WooCommerce או Shopify: מה עדיף לחנות שלך?

מתקשים לבחור בין WooCommerce או Shopify? במידה ואתם מתכננים להשיק חנות למסחר אלקטרוני, אנחנו כמעט בטוחים שנתקלתם בשתי פלטפורמות המסחר האלקטרוני הללו, שכן הן, לפי המספרים, שתי פלטפורמות המסחר האלקטרוני הפופולריות בעולם.

לשתי הפלטפורמות יש את יתרונות רבים, מה שהופך לבחירה קשה, במיוחד למשהו רציני כמו חנות מסחר אלקטרוני. כדי לעזור לכם לבחור בפיתרון המתאים לחנות שלכם, נעמיק במאמר זה בכל פלטפורמה כדי להשוות ולהבדיל בין השתיים כדי שתוכלו להיות בטוחים בעת קבלת ההחלטה הסופית.

ווקומרס או שופיפיי: איך כל פלטפורמה פונה למסחר אלקטרוני

בדיוק כמו בהשוואה בין פלטפורמות לבניית אתרים כמו Wix ל- WordPress בכללותה, WooCommerce ו- Shopify נוקטות בשתי גישות ליבה שונות ליצירה וניהול של החנות שלכם:

  • WooCommerce דורשת אחסון עצמי. כלומר, קבצי החנות שלכם ממוקמים בשרת שלכם ואתה חופשיים לשנות כל דבר בחנות כראות עיניכם.
  • Shopify מספקת איחסון כלול. זה אומר ש- Shopify מארחת ומנהלת את התוכנה עבורכם ולמרות שיש לכם הרבה גמישות, אתם מוגבלים בביצוע רק השינויים ש- Shopify מאפשרת לכם לבצע.

מה ההבדל המעשי בין הגישות הללו?

WooCommerce גמישה יותר, אך לא הכי ידידותית למתחילים. Shopify היא ההפך – מאוד ידידותית למתחילים, אבל יש לה כמה מגבלות קשות שלא תיתקלו בהן ב- WooCommerce. כשאנחנו נתקדם בהשוואות ספציפיות יותר, אתם תבחינו שנושא זה חוזר שוב ושוב.

נתח השוק של המסחר האלקטרוני

מעניין יהיה גם להסתכל בנתח השוק של המסחר האלקטרוני. כמובן, אנו לא ממליצים לבחור בפתרון על סמך פופולריות בלבד, אך נתונים אלו יכולים לעזור לכם לראות מגמות בשוק ובמה המתחרים שלכם עשויים להתשמש. על פי BuiltWith, נכון לאוקטובר 2020, מתוך מיליון האתרים המובילים, 30% מהאינטרנט משתמשים ב- WooCommerce בכדי להניע את חנויותיהם. אחריו במקום השני Shopify בשיעור של 18%.

נתח השוק של המסחר האלקטרוני Ecommerce
נתח השוק של המסחר האלקטרוני (על פי מיליון האתרים הפופולריים בעולם)

עם זאת, אם נסתכל על אתרי 10k המובילים, רק 5% משתמשים ב- WooCommerce, ואילו 21% משתמשים ב- Shopify. כך שנראה כי נעשה שימוש רב יותר ב- Shopify באתרי סמכות גבוהים יותר. אבל זה גם אומר שיש עדיין הרבה מקום במרחב חברות העילית לשתי הפלטפורמות הללו לצמוח.

כשמסתכלים על מגמות גוגל (Google Trends) בחמש השנים האחרונות, אנו יכולים לראות כי לשניהם היתה צמיחה די יציבה, אם כי נראה ש Shopify לאורך הזמן גברה על WooCommerce.

מגמות חיפוש גוגל בין shopify ו-woocommerce

כמה קל להקים חנות בכל פלטפורמה?

מבחינת קלות הפיתוח משלב הקמה ועד לחנות מתפקדת לחלוטין שמוכנה לעבד תשלומים ולקבל הזמנות, Shopify היא הזוכה המובהקת.

WooCommerce

כשאתם מקימים חנות WooCommerce, אתם צריכים לעשות שני דברים נפרדים:

  • להתקין וורדפרס על גבי שרת אחסון פרטי וללמוד את ממשק הניהול (במידה ואתם עדיין לא מכירים את וורדפרס, כמובן)
  • התקנה וקביעת אפשרויות התצורה של WooCommerce וללמוד את ממשק WooCommerce.

