- SEO שלכם?

האופי ההדרגתי של ההשקה אומר גם שזה פחות סביר שנראה שינויים פתאומיים בדירוגים … לא שצריך להיות בכל מקרה. גוגל הבהירה שלא לצפות ל"שינויים דרסטיים", בדומה לעדכון המותאם לנייד או עדכון המהירות – מודגש כי חוויית העמוד היא רק אחד הגורמים הרבים במנגנון הדירוג הכללי.

סביר יותר להניח שעדכון חוויית העמוד ישפיע יותר על אתרים שיש להם ציוני CWV גרועים באמת, או בחיפושים תחרותיים בהם גורמי דירוג אחרים מאוזנים יותר. תרשים זה מסכם זאת בצורה הטובה ביותר:

האם CWV ישפיע על דירוג האתר שלכם

זה לא אומר ש- Core Web Vitals אינן חשובות, כפי שניתן לראות לעיל, הן יכולות להיות קריטיות כדי לנצח את המתחרים שלך. החשיבות של מדדים אלו תגדל עם כל עדכון ש- Google תשיק.

עם זאת, האם נראה מאמץ מחודש סביב Core Web Vitals בחודשים נוספים אלו? אני חושב שזה לא סביר, בהתחשב בכך שכבר קרוב לשנה קיבלנו התראה לגורם הדירוג החדש, לאלה שממש היה אכפת או שהיו מודאגים באותות חדשים אלו כבר היו מוכנים לעדכון הצפוי במאי.

לוח בקרה חדש לחוויית העמוד

כדי לעזור לנו להתכונן לעדכונים הבאים, פורסם דוח חוויית עמוד חדש עבור Search Console. וזה משלב נתונים מדוח ה- Core Web Vitals עם אותות חוויית עמוד קיימים עם ידידותיות-למובייל, אבטחה ושימוש ב- HTTPS.

הגרף בחלק העליון מספק סיכום שימושי, לפי יום, של סך העמודים הנמצאים בסף ה"טוב" עבור Core Web Vitals. אם עמוד כלשהו לא עומד בסף זה עבור LCP, FID או CLS, הם יסומנו כ- 'כתובת אתר נכשלת '.

בחירה בחלונית Core Web Vitals תעביר אתכם לדוח ה- Core Web Vitals שבו תוכלו להציג את כל הדפים ש"זקוקים לשיפור" או שהם "גרועים ".

דוח חוויית העמוד החדש ב- Search Console
דוח חוויית העמוד החדש ב- Search Console

ההבנה של אילו עמודים נכשלים עוזרת לקבוע לאן לכוון את המאמצים שלנו. אמנם יתכן שלא ניתן יהיה לטפל בכל עמוד בודד, אך יתכן שיהיה אפשר לבודד תבניות ספציפיות או קבוצות עמודים המשתפות בעיות נפוצות. לפעמים נוכל להשתמש בזה יחד עם עמודים בעלי תנועה מירביים כדי לנתח היכן עבודות פיתוח נוספות לשיפור המהירות תשפיענה ביותר. לאחר מכן אנו נתייחס לעמודים אלה ונבדוק את ה- Core Web Vitals בתובנות מה- PageSpeed של גוגל.

מדוע תובנות מהירות עמוד (Page Speed Insights) ו- Search Console מציגות נתונים שונים?

אם השתמשתם בכלים כגון PageSpeed Insights לבדיקת ביצועים, ייתכן שתבחינו בהבדלים בין האופן בו מדדי CWV של עמוד אינטרנט ניתנים בתובנות בהשוואה לדיווח ב- Search Console.

בסופו של דבר זה מסתכם בנתוני מעבדה לעומת נתוני שדה.

מרטין ספליט מחברת גוגל מתאר זאת כך: "נתוני השדה מגיעים ממשתמשים אמיתיים, בעוד שנתוני המעבדה מגיעים ממכונה חזקה למדי עם אינטרנט טוב ככל הנראה ממקום כלשהו ברחבי העולם. אז סביר להניח שלא תראו את אותן התוצאות."

בניגוד לדוח 'מעבדה' בתובנות שמודדות מדדים אלה בסביבה מדומה, ציוני ה- Core Web Vital ב- Search Console מבוססים על נתוני 'שדה' בפועל שנאספו על ידי משתמשים אמיתיים מ- CRUX. לכן מקובל לראות הבדלים בין אופן הדיווח על מדדים אלו ויכולים להיות מספר סיבות. אלה יכולים לכלול:

  1. מדדים הנמדדים באמצעות CRUX עשויים להיות מצטברים ברחבי האתר כולו ועשויים להיות שונים מהערכים מעמודים ספציפיים הנבדקים בתובנות.
  2. משתמשים בפועל הפועלים באמצעות מכשירים אמיתיים ומדווחים ב- CRUX עשויים להיות בעלי יכולות מעבד ועיבוד שונות מאשר המכשיר המדומה ב- Insights. זה יכול להשפיע במיוחד על מדד ה- FID, ומקובל לראות ציונים גבוהים יותר עבור מדדי אינטראקטיביות בתוצאות בדיקות מעבדת Insights.
  3. הרזולוציות וגדלי המסך ישתנו באופן דרמטי בין משתמשים שונים, בניגוד לרזולוציה היחידה לנייד ולשולחן העבודה בתובנות. המשמעות היא שאלמנט ה- LCP הגדול ביותר יכול להשתנות ברזולוציות ונקודות שבירה שונות. אם ה- LCP הוא תמונת ראשית גדולה, למשל, וודא שהתמונה מגיבה והגודל הנכון נטען מראש ברזולוציות שונות.
  4. תובנות Insights לא לוקחות בחשבון התנהגות גלילה או לחיצה ואילו CRUX מתעד את חוויית המשתמש לאורך כל המסע שלהם. אם נטען תוכן, או אלמנט משתנה בזמן שמשתמש גולל למטה בדף או מקיים אינטראקציה עם אלמנט, הדבר עלול לגרום לערכי CLS גבוהים יותר בדיווח Search Console ו- CRUX.

