האם לבנות אתר לבד, או לשכור מישהו שיעשה זאת עבורכם?

החלטתם לבנות אתר לעסק שלכם? מתלבטים האם לבנות את האתר לבד או האם כדאי לשכור שירות מקצועי. כאן אעזור לכם לקבל את ההחלטה הנכונה עבורכם.

יש דברים שעדיף להשאיר לאיש מקצוע. למדתי את זה בדרך הקשה כשניסיתי לתקן את האמבטיה שלי. עם זאת, כשמדובר בבניית אתר, השאלה קצת יותר מורכבת.

אז, האם כדאי לבנות את האתר שלכם לבד או לשכור איש מקצוע?

החדשות הטובות הן שבניית אתר לבד מעולם לא הייתה קלה יותר. אמנם מיומנות בקידוד היתה הכרחית לפני כמה שנים, אך קיימים היום עשרות כלים פשוטים שיאפשרו לכם לבנות אתר משלכם מבלי ללמוד כיצד לקודד – והם זולים יחסית.

אבל קודם כל, אתם צריכים לשאול את עצמכם כמה שאלות:

1. כמה מורכב האתר צריך להיות?

זה חשוב מאוד. אם כל מה שאתם צריכים הוא אתר אינטרנט בסיסי בן עמוד או שניים עם כתובת דוא"ל, מספר טלפון ואולי כתובת העסק שלכם, אתם בהחלט יכולים לעשות זאת בעצמכם. יש הרבה כלי עריכת אתרים ותבניות של עמוד אחד שתוכלו להשתמש בהן כדי להתחיל את העבודה במהירות.

עכשיו תשקלו רכיבים פונקציונאליים מתקדמים שתראו בדרך כלל באתרים עסקיים, כגון:

  • אתר קניות למסחר אלקטרוני
  • אתר לזימון פגישות
  • אתר עם טפסים מורכבים
  • ארכיון או ספריית תמיכה

יתכן שתמצאו פלאגין מתאים (תוסף לאתר שמגדיר עבורכם פונקציה מסויימת), אבל אולי עדיף שתשקלו גם לשכור מישהו.

2. כמה זמן פנוי יש לכם?

זהו גורם קריטי שיכול למעשה לעבוד בשני הכיוונים. מצד אחד, אם אתם ממהרים וצריכים רק אתר בסיסי של עמוד אחד, ההימור הטוב ביותר שלכם הוא כנראה פשוט לעשות זאת בעצמכם. מצד שני, אם אתם צריכים להעלות את האתר שלכם במהירות והוא צריך הרבה תכונות, כנראה שאתם צריכים לשלם למישהו שיעשה זאת עבורכם.

זמן פנוי יותר יאפשר לכם שני דברים. ראשית, היכולת לקחת את זה לאט ולבנות את זה בעצמכם. זה יאפשר לכם זמן ללמוד איך ליצור אתר מורכב יותר ולא צריך למהר. הגורם השני הוא שגם אם אתם מתכוונים לשלם למישהו, פריסת בניית האתר על פרק זמן ממושך יותר עשוי להוזיל את עלויות הפיתוח מכיוון שלרוב לוח זמנים צפוף נוטה לעלות יותר.

3. כמה כסף אתם מוכנים להוציא?

יש תפיסה מוטעית שבניית אתר היא עסק יקר. העובדה היא שמעולם לא היה זול יותר או קל יותר להיכנס למרחב האינטרנט עם אתר שיטיל צל על עמוד הפייסבוק או מייספייס שלכם. מערכות בניית אתרים כמו Squarespace, Wix או Weebly יכולות לעלות רק חמישה דולרים בחודש. פלטפורמות יקרות יותר כמו Shopify מתחילות ב-$30 דולר לחודש או יותר, אך גם מספקות הרבה יותר פונקציונליות של מסחר אלקטרוני.

עם זאת, גם אם אתם מתכננים לשכור מפתח לבניית אתר האינטרנט שלכם, רובם משתמשים כיום בתבניות כבסיס להתחלה, מה שאמור להפחית משמעותית את העלות בהשוואה לבניית משהו מאפס. יש אלפי תבניות זמינות לפלטפורמות כמו וורדפרס, שופיפיי או דרופל, כך שבאמת לא חייבים לבנות משהו מאפס (אלא אם כן אתם מעוניינים בעיצוב מקורי ומותאם אישית אליכם).

דוגמאות לתבניות אתר ב-wix
דוגמאות לתבניות אתר ב-wix

בהתאם לכמות התוכן שאתם מתכננים להכניס לאתר או בהתאמות אישיות שתצטרכו, נקודת פתיחה סבירה לעלות בניית אתר על ידי חברת בניית אתרים הוא כ-10,000 ₪. ובכל זאת, מחיר יחסית נמוך כדי לשלם עבור משהו כה חשוב ובסיסי עבור העסק שלכם.