באופן כללי, לפני שתוכלו להתחיל לקבל הזמנות, אתם תהיו אחראים על:

  • מציאת חברת איחסון לאתר
  • התקנת וורדפרס
  • התקנה ותצורה של WooCommerce
  • מציאת תבנית נושא WooCommerce (או פיתוח מחדש בהתאמה אישית)
  • קביעת תצורה של פרטים כגון אפשרויות תשלום, חישובי מס ועוד

כל זה לא מרתיע מדי, וקהילת וורדפרס המסיבית מקלה על מציאת עזרה. אבל יש עקומת למידה מסויימת – במיוחד אם זהו אתר הוורדפרס הראשון שלכם. קיראו גם את מדריך ווקומרס שלנו במידה ואינכם מכירים את הפלטפורמה.

Shopify

עם Shopify, מעט מאוד יפריע לכם ליצור את המוצר הראשון שלכם ולהתחיל למכור אותו.

בעיקרון, כל שעליכם לעשות הוא:

  • ליצור חשבון Shopify
  • לבחור ולקנות דומיין או לסנכרן שם דומיין קיים
  • לבחור את תבנית הנושא שלכם

ובהנחה שאתם משתמשים באפשרות התשלומים של Shopify עצמה, קל להתחיל לקבל תשלומים באמצעות כרטיסי אשראי כבר מהיום הראשון.

כמה שליטה יש לכם בפונקציונליות האתר שלכם?

מבחינת פלטפורמות סגורות, Shopify היא למעשה אחד הפתרונות הגמישים יותר. אבל זה עדיין לא קרוב אפילו לשליטה שאתם מקבלים עם אתר WooCommerce באחסון עצמי, ולכן WooCommerce היא המנצחת הברורה בסעיף זה.

WooCommerce

עם WooCommerce, יש לכם כמה דרכים להתאים אישית את הפונקציונליות של החנות שלכם:

  • תבנית הנושא והעיצוב שלכם
  • כ-50,000+ תוספי WordPress , כולל תוספים שתוכננו במיוחד עבור WooCommerce
  • קוד מותאם אישית באופן מלא (אחד היתרונות של קוד פתוח באיחסון עצמי)

אז מה זה מאפשר לכם לעשות? ובכן, אתם יכולים למשל, לעשות משהו כמו חברת הנעליים בעבודת יד Qüero ולמכור מוצרים בהתאמה אישית בקנה מידה שיהיה די בלתי אפשרי עם Shopify.

באופן דומה, הגמישות של WooCommerce ניכרת גם בכל הנוגע לדברים כמו וריאציות של מוצרים. עם WooCommerce, אין מגבלה על מספר וריאציות המוצרים שבהן אתם יכולים להשתמש, בעוד ש- Shopify מציבה מכסה נוקשה של 100 גרסאות למוצר ו -3 אפשרויות סה"כ למוצר לא משנה באיזו תוכנית Shopify אתם נמצאים.

Shopify

כבר ראיתם מגבלה אחת של Shopify לעיל – וריאציות מוצרים.

אבל עד כמה שאר חנות ה-Shopify שלכם גמישה? כמו WooCommerce, אתם יכולים להתאים אישית את חנות ה-Shopify שלכם באמצעות:

Shopify גם מאפשרת לכם להוסיף HTML מותאם אישית אך רק לדף הבית של החנות שלכם, שהוא ללא ספק גורם מגביל.

אמנם כלים אלה אכן מעניקים לכם מידה רבה של גמישות לפלטפורמה סגורה, אך אתם עדיין הולכים להתקל בכמה חומות – כמו מגבלות הווריאציה של המוצרים הנ"ל – שאי אפשר לעקוף. זה לא קורה עם WooCommerce.

אילו שיטות תשלום מציעה כל פלטפורמה?

גם WooCommerce וגם Shopify מתגאות ברשימה ארוכה של שיטות תשלום. אלא אם כן יש לכם מקרה קיצון מאוד, כנראה שלא תבחינו בהבדל. Shopify אכן גובה תשלום נוסף אם אתם בוחרים בשיטות תשלומים חיצוניות, וזה אמור להוות שיקול גדול מכיוון שעמלה זו יכולה להגיע לגובה של 2% (בנוסף לשערי הסליקה שאפשרויות התשלומים שלכם).

