קורס מזורז המסקר את פלטפורמת המכירות הדיגיטלי ווקומרס (WooCommerce) וכיצד היא יכולה לעזור לך לבסס את החנות שלך במרחב הדיגיטלי, או להרחיב אותו אם החנות שלך כבר נמצאת בו.

הפרק האחרון בסיפור המתמשך של המסחר האלקטרוני מצא גיבורינו בעל ברית לא שיגרתי בשם COVID-19. נתונים מהסגרים הממושכים תרמו לנסיקה עצומה ברכישות המתבצעות אונליין בשנה האחרונה. ומגמת השינוי מרכישות בחנויות פיזיות לדיגיטליות שנראתה בשנים האחרונות הואצתה לחודשים בודדים.

למרבה המזל קל יותר מתמיד לבסס את הנוכחות המקוונת שלך. עם שלל פלטפורמות מסחר אלקטרוני מוכנות לשימוש, מעולם לא היה זמן טוב יותר להיכנס אליהן. אני הולך לכסות כאן את אחת הפלטפורמות האלה, ואני מניח שניחשת באיזו מהן מדובר.

בואו נבחן את ווקומרס

WooCommerce היא פלטפורמת חנות מקוונת המבוססת על מערכת CMS הפופולרית ביותר וורדפרס. נכון לעכשיו היא מניעה 28-29% משוק המסחר האלקטרוני, ומציבה אותה לפני המתחרים כמו Shopify, Magento ואפילו אמזון. זה לא דבר של מה בכך, ומעלה שאלה פשוטה: מדוע?

נתח השוק של פלטפורמות מסחר אלקטרוני (2020)

זה חינם, לתמיד

WooCommerce היא תוכנת קוד פתוח ולכן היא חופשית לא רק להורדה ושימוש אלא גם לשינוי ולהרחבה כנדרש. מה שמאפשר עלויות נמוכות יותר בפיתוח האתר ומאפשרת הסרת חסמי למידה והתעסקות מיותרת (מה שמפתחי האתר אוהבים).

יש לה אפשרויות רבות

היותה מבוססת על WordPress, היא מעניקה גישה למערכת אקולוגית עצומה של תוספים ועיצובים להרחבה והצגת אתרים. לא משנה מה הבעיות העומדות בפניך, רוב הסיכויים שאחרים נתקלו באותן בעיות ופיתחו פתרונות שבהם ניתן להשתמש. חלקם פרימיום או מבוסס מנוי, ואחרים בחינם לחלוטין.

היא נתמכה בהרחבה

הפלטפורמה מתוחזקת ומשופרת על ידי משתפי פעולה מרחבי העולם, שכולם ״עובדים מרחוק״ עוד לפני שהיה פופולרי. אלפים רבים עובדים עם הפלטפורמה מדי יום, כך שלא יהיה צורך להגיע רחוק כדי למצוא מישהו שידע לבנות אתר WooCommerce – או לתמוך באתר קיים.

היא מאובטחת

מובילי תעשיית האבטחה Sucuri, מבקרים באופן קבוע את בסיס הקוד של WooCommerce כדי להבטיח שהחנויות המקוונות ופרטיות הלקוחות יהיו בטוחים ככל האפשר.

סל קניות מלא באפשרויות

WooCommerce ידאג לכסות בקלות את צרכי המסחר האלקטרוני של רוב העסקים הקטנים (וכנראה הרבה יותר גדולים) ישר מהקופסה. מערך האפשרויות המלא רחב מכדי לכסות כאן, אך אתמקד בדברים החשובים ובכמה תוספים בולטים.

מוצרים

המוצרים הם הלחם והחמאה של כל חנות מקוונת (תרתי משמע, אם במקרה הם נמכרים אצלך). קיימים מגוון סוגי מוצרים, החל ממוצרים פשוטים ועד מוצרים עם אפשרויות רבות לבחירה וכולם ניתנים לשיוך ואיחוד במגוון דרכים.

מוצרים יכולים להיות פיזיים או דיגיטליים, כך שאתה לא מוגבל למלאי – לחלופין האתר שלך יכול למכור שירותים, הורדות או הזמנות. מוצרים בודדים מספקים מגוון אפשרויות סטנדרטיות כדון: מק״ט, מידות ומימדים, מכירה צולבת, מחירי מכירה ומבצעים ועוד.

לקוחות יכולים לנווט, למיין ולסנן מוצרים על בסיס אפשרויות סיווג וקטגוריות. אפשרויות הצגת המוצרים נתמכים היטב ויענו על רוב הדרישות שלך!

סל קניות

סל הקניות המוכר לכולם עושה בדיוק את מה שמצופה ממנו; לא פחות. לקוחות יכולים לבדוק את סכום הקניה שלהם ולנהל את המוצרים שהוסיפו, לשנות כמויות או להסיר פריטים כרצונם. הרחבות שונות כגון סל חכם מספקות אף גמישות נוספת.