באיזה מהם עליי להשתמש?

האם ההבדלים הללו פירושם שיש להשתמש בכלי דיווח אחד על פני אחר? אנחנו אוהבים להשתמש בשניהם. התובנות עדיפות לנתח דפים ספציפיים ולמדוד את ההשפעה של כל שיפור שנעשה בעמודי המפתח, בעוד שנתוני CRUX בתוך Search Console יכולים להיות נהדרים כדי לסמן בעיות באתר שלם ולזהות תבניות ספציפיות שדורשות תשומת לב.

מהם השינויים האחרים בהשקה של עדכון גוגל?

אבל חוויית העמוד אינה הסוף שלה. שינויים אחרים שמגיעים להפעלה הדרגתית זו כוללים

1. מאמרים מובילים כבר לא דורשים AMP

זה יתרון גדול עבור מפרסמי החדשות. נכון לעכשיו, רק מאמרים שפורסמו כ- AMP זכאים להופיע בתכונת הקרוסלה של מאמרים מובילים בתוצאות מנועי החיפוש. כאשר ההשקה של חוויית העמוד תתרחש, AMP כבר לא תהיה דרישה וכל מאמר יהיה כשיר בתנאי שמולאו אחר מדיניות החדשות. דרישה זו מושמטת גם מאפליקציית חדשות Google.

פירוש הדבר כי מפרסמים אינם נאלצים להשתמש בטכנולוגיה ספציפית אם הם רוצים חשיפה נוספת זו ב- SERP. יצירה של תוכן AMP יכולה להיות קשה ליישום, ולכן הסרת דרישה זו יוצרת שוויון ברמה גבוהה יותר.

2. הסרת תג ה- AMP

גם תג AMP, סמל הברק הקטן שמוצג בתוצאות החיפוש כדי לציין תוכן AMP יוסר. במקום זאת, גוגל 'תבדוק דרכים אחרות לעזור בזיהוי תוכן עם חוויית עמוד נהדרת'. אני לא אתפלא לראות סמל אחר שצץ בתוצאות החיפוש כדי לציין אתרים עם הביצועים הטובים ביותר שעוברים את כל מערכות ה- Core Web Vitals ומדידות אחרות של חוויית העמוד. זה יכול להשפיע מאוד על יחס שיעורי הקליקים ובאמת יעודד בעלי אתרים לבחון שוב את CWV.

3. תמיכה ב- signed exchanges לכל התוכן בחיפוש Google

חלק מהטכנולוגיה הבסיסית בה השתמשה גוגל ליצירת עמודים מהירים עבור AMP הייתה היכולת 'לאחזר מראש' נכסים מתוצאות החיפוש של גוגל, כך שניתן לטעון משאבי מפתח הנדרשים להצגה ולעיבוד של עמוד אינטרנט לפני שהמשתמש הגיע לעמוד.

אחד ההיבטים המרתקים ביותר בהכרזה השבוע הוא שטכנולוגיית 'SXG' זו המשמשת להעברת AMP זמינה לשימוש כללי ואינה מוגבלת לתוכן AMP בלבד. אם ה- HTML וה- CSS של האתר הראשי נטענו למשל לפני שהמשתמש הגיע אליו, זה יכול לגלח מאות אלפיות השנייה מזמן הטעינה של האתר כאשר הוא מנוווט אליו מחיפוש Google.

למרות ש- SXG עצמה לא תהיה גורם דירוג, אם היא תיצור ציונים גבוהים יותר וחווית עמוד טובה יותר כתוצאה מכך, היא עשויה לשפר בעקיפין את הדירוגים.

לסיכום

אמנם היינו מוכנים ונלהבים לעדכוני חוויית העמוד שיינחתו בחודש הבא, אך אנו מבינים את הנימוקים מאחורי ההשקה המתעכבת וזה אכן נותן לכולנו קצת יותר סיכוי להכין את האתרים שלנו לחוויית עמוד טובה יותר.

אנו מעוניינים גם לנסות דוחות חדשים אלה והתמיכה שהוכרזה לאחרונה ב- SXG עשויה לגלח אלפיות השניה יקרות מחוץ לעמוד, ובהחלט משהו שנחקור הלאה, לכן הישאר מעודכנים!

אם תרצו לדעת יותר כיצד אנו יכולים לעזור לכם לשפר את חוויית העמוד באתר שלכם, צרו איתנו קשר או עיינו בכמה מהמאמרים הקשורים בהמשך.

גילוי נאות:

תוכן המאמר נכתב לאחר מאמץ ומחקר על מנת לספק את התוכן האמין ביותר שניתן. כמו כן התוכן מתייחס למידע שקיים בעת שעודכן לאחרונה בתאריך: 24/05/2021, ולכן עשויים להיות שינויים ואי התאמות שחלו מאז.

כמו כן, כל המאמרים המסקרים מוצרים או שירותים כלשהם הינם מוצרים שרכשתי והיתנסתי בהם בעצמי. בחלק מהמקרים אני אקשר לאתרי המוצרים באמצעות קישור שיתופי (אפיליאציה), שיתוף פעולה זה מאפשר לי לעיתים לספק לכם הגולשים הטבות מיוחדות ובתמורה אני מתוגמל באופן חלקי.

תודה על שיתוף הפעולה. ומקווה שהפקתם את המיטב מקריאה זו.

מדריכים ומאמרים נוספים