מה זה וורדפרס WordPress? מדריך למתחילים⁩

למעשה, וורדפרס מפעילה מעל 39.5% מכל אתרי האינטרנט. כן – ככל הנראה יותר מאחד מכל ארבעה אתרים בהם אתם מבקרים מופעל על ידי WordPress, אז מה זה וורדפרס WordPress?

בבסיסה, וורדפרס היא הדרך הפשוטה והפופולארית ביותר ליצור אתר או בלוג משלכם. ברמה הטכנית יותר, וורדפרס היא מערכת ניהול תוכן בקוד פתוח המורשית תחת רישיון GPLv2, כלומר כל אחד יכול להשתמש בתוכנת וורדפרס או לשנות אותה בחינם. מערכת ניהול תוכן היא בעצם כלי שמקל על ניהול היבטים חשובים באתר שלכם – כמו תוכן – מבלי שתצטרכו לדעת שום דבר על תכנות או פיתוח קוד.

התוצאה הסופית היא שוורדפרס מנגישה את בניית האתר לכל אחד – אפילו אנשים שאינם מפתחים.

אילו סוגים של אתרים ניתן ליצור בוורדפרס?

לפני שנים רבות וורדפרס הייתה בעיקר כלי ליצירת בלוג ולא אתרים מסורתיים יותר. זה כבר לא המצב הרבה זמן. כיום, הודות לשינויים בקוד הליבה, כמו גם המערכת האקולוגית המסיבית של וורדפרס, תוספים ועיצובים, אתם יכולים ליצור כל סוג אתר באמצעות WordPress.

לדוגמא, לא רק שוורדפרס מפעילה מספר עצום של אתרים ובלוגים עסקיים, זו גם הדרך הפופולרית ביותר ליצור חנות מסחר אלקטרוני גם כן! באמצעות WordPress תוכלו ליצור:

  • אתרים עסקיים
  • חנויות מסחר אלקטרוני
  • בלוגים
  • תיקי עבודות
  • קורות חיים
  • פורומים
  • רשתות חברתיות
  • אתרי חברות
  • … כמעט כל דבר אחר שתוכלו לחלום עליו.

מה ההבדל בין WordPress.org ל- WordPress.com?

סקרנו את ההבדל בין WordPress.org ל- WordPress.com בפירוט רב יותר, אך הנה הגרסה הקצרה:

  • WordPress.org, המכונה לעתים קרובות WordPress באחסון עצמי, הוא תוכנת וורדפרס בקוד פתוח בחינם שתוכלו להתקין על שטח האחסון שלכם כדי ליצור אתר שהוא 100% שלכם.
  • WordPress.com הוא שירות בתשלום למטרות רווח, המופעל באמצעות תוכנת WordPress.org. זה אמנם פשוט לשימוש, אבל אתם מאבדים הרבה מהגמישות של וורדפרס שמאוחסן באופן עצמי.

לרוב, כשאנשים אומרים "וורדפרס", הם מתכוונים לוורדפרס באחסון עצמי הזמין ב- WordPress.org. אם אתם רוצים להיות הבעלים של האתר באמת, WordPress.org באחסון עצמי הוא כמעט תמיד האפשרות הטובה ביותר.

כל שעליכם לעשות בכדי להתחיל בעבודה עם וורדפרס עצמאי הוא רכישת אחסון אתר ושם דומיין.

מי יצר את וורדפרס וכמה זמן היא קיימת?

וורדפרס נוצרה כפרויקט עצמאי עוד בשנת 2003, ומקורה כשלוחה של פרויקט קודם בשם b2 / cafelog.

וורדפרס היא תוכנת קוד פתוח, ולכן כיום היא מתוחזקת על ידי קהילה ענקית של תורמים. אבל אם היינו מתחקים אחר מקורותיה של וורדפרס משורשיה, יצירתה המקורית הייתה שיתוף פעולה בין מאט מולנווג למייק ליטל.