WooCommerce

בגלל האופי הפתוח של WooCommerce וקהילת התוספים הגדולה, אתם יכולים למצוא שיטות תשלום רבות מאוד ב- WooCommerce.

ראשית, WooCommerce תומכת בכל השיטות הפופולריות כמו:

  • Stripe
  • PayPal
  • Square
  • Authorize.Net

אך מעבר לתמיכה בשמות הגדולים, אחד היתרונות של WooCommerce הוא שאתם יכול לגשת לאין ספור שיטות תשלום נישתיים או מקומיים כמו:

אנו יודעים שמעולם לא שמעתם על השניים האחרונים האלה – אבל זו הנקודה! ל- WooCommerce יש את השמות הגדולים וגם את השיטות הקטנות שנותנות פתרון איזורי.

Shopify

ל- Shopify יש אמצעי תשלום משלה שלמעשה לא דורשים שום הגדרות תצורה. אבל אם אתם מעדיפים להשתמש בשיטות תשלום של צד שלישי, Shopify תומכת גם בכל הגדולות כמו:

  • PayPal
  • Stripe
  • Authorize.Net

וכדי שלא יתעלמו מכם, Shopify מתגאה גם ברשימה ארוכה משלה של שיטות תשלום מקומיות.

Shopify תחייב אתכם בתוספת תשלום אם אתם בוחרים בשיטות תשלום חיצוניות. כמו שאמרנו, בהחלט כדאי לקחת זאת בחשבון.

מי שולט בנתונים שלכם בכל פלטפורמה?

מכיוון ש- WooCommerce הינה תוכנת קוד פתוח באיחסון עצמי, WooCommerce נותנת לכם שליטה ובעלות משמעותיות יותר על הנתונים שלכם.

WooCommerce

האמת שאין הרבה מה להרחיב – עם WooCommerce אתם הבעלים של הכל. כלומר, אם יש צורך, תוכלו אפילו לחפור במסד הנתונים שלכם כדי לגשת לנתונים הגולמיים.

Shopify

בעוד ש- Shopify אכן מאפשרת לכם גישה לכל הנתונים שלכם, העותק החי עדיין יושב על שרתי Shopify. זה אומר שאתם אף פעם לא באמת שולטים באופן מוחלט ומלא בנתונים אלו.

עם זאת, Shopify נותנת לכם דרכים לגשת לנתונים שלכם, שזה עדיין טוב יותר מפלטפורמות סגורות רבות אחרות. אתם יכולים:

  • לייצא קובץ CSV של המוצרים שלכם
  • לגבות את האתר שלכם באמצעות יישום בתשלום (לא מתוך ממשק הליבה של Shopify)
  • להתחבר לנתונים שלכם באמצעות ממשק API

כיצד כל פלטפורמה מטפלת בתחזוקה שוטפת?

מכיוון ש- Shopify היא פלטפורמה באיחסון סגור, התחזוקה שלה נטולת טיפול ביחס ל- WooCommerce.

WooCommerce

מוקדם יותר אמרנו לכם ש- WooCommerce מאפשרת לכם שליטה ובעלות אולטימטיבית בחנות שלכם. ובכן, היתרון של כל הגמישות הזו הוא שאתם האחראים לתחזוק ואבטחת החנות שלכם.

אתם לא בהכרח צריכים לעשות זאת בעצמכם – למעשה, חברות איחסון רבות מציעות איחסון WooCommerce מנוהל, המעניקות את כל הטיפול בתחזוקה ואבטחה של האתר. עם זאת, אם אתם זקוקים לביצוע עבודות פיתוח, או התאמות אישיות ייתכן שתצטרכו שירות חיצוני מאנשי מקצוע.

Shopify

Shopify מטפלת בתחזוקה ובאבטחה של החנות שלכם, כך שמעט מאוד תחזוקה נדרשת מכם. עם זאת נאמר, תצטרכו להישאר מעודכנים בכל היישומים שבהם אתם משתמשים בחנות שלכם כדי לוודא שהם ממשיכים לתפקד כראוי.

כמה עולה השימוש בכל פלטפורמה?

בגלל העלויות המשתנות של כל פלטפורמה, קשה להכריז כאן על מנצחת.

