UX ו- SEO: עמוד התווך הרביעי של קידום אורגני?

כאשר גוגל מתכננת לשלב באופן רשמי מדדי UX כגורמי דירוג, ייתכן שהגיע הזמן להתחיל לחשוב על חווית משתמש כעמוד התווך הרביעי של קידום אתרים.

כפי שפירטנו בעבר, גוגל הודיעה רשמית כי ישתמשו בחוויית הדף כסיגנל דירוג החל מ-2021.

זה לא אמור ממש להפתיע. אנשים רבים (ואני ביניהם) מאמינים שגוגל משתמשת במדדי UX כדי להשפיע על הדירוג בצורה זו אחרת במשך כבר כמה שנים. עם מדדים כגון משך הזמן שמשתמשים מבלים בגלישה במסמכים (דפי אינטרנט), נושא המוזכר בפטנטים של גוגל ומציינים את כוונתם להשתמש בגורמים אלו כדי לשפר את האופן שבו הדפים מדורגים בתוצאות החיפוש שלהם.

אם זה אכן המקרה או לא עלה לדיון עקבי בעולם קידום האתרים, ונדחה בעקביות על ידי טרול ה-SEO ונציג גוגל גארי איליס, כולל כאן ברדיט לפני כמה שנים.

עם זאת אנו יודעים בזכות ניק פרוסט, ראש מחלקת "המוח" של גוגל (חטיבת גוגל האחראית על RankBrain) שגוגל משתמשת במדדים המכונים בדרך כלל זמן שהייה (כמה זמן משתמש נשאר בעמוד) כדי להזין למידה ממוחשבת. במילים אחרות, יש להם נתונים זמינים שניתן להשתמש בהם כאותות דירוג.

גוגל משלבת כעת למידת מכונה בתהליך זה. כדי שמודלים אלו ילמדו כאשר מישהו לוחץ על דף ונשאר על העמוד ההוא, מתי הם חוזרים או כאשר הם מנסים להבין בדיוק על מערכת היחסים הזו.

ניק פרוסט, ראש מחלקת "המוח" של גוגל, קנדה 2017

להציע רעיון שגוגל תבנה אלמנט מורכב כל כך של האלגוריתם שלהם (RankBrain), על ידי שימוש בלמידת מכונה כדי לקבוע על מה משתמשים לחצו ואיפה נשארו בעבר, יתעלם לחלוטין מאותם ערכים בעיבוד שאילתות חיפוש, מוטל בספק.

בכל מקרה, כעת אנו יודעים בוודאות כי גוגל תשתמש באופן רשמי ב- Core Web Vitals (מדדי ליבה בעמוד) כדי להעריך את חוויית הדף בתוצאות החיפוש. לכן ברור שהגיע הזמן להתחיל לחשוב על UX כמרכיב חיוני ב- SEO ולא במחשבה האחרונה.

שלושת העמודים של קידום אתרים

כשהוזכר במקור על ידי דייב ניילור עוד בשנת 2010 והוסבר גם על ידי אחד ממובילי קידום האתרים הטכני, בארי אדמס, שלושת עמודי התווך של SEO הם מסגרת פשוטה המורכבת מטכנולוגיה, רלוונטיות וסמכות. דרך שימושית מאוד כדי ללמד קידום אתרים: על ידי קיבוץ גורמים המשפיעים על ביצועים אורגנים בדרגות שונות לשלושה נושאים.

סמכות – קישורים, איזכורים, ציטוטים, הפניות…

רלוונטיות – מילות מפתח, כותרות, תוכן…

טכנולוגיה – HTML, מפות אתר, כתובת עמודים, מהירות טעינה, סכמה…

יסודות אלה של קידום אתרים עדיין חשובים כתמיד. עם זאת, עד לאחרונה, רוב מקדמי האתרים לא התייחסו לחוויית המשתמש ברצינות כמו גורמי הדירוג המסורתיים הללו, כאשר שיקולים טכניים בדרך כלל ממוקדים יותר ביכולתה של גוגל להבין את ארכיטקטורת האתר ואת תוכן האתר, ולא את המשתמשים.

דוגמה נוספת, Schema markup – שנועד לעזור למנועי חיפוש, ולא למשתמשים, להבין את ההקשר של דף, וזאת כדי לשפר את חוויית עמוד התוצאות של מנוע החיפוש של גוגל ולשפר את תופעת "תוצאות ללא הקלקות"!