מאז, מאט מולנווג הפך במידה רבה לפנים של וורדפרס. והוא גם המייסד של Automattic, שהיא החברה שעומדת מאחורי שירות WordPress.com כחברה עסקית למטרות רווח.

ההיסטוריה של וורדפרס בין הקמתה כפלטפורמת בלוגים עוד בשנת 2003 ועד היום היא ארוכה …

אך די לומר, וורדפרס דחפה קדימה ובזכות תורמיה וקהילת הענק שלה התפתחה לפיתרון הפופולרי ביותר ליצירת כל סוג של אתר.

מי משתמש בוורדפרס?

וורדפרס משמשת אנשים פרטיים, עסקים גדולים וכל מי שביניהם! כמובן שגם אנחנו משתמשים ב- WordPress! אז האתר שאתם מסתכלים עליו כרגע מופעל על ידי WordPress. המון גופים ידועים אחרים משתמשים גם בוורדפרס. הנה כמה מהדוגמאות המועדפות עלינו:

Whitehouse.gov

האתר הרשמי של 'הבית הלבן' האמריקאי Whitehouse.gov מופעל על ידי WordPress:

האתר הרשמי של Whitehouse.gov מופעל על ידי WordPress
האתר הרשמי של Whitehouse.gov מופעל על ידי WordPress

Microsoft

מיקרוסופט משתמשת בוורדפרס בכדי להפעיל את הבלוג הרשמי שלה. הם גם משתמשים ב- WordPress להפעלת בלוגים עבור מוצרים ספציפיים כמו Windows ו- Skype:

מדוע כדאי להשתמש בוורדפרס?

אוקיי, מעל 39.5% מכל אתרי האינטרנט משתמשים בוורדפרס, כולל גופים ידועים כמו הבית הלבן ומיקרוסופט.

אבל מה איתכם? מדוע כדאי לכם להשתמש בוורדפרס?

ובכן, לא משנה איזה סוג אתר תרצו ליצור, יש הרבה סיבות להשתמש בוורדפרס. הנה כמה מהגדולות יותר:

וורדפרס היא קוד פתוח וחינמי

אחד היתרונות הגדולים ביותר של וורדפרס הוא שמדובר בתוכנת קוד פתוח בחינם. אמנם תצטרכו לשלם מעט עבור איחסון, אך לעולם לא תצטרכו לשלם למישהו רק כדי להשתמש בתוכנת הוורדפרס, מה שלא נכון עם חלופות כמו Wix, Shopify, Squarespace ועוד.

מעבר לכך, אתם יכולים גם למצוא הרבה תוספים בקוד פתוח וערכות נושא כדי לשנות את מראה ותפקוד האתר שלכם. אם כבר מדברים….

וורדפרס ניתנת להרחבה

גם אם אינכם מפתחים, תוכלו לשנות את האתר שלכם בקלות בזכות המערכת האקולוגית הענקית של וורדפרס, ערכות נושא ותוספים:

  • ערכות נושא (תבניות) – אלה משנים בעיקר את מראה האתר שלכם.
  • תוספים – אלה משנים בעיקר את תפקוד האתר שלכם. תוספים יכולים להיות משהו קטן, כמו טופס יצירת קשר, או עצום, כמו יצירת חנות מסחר אלקטרוני.

נכון לעכשיו, ישנם מעל 50,000 תוספי וורדפרס בחינם ו -5,000 ערכות נושא של וורדפרס בחינם, כמו גם טונות של אפשרויות פרימיום. זאת אומרת – יש לכם הרבה אפשרויות!
חיברנו לכם רשימה מעודכנת של תוספי וורדפרס הטובים ביותר שנחברה ונבדקה באופן אישי על ידינו!

