הקפדו לסמן את כל התיבות ברשימה זו כדי להניע את האתר שלכם לראש תוצאות החיפוש של Google.

ישנם אין ספור בלוגים ומאמרים באינטרנט על איך לבצע אופטימיזציה מוצלחת של האתר שלכם למנועי חיפוש. חלקם מתקדמים יותר מאחרים אבל חשוב לכסות את היסודות. אז הנה רשימת ה-SEO היסודית ובסיסית כדי להיות בטוח שאתם לא מפספסים את האלמנטים הברורים (ולרוב קלים לפתרון) כדי להשיג דירוג גבוה יותר במנועי חיפוש – אלה הדברים שאתם צריכים לעשות, לכל הפחות.

ודאו שהאתר מותאם למובייל (טלפון נייד)

מהירות טעינת הדף ידועה כאחד מגורמי דירוג ה- SEO העיקריים כבר די הרבה זמן. זה מובן, מנועי חיפוש רוצים לשפר את חוויית המשתמש באינטרנט, כך שהצגת תוצאות של אתרים בעלי טעינה מהירה בהחלט תעשה זאת. היה עדכון די גדול שהתמקד באופן ספציפי באיזו מהירות אתרים נטענים בנייד – כך שאם האתר שלכם לא מותאם למהירות העמוד, ייתכן שהוא יושפע.

על מנת לאמוד באיזו מהירות העמודים שלכם נטענים הן במחשב שולחני והן בנייד, השתמשו בכלי Page Speed Insights של גוגל (שבו הייתי ממליץ על ציון של לא פחות מ-85/100) וב-Pingdom Tools – שניהם יתנו לכם הצעות על מה שניתן לשפר בעמודי האתר שלכם והגדרות כלליות של האתר או השרת שיכולות לשפר את מהירות האתר שלכם.

בצעו אופטימיזציה של תגי הכותרת שלכם

תגיות כותרת הן גורם דירוג מרכזי בכך שהן אחד המרכיבים הראשונים שמנוע חיפוש יסתכל עליהם כדי להבין על מה העמוד שלכם עוסק. הם גם הרושם הראשוני של אנשים רבים מהעמוד שלכם מכיוון שהם משמשים בשלושת המקומות המרכזיים הבאים:

תוצאות של מנוע חיפוש (SERPs)

דפדפני אינטרנט

רשתות חברתיות

השתמשו במילות מפתח יחסיות לתוכן והפכו אותו לקצר ולמתוק – מילות המפתח שתבחרו צריכות להיות רלוונטיות ב-100% למוצר או לשירות שאתם מציעים בעמוד הספציפי הזה. תג כותרת אידיאלי הוא 55 תווים ולכן חשוב לוודא שהוא ממוקד ותגי הכותרת עבור כל עמוד באתר שלכם הם ייחודיים. חשוב גם לזכור שאם תגי הכותרת ארוכים מדי, הסוף ייחתך בתוצאות החיפוש של גוגל.

עשו שימוש בכותרות

הקפידו להשתמש בכותרות H1 ו-H2 כדי לארגן את התוכן בעמוד שלכם. גוגל תזקוף זאת לזכותכם וזה ישפר את חווית המשתמש. ארגון התוכן שלכם בצורה טובה יכול גם לעזור לכם להשיג featured snippet spot עבור הדפים שלכם.

שימוש הגיוני במילות מפתח ממוקדות

חשוב לוודא שיש לכם מילות מפתח ממוקדות בתוכן שלכם, במיוחד בפסקת הפתיחה. עם זאת, מילוי יתר של התוכן שלכם במילות מפתח הוא תרגול קידום אתרים גרוע ואתר האינטרנט שלכם ייענש על ידי מנועי החיפוש – אז הימנעו מכך בכל מחיר על ידי כתיבת תוכן רלוונטי וטבעי שהוא אינפורמטיבי עבור אנשים שמחפשים את הנושא/השירות המדובר.

הוסיפו ערך לתוכן באמצעות מדיה

Google תאהב את האתר שלכם אם תשתמשו במדיה כגון תמונות וסרטונים עם התוכן שלכם. זה יגדיל את הסיכוי שעמודים אלו ידורגו מעל אחרים שאינם מנצלים זאת. זכרו, גוגל רוצה להציג את המאמר או העמוד השימושיים ביותר עבור המבקר – כך שככל שהעמוד שלכם אינפורמטיבי, שימושי וברור יותר, כך ידורג גבוה יותר. תוכן עם וידאו שעבר אופטימיזציה נכונה בהחלט יעזור בכך.