4. כמה תיאבון יש לכם ללמוד?

האם אתם אוהבים ללמוד דברים חדשים או שהמחשבה על תוכנת קוד במחשב עושה לכם בחילה?

האמת היא שללמוד כתיבת קוד, אפילו קצת, היא מיומנות שימושית מאוד. אם אתם סקרנים, לימוד HTML ו-CSS בסיסי הוא פרויקט צדדי מהנה, והוא יכול לפתוח בפניכם כמה אפשרויות אחרות, כמו התאמה אישית של התבניות הזמינות במערכת בניית האתר, יצירת עמוד HTML פשוט מאפס או עיסוק עם פלטפורמות קטנות יותר כמו Ghost.

5. עד כמה האתר קריטי לעסק שלכם?

לכל עסק צריך להיות אתר אינטרנט. עם זאת, איזה סוג של עסק אתם מנהלים עשוי לקבוע עד כמה האתר שלכם חיוני למשימה.

אם האתר שלכם מיועד יותר למטרות שיווק ותדמית, ואתם לא מוכרים שום דבר ישירות ממנו, בנייה עצמית אינה מסוכנת.

אם האתר שלכם חייב להיות מכונת המרות מכווננת היטב עם זמן פעולה של 100%, ממותגת וייחודית כנראה שכדאי לכם לשכור מישהו. חובבנים מפספסים לעתים קרובות דברים כמו זמני טעינה איטיים, שגיאות 404, בעיות אבטחה, אישורים ונקודות תורפה אחרות שיכולות להשפיע על ביצועי האתר שלכם.

דבר אחד שכדאי לזכור, אם אתם אתר לבד: אל תשכחו את תעודת ה-SSL.

6. עד כמה אתם בררנים?

זה מיועד לכל הפרפקציוניסטים שם בחוץ. אם אתם מסוג האנשים שיכעסו אם הדברים לא מסתדרים בצורה מושלמת על הדף; אם הצבע היה בגוון מעט שונה ממה שאתם באמת רוצים; או אם הניווט בתפריט לא חלקלק כמו שתכננם, כנראה שכדאי לכם לשכור מישהו מקצועי.

אפילו בוני אתרים שמשתמשים בתבניות יקרות ומקצועיות, עלולים לחטוף כאבי ראש אם אתם פרפקציוניסט. בניגוד לבניית אתר מותאם אישית מאפס, התבניות הקנויות אינן גמישות כמו שאנשים מסוימים היו רוצים, אלא אם כן אתם יודעים HTML ו-CSS, וגם אז לא תמיד תהיה דרך קלה לגרום להם לעשות בדיוק מה שאתם רוצים.


אז מה זה יהיה? האם אתם מוכנים להפשיל שרוולים ולבנות אתר בעצמכם? או שאתם מתכוונים להשאיר את זה למומחים? לשאול את עצמכם כמה שאלות מפתח יכולות לעזור לכם לקבל את ההחלטה המתאימה ביותר לעסק שלכם.

בזמן שאנחנו כאן, ברצוננו לתת טיפ קטן אחד, אם אתם מתכננים לשכור מישהו שיבנה את האתר שלכם, וודאו שאת קניית הדומיין והרישום שלו תעשו בעצמכם, תוך שימוש בפרטי איש הקשר ופרטי ההתחברות שלכם. כך, תהיה לך גישה להגדרות הדומיין שלכם גם אם מערכת היחסים עם מעצב/סוכנות הבניית אתר שלכם לא תאריך ימים.

אנו מתמחים בבניית אתרים בוורדפרס ללא תבניות מוכנות ובהתאמה עיצובית אישית,

גילוי נאות:

תוכן המאמר נכתב לאחר מאמץ ומחקר על מנת לספק את התוכן האמין ביותר שניתן. כמו כן התוכן מתייחס למידע שקיים בעת שעודכן לאחרונה בתאריך: 28/01/2023, ולכן עשויים להיות שינויים ואי התאמות שחלו מאז.

כמו כן, כל המאמרים המסקרים מוצרים או שירותים כלשהם הינם מוצרים שרכשתי והיתנסתי בהם בעצמי. בחלק מהמקרים אני אקשר לאתרי המוצרים באמצעות קישור שיתופי (אפיליאציה), שיתוף פעולה זה מאפשר לי לעיתים לספק לכם הגולשים הטבות מיוחדות ובתמורה אני מתוגמל באופן חלקי.

תודה על שיתוף הפעולה. ומקווה שהפקתם את המיטב מקריאה זו.

מדריכים ומאמרים נוספים