וורדפרס קלה להתקנה

חושבים שצריך להיות גאון טכנולוגי כדי ליצור אתר משלכם? תחשובו שוב! אם אתם מסוגלים ללחוץ על כמה כפתורים, אז אתם יכולים להתקין את WordPress באתר משלכם. בנוסף, רבים מספקי אחסון האתרים :

  • מספקים אפשרות להתקין מראש את וורדפרס עבורכם כדי שהאתר יהיה מוכן לעבודת מידית.
  • מספקים כלים ייעודיים שהופכים את תהליך ההתקנה לידידותי למתחילים.

וורדפרס היא מערכת גמישה ודינמית

אמנם נגענו בזה כבר, אך וורדפרס מעולה מכיוון שהיא מאפשרת ליצור כמעט כל סוג של אתר. יתרה מכך, האתר שלכם יכול להתפתח יחד איתכם.

רוצים להוסיף פורום לאתר הוורדפרס הקיים שלכם? אין בעיה – פשוט התקינו את התוסף bbPress! רוצים להוסיף רשת חברתית? אין דאגות! פשוט השתמשו בתוסף BuddyPress.

אתם אף פעם לא נעולים במערך פונקציות ספציפי – אתם תמיד יכולים להסתגל ולהתפתח.

קל למצוא עזרה עבור וורדפרס

מכיוון ש- WordPress כל כך פופולרית, קל למצוא עזרה אם נתקלתם בבעיות כלשהן. יש ערימות של …

  • בלוגים
  • סרטונים
  • הדרכות
  • פורומים
  • קבוצות פייסבוק
  • מפתחים
  • … שאליהם תוכלו לפנות לקבלת עזרה בחינם או בתשלום במידת הצורך.

עדיין לא השתכנעתם?

עדיין לא משוכנעים שוורדפרס היא הדרך הטובה ביותר לבנות אתר? קראו את המדריך הזה לעיון מעמיק יותר בעשר הסיבות הטובות ביותר לעבוד עם WordPress.

אז מה זה וורדפרס? זו הדרך הטובה ביותר לבנות אתר.

וורדפרס היא הדרך הפופולרית ביותר לבנות אתר מסיבה מוצדקת. אם אתם רוצים לבנות כל סוג של אתר, מבלוג לחנות מסחר אלקטרוני, וורדפרס היא אופציה נהדרת.

רק זכרו כי איחסון עצמי ב- WordPress.org ו- WordPress.com אינם אותו דבר. וברוב המצבים, WordPress.org באחסון עצמי הוא מה שאתם צריכים לבחור. WordPress.org מעניק לך בעלות על האתר כמו גם גישה לכל ההטבות והיתרונות של קהילת WordPress.

אז איך תשתמשו בוורדפרס? אנחנו לא יכולים לחכות כדי שתגלו!

אם נהנית ממדריך זה, תאהבו את התמיכה שלנו. אנו מציעים תוכניות איחסון, תמיכה טכנית לוורדפרס ממפתחי ומהנדסי הוורדפרס הוותיקים שלנו. שוחחו איתנו ונשמח לסייע בכל מה שמעניין אתכם בעולם הדיגיטלי.

גילוי נאות:

תוכן המאמר נכתב לאחר מאמץ ומחקר על מנת לספק את התוכן האמין ביותר שניתן. כמו כן התוכן מתייחס למידע שקיים בעת שעודכן לאחרונה בתאריך: 08/01/2022, ולכן עשויים להיות שינויים ואי התאמות שחלו מאז.

כמו כן, כל המאמרים המסקרים מוצרים או שירותים כלשהם הינם מוצרים שרכשתי והיתנסתי בהם בעצמי. בחלק מהמקרים אני אקשר לאתרי המוצרים באמצעות קישור שיתופי (אפיליאציה), שיתוף פעולה זה מאפשר לי לעיתים לספק לכם הגולשים הטבות מיוחדות ובתמורה אני מתוגמל באופן חלקי.

תודה על שיתוף הפעולה. ומקווה שהפקתם את המיטב מקריאה זו.

מדריכים ומאמרים נוספים