קופה

כאן נקלטים פרטי הלקוח וכתובתו, מוצגות אפשרויות משלוח, מיסים, סיכום ההזמנה ודרכי תשלום. וזה לא צריך להפתיע – הכל מוכן כדי שיהיה ניתן להזמין במהירות. כמובן שניתן להתרחב ולתמוך במנויים כך שתוכלו להציע משלוחים שוטפים או שירותים על בסיס קבוע.

משלוח

באפשרותך להגדיר מספר יעדים פוטנציאליים וחיוב לפי אזור גיאוגרפי באמצעות אזורי משלוח ושיעורי משלוח המיושמים על מוצרים ספציפיים או על קבוצות מוצרים. אם הצרכים שלך מורכבים יותר, ייתכן שמשלוח לפי תעריף דינמי יתאים יותר, ותוספים זמינים גם לתמיכה בכל שירותי השליחויות הפופולריים.

תשלום

ישנה תמיכה ברוב ספקי הסליקה הגדולים. האפשרויות הזמינות תלויות כמובן בספק (לדוגמא, חלקן מספקות תמיכה טובה יותר למנויים מאשר לאחרים) ולכן מומלץ להבין באיזה ספק תרצו להשתמש! אפשרויות תשלום בסיסיות כגון המחאות ואיסוף מקומי זמינות גם כן.

מיסים

מוצרים ניתנים להוספה במחיר הכולל או לא כולל מס וניתן להגדיר שיעורי מס שונים עבור מדינות שונות. כמובן, מספר תוספים זמינים גם לתמיכה במספר סוגי מס, פטורים ואוטומציה.

קופונים

סוגי קופונים פשוטים זמינים ומספקים תכונות כגון הנחות באחוזים ומחיר קבוע, תאריכי תפוגה ומגוון מגבלות שימוש אחרות. הרחבות קיימות המאפשרות להרחיב אף יותר בחירה זו.

דוחות

ווקומרס עוקבת אחר הנתונים הסטטיסטיים שלך בחנות ומספקת דוחות על הזמנות, לקוחות, מלאי ומיסים. זו דרך נהדרת לעקוב אחר ביצועי החנות שלך, ויש שפע של אפשרויות הרחבה הניתנים להשתלב עם פלטפורמות אחרות ולהתאים לצרכים שלך.

הצד השני של המטבע

WooCommerce היא אופציה נהדרת רוב הזמן, אבל זה לא מתאים לכל אחד.

כן, אבל מה אם יש לי מלאי מאוד גדול של מוצרים?

אין מגבלות טכניות מפורשות, אך אתם עלולים לסתבך אם יש לכם מלאי מורכב עם מאות מאפייני מוצר וקטגוריות צולבות. השקעה בשרת אחסון מהימנת וצוות מפתחים המסור לאופטימיזציה יעשו כאן פלאים.

אוקיי, אבל וורדפרס איננה מערכת ניהול האתר בה אני עובד?

אם אינכם מעוניינים להשתמש ב- WordPress כמערכת ניהול לאתר שלכם, ייתכן שתשקלו אפשרויות אחרות. עם זאת, WooCommerce מגיעה עם ממשק API. ממשק זה מאפשר לשלב את האתר עם מערכות רבות אחרות, לכן זו עדיין יכול להיות אופציה כדאית.

למרות ש- WooCommerce מספקת הרבה תכונות נהדרות ישר מהקופסה, אתם צריכים שצוות מפתחים יעזור לתת מענה לצרכים הספציפיים שלכם.

תודה, תבואו לבקר שוב

אני מקווה שאתה מבין כעת מה WooCommerce מציעה וכיצד תוכלו לנצל את הפלטפורמה המצליחה הזו. אם ברצונכם לחקור את WooCommerce כאופציה לחנות המקוונת שלכם, שלחו לנו הודעה.

גילוי נאות:

תוכן המאמר נכתב לאחר מאמץ ומחקר על מנת לספק את התוכן האמין ביותר שניתן. כמו כן התוכן מתייחס למידע שקיים בעת שעודכן לאחרונה בתאריך: 28/01/2023, ולכן עשויים להיות שינויים ואי התאמות שחלו מאז.

כמו כן, כל המאמרים המסקרים מוצרים או שירותים כלשהם הינם מוצרים שרכשתי והיתנסתי בהם בעצמי. בחלק מהמקרים אני אקשר לאתרי המוצרים באמצעות קישור שיתופי (אפיליאציה), שיתוף פעולה זה מאפשר לי לעיתים לספק לכם הגולשים הטבות מיוחדות ובתמורה אני מתוגמל באופן חלקי.

תודה על שיתוף הפעולה. ומקווה שהפקתם את המיטב מקריאה זו.

מדריכים ומאמרים נוספים