WooCommerce

קשה לספק עלות מדויקת עבור חנות WooCommerce מכיוון שיש הרבה יותר מדי תרחישים ומקרי קצה. מבחינה טכנית, העלויות הקבועות היחידות הן:

  • איחסון האתר
  • הדומיין שלכם (כתובת האתר)
  • עלויות הסליקה של אמצעי התשלום שבחרתם

אך סביר להניח שבסופו של דבר גם תשלמו עבור:

  • תבנית נושא פרימיום (או עיצוב/פיתוח בהתאמה אישית)
  • תוספי פרימיום

יתרון אחד ברור הוא שתוספי וורדפרס הם לעתים קרובות תשלום חד פעמי, בעוד שאפליקציות Shopify רבות מחייבות בתשלומים חודשיים קבועים.

Shopify

תמחור הליבה של Shopify שקוף וקל לתכנון:

טבלת התמחור של Shopify

אבל יש כמה דברים שעשויים להגדיל את עלות החנות שלכם:

  • תבניות נושא פרימיום – לרוב מדובר בעלות חד פעמית.
  • אפליקציות – רבות מהן דורשות תשלום חודשי נוסף, אם כי ניתן למצוא אפליקציות בחינם.

בנוסף, Shopify תחייב אתכם יותר אם אתם משתמשים באמצעי תשלום חיצוני (כפי שצוין בטבלת התמחור שלמעלה).

WooCommerce או Shopify: באיזה מהם עליכם לבחור?

אין כאן ממש תשובה נכונה. אז במקום לנסות להציע המלצה אחת כזו או אחרת, אנו הולכים לעבור על תרחישים שבהם כל פלטפורמה הגיונית יותר.

3 סיבות להשתמש ב- WooCommerce ולא Shopify

הסיבה הגדולה לבחור ב- WooCommerce על פני Shopify היא גמישות ושליטה. אם אתם מתכננים למכור מוצרים פשוטים עם שינויים מינימליים, כנראה שלא תזדקקו לגמישות הזו.

אבל אם אתם מתכננים למכור דברים החורגים מ"פשוטים" – בין אם מבחינת וריאציות, תהליך התשלום או מבנה התמחור – אתם בטח תעריכו את הגמישות של WooCommerce.

סיבה נוספת היא שישנם סוגי מוצרים שפשוט אסורים להופעה ב- Shopify. מכיוון ש- Shopify הוא פיתרון סגור, אתם תלויים בגחמות צוות קבלת ההחלטות של Shopify, שראה כמה יצרני קוסמטיקה נאסרים.

לבסוף, אם תרצו להשתמש ב- WordPress ומעריכים את המערכת האקולוגית של תוספים ותמיכה, זו עשויה להיות סיבה נוספת להשתמש בפתרון מסחר אלקטרוני של WordPress.

2 סיבות להשתמש ב- Shopify בניגוד ל- WooCommerce

אם אתם רק רוצים את הדרך הפשוטה והידידותית ביותר למתחילים להשיק חנות מסחר אלקטרוני, Shopify היא בהחלט בחירה טובה. כל עוד אתם לא מתכננים למכור מוצרים מסובכים עם הרבה וריאציות, אתם תסתדרו עם המערכת האקולוגית של Shopify.

בנוסף, אם אינכם רוצים להשקיע זמן בתחזוקת החנות שלכם (או עם ממש לא בא לכם להתעסק עם טכנולוגיה באופן כללי), זו סיבה נוספת לשקול את הפשטות של Shopify.

העברת אתר מ- Shopify ל- WordPress

אם אתם משתמשים כעת ב- Shopify ומחפשים דרך קלה לעבור ל WordPress (WooCommerce), הנה כמה תוספים שאנו ממליצים לבדוק.

כמו כן, אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ונשמח לסייע לכם במעבר זה.

אז מה אתם חושבים?

בסופו של דבר, לכל פלטפורמת מסחר אלקטרוני יתרונות למצבים ספציפיים. אם אתם מעריכים גמישות ובעלות – WooCommerce הוא כנראה ההימור הטוב ביותר שלכם. אם אתם מעריכים פשטות – Shopify היא כנראה עבורכם.

Shopify הוא סימן מסחרי רשום של Shopify.

מדריכים ומאמרים נוספים