אתר רספונסיבי המתאים לכל סוגי המסכים

שאלה המופנית לעיתים קרובות למפתחי אתרים היא החשיבות של אתר רספונסיבי שמותאם לכל מסך. אתם בוודאי שואלים מה זה אומר בכלל. בקצרה, אתר רספונסיבי מתייחס לאתר המסוגל להתאים את התוכן הויזואלי שלו לתצוגה אופטימלית לכל גודל מסך כגון מחשבים, טאבלטים ומכשירים סלוללרים חכמים.

בהיבט אסטתי זהו חשוב כיוון שאתרים באינטרנט נצפים היום במגוון רחב של גדלי מסך שונים – 80% מצרכני אינטרנט הם בעלי מכשיר סמארטפון. אך יש הרבה מעבר לכך באתרים רספונסיביים. לדוגמא, מנועי חיפוש – השימוש במכשירי סמארטפון מנוצלים יותר מאשר במחשבים רגילים בחיפוש באינטרנט. פקטור חשוב נוסף הוא שבעלי מכשירי סמארטפון גולשים באינטרנט בממוצע מעל שעתיים בכל ביום.

בניית אתר רספונסיבי מותאם למובייל


אם אין לך אתר רספונסיבי דירוג האתר במנוע החיפוש של גוגל יפגע משמעותית. מאז 2015, גוגל מבצעת שינויים באלגוריתם שלהם בכל הנוגע לגלישה באינטרנט באמצעות סמארטפונים. שינויים אלו זיעזעו את התעשייה כולה. אתרים שנחשבו מועדפים ובעלי דירוגים גבוהים בתוצאות ועם עבודת SEO נרחבת, מצאו את עצמם נעלמים בתוצאות בעמודים הראשונים. מאוחר יותר במאי 2016, גוגל הוציאו עדכון נוסף המקדם אף יותר אתרים רספונסיביים. ולאחרונה אף יצאו בהצהרה שכל האתרים שגוגל סורקים יבדקו וידרגו קודם כל בהיבט רספונסיבי והתאמתו למובייל, גם אם האתרים מחופשים במחשב.

אם אתם שוקלים על בניית אתר רספונסיבי חדש או שידרוג הקיים, אתם צריכים לשאול שלוש שאלות חשובות:

  1. האם האתר הנוכחי שלכם מייצג נכונה את העסק שלכם עבור הלקוחות הפוטנציאליים שלכם?
  2. האם האתר שלכם מרשים מספיק כדי שהלקוחות שביקרו באתר יחזרו אליו שוב?
  3. כיצד האתר שלכם מוצג במסכים השונים במיוחד במובייל?

רושם ראשוני הוא החשוב ביותר כשמדובר בביקור באתר שלכם

תחשבו לדוגמא על חלון ראווה של חנות, טבעי שנמשך להכינס לחנות בעל התצוגה המרשימה ביותר. אותו העיקרון מיושם גם באתר שלכם. ההבדל הוא בין גולש שיוצא מהאתר שלכם ולא חוזר ולבין גולש שממשיך לגלוש באתר וממיר ללקוח בסוף הדרך. במידה ויש לכם אתר מעוצב או בנוי בצורה ירודה ולא מותאמת למובייל סביר להניח שאיבדתם לקוח פוטנציאלי. וכתוצאה מכך המתחרים שלכם שהשקיעו מעט זמן וכסף בנוכחות המקוונת שלהם ירוויחו לקוח. לרוב האתר שלך יהווה את החוויה הראשונית של הלקוחות עם העסק שלך.

לכן, יש לא מעט סיבות לדאוג שהאתר שלכם יהיה רספונסיבי. אם אתם זקוקים לייעוץ נוסף אנו נשמח לעמוד לרשותכם. התקשרו עכשיו או השאירו פרטים ונוכל לבצע עבורכם ללא תשלום סריקה ובחינה של האתר הקיים שלכם.

גילוי נאות:

תוכן המאמר נכתב לאחר מאמץ ומחקר על מנת לספק את התוכן האמין ביותר שניתן. כמו כן התוכן מתייחס למידע שקיים בעת שעודכן לאחרונה בתאריך: 03/02/2021, ולכן עשויים להיות שינויים ואי התאמות שחלו מאז.

כמו כן, כל המאמרים המסקרים מוצרים או שירותים כלשהם הינם מוצרים שרכשתי והיתנסתי בהם בעצמי. בחלק מהמקרים אני אקשר לאתרי המוצרים באמצעות קישור שיתופי (אפיליאציה), שיתוף פעולה זה מאפשר לי לעיתים לספק לכם הגולשים הטבות מיוחדות ובתמורה אני מתוגמל באופן חלקי.

תודה על שיתוף הפעולה. ומקווה שהפקתם את המיטב מקריאה זו.

מדריכים ומאמרים נוספים