בנו קישורים פנימיים בין העמודים שלכם

אתר מחובר הוא אתר מותאם היטב. קישורים פנימיים לעמודים אחרים באתר שלכם ייצרו רשת ויהיה קל יותר לבוטים של מנועי חיפוש לסרוק את כל האתר – וכך להוסיף אותו לאינדקס. זה בתורו יכול לעזור לשפר את דירוג החיפוש שלכם.

שלבו מדיה חברתית

אפשרו למבקרים לשתף בקלות את התוכן שלכם ברשתות חברתיות. זה לא רק יבצע אופטימיזציה של האתר בחיפוש, אלא גם יביא תנועה ומודעות ממקורות אחרים. אז הקפידו להוסיף את הווידג'טים של הרשתות החברתיות לדפים שלכם.

קטלגו את התוכן שלכם

אתר מאורגן היטב יעזור לבוטים של מנועי החיפוש לסרוק את האתר שלכם. לכן, השתמשו בקטגוריות ובקטגוריות משנה כדי לארגן את התוכן באתר. לדוגמה, אם יש לכם מדור לגאדג׳טים ומתנות, פצלו אותו לקטגוריות נפרדות.

מפות אתר Sitemaps

מפת אתר HTML ו/או XML ישפרו את הנראות של האתר שלכם ויספקו קישורים עשירים במילות מפתח לכל הדפים באתר. אז הקפידו לבדוק אם יש לכם אחד ממקום באתר, שכן מפת XML יעזור לבוטים לזחול באתר וכמובן לההציג ולהנגיש אותו.

בניית קישורים חיצוניים

יצירת קישורים לאתרים אחרים תשפר את סמכות הדומיין שלכם ואת דירוג החיפוש שלכם. אם ראיתם את המאמר או המוצר שלכם מוזכרים באתר אחר, צרו קישור! אתם יכולים גם לחקור מי מקשר כרגע לאתר שלכם או מי מקשר למתחרים שלכם.

כתובות אתרים ידידותיות לקידום אתרים

אם כתובות האתרים של העמודים שלכם באתר אינן מותאמות למילות מפתח, הדבר יקשה על גוגל למשוך את העמוד שלכם לתוצאות החיפוש. אז ודאו שכתובות האתרים האלה ידידותיות למנועי חיפוש.

לדוגמה – http://www.example.com/forums/seo-checklist

בניגוד ל- http://www.example.com/forums/thread.php?threadid=12345&sort=date

בצעו אופטימיזציה לתמונות שלכם

חשוב לדעת שכאשר אתם משתמשים בתמונות עם התוכן שלכם (שזה מצוין עבור SEO), יש להחיל עליהן תגיות alt. אלה חשובים לקידום אתרים מכיוון שמנועי חיפוש מוצאים תמונות קשות יותר להבנה מאשר טקסט. אז קיום תגי אלט לתמונות ישפר את הסיכויים שלכם להציג אותם בחיפוש – אל תציפו אותם עם מילות מפתח, מכיוון שהן נקראות גם על ידי קוראי מסך עבור לקויי ראייה, אז ודאו שתג האלט מתאר את התמונה שאמור להכיל את המוצר או היבט ספציפי של השירות המוצע בעמוד, ובכך תיאורו יכיל את מילת המפתח הרלוונטית.

תוכן טרי

מנועי חיפוש מאוד אוהבים תוכן רענן ורלוונטי. אז הקפידו לעדכן את האתר שלכם ולפרסם תוכן חדש באופן קבוע עם מדור חדשות או בלוג – זכרו לשמור אותם מעניינים. עדכוני החברה לגבי התחלה חדשה, פוסט בבלוג בן 50 מילים עם כמעט שום חומר לא יעזרו לכם. שמור על כל דבר ייחודי, כתוב היטב ורלוונטי לענף שלכם.


אם אתם צריכים עזרה עם ה- SEO שלכם…

גילוי נאות:

תוכן המאמר נכתב לאחר מאמץ ומחקר על מנת לספק את התוכן האמין ביותר שניתן. כמו כן התוכן מתייחס למידע שקיים בעת שעודכן לאחרונה בתאריך: 19/01/2022, ולכן עשויים להיות שינויים ואי התאמות שחלו מאז.

כמו כן, כל המאמרים המסקרים מוצרים או שירותים כלשהם הינם מוצרים שרכשתי והיתנסתי בהם בעצמי. בחלק מהמקרים אני אקשר לאתרי המוצרים באמצעות קישור שיתופי (אפיליאציה), שיתוף פעולה זה מאפשר לי לעיתים לספק לכם הגולשים הטבות מיוחדות ובתמורה אני מתוגמל באופן חלקי.

תודה על שיתוף הפעולה. ומקווה שהפקתם את המיטב מקריאה זו.

מדריכים ומאמרים נוספים