ניתן לסלוח למקדמי אתרים אם היו מקדישים יותר תשומת לב לגורמי הדירוג המוכרים ולא לצרכים של משתמשי האתר שלהם.

חווית משתמש כעמוד הרביעי של קידום אתרים

עם ההכרזה האחרונה של גוגל אין ספק כי מקדמי אתרים יתחילו לקחת את חווית המשתמשים יותר ברצינות במהלך החודשים הקרובים.

יתרה מזאת, כשאנחנו עוברים לעידן הנשלט על ידי למידה ממוחשבת, כאשר גוגל מתוחכמת מתמיד בפירוש כוונות החיפוש ואיכות העמודים, יהיה זה הגיוני להרחיב את הגישה שלנו להתייחסות לחווית משתמשים כעמוד התווך הרביעי של קידום אתרים, עם הצפי למעבר של גוגל מעבר למדדי הליבה החיוניים לשיטות מתקדמות יותר למדידת שביעות רצון המשתמשים מתוצאות החיפוש שלהם בעתיד.

חשיבה על חווית משתמש כאלמנט מרכזי של קידום אתרים וההשלכות הנלוות על הדירוג והתנועה יובילו למודל עסקי משכנע יותר לעיצוב מחדש של תבניות עמודים ואלמנטים חזותיים, כאשר בעבר הדבר נתפס כבעיה מבוססת עיצוב בלבד המתמקדת בהגברת ההמרה לתנועה קיימת.

שילוב חווית משתמש בגישת ה-SEO שלכם

תמיד היו מתחים ופיתויים לנווט בין קידום אתרים לעיצוב, אך שיתוף הפעולה בין UX לעוסקים בקידום אתרים חשוב כעת מתמיד. כאן סיכמתי שלושה תחומים שיש לקחת בחשבון כשמנסים לשלב שיטות עבודה מומלצות של UX ו- SEO.

אל תרוצו לפני שתוכלו ללכת

אנחנו לא מדברים כאן על השלכת יסודות SEO מחוץ לחלון והתמקדות גרידא ב- UX, אנחנו מדברים על שילוב שיטות עבודה מומלצות של UX עם יסודות SEO כדי להשיג ביצועים אופטימליים ושיטות עבודה קרובות יותר בשלבים המוקדמים של סקיצות העיצוב של האתר.

קחו את הדוגמה שיש טקסט גלוי בעמוד, היבט בסיסי של SEO, חיוני על מנת שגוגל תבין את ההקשר של הדף שלך. עקרונות בסיסיים אלה צריכים להיות במקום לפני שניתן להתחיל להתמקד במדדים מתקדמים יותר כמו חוויית עמוד.

הגדירו מהלכים שיתופיים

כאשר אנו רוצים לשלב שיטות עבודה מומלצות של UX ו- SEO, מקום טוב להתחיל בו יהיה בפיתוח תכנית עבודה משותפת בין צוותי SEO וצוותי עיצוב.

גוגל פרסמו בעצמם הנחיות לשיטות עבודה מומלצות של UX בעבר במגוון גישות, קריאה חיונית עבור מקדמי אתרים ומעצבים כאחד.

גוגל מתייחסת למסמכים אלה כאל "אוסף של שיטות עבודה מומלצות לשמח את המשתמשים שלך". חוברות אלה מציעות תובנות לגבי מה גוגל ממליצה במפורש בכל הנוגע לשיטות העבודה המומלצות של UX בכל הגישות השונות. בחרו בענף לשכם למטה כדי לבדוק המלצות ספציפיות.

כזכור, חשוב להתמקד בשילוב של יסודות SEO כגון מבנה תוכן, קישורים פנימיים, טקסט עוגן וכו' לצד שיטות עבודה מומלצות של UX שזוהו בספרי ההדרכה המפורטים לעיל.

תמדדו יותר מרק מדדים חיוניים מרכזיים

ברור שרבים ממקדמי האתרים מעוניינים לעקוב אחר core web vitals, שניתן למדוד אותם כעת באמצעות דוח ה- UX של Chrome באמצעות Page Speed insights, ובמהלך החודשים הקרובים גוגל תעדכן את ה- Search Console בכדי לספק ניתוח נוסף.

הסבר על מדדי ליבה חיוניים של גוגל
הסבר על מדדי ליבה חיוניים של גוגל

חוץ ממדדי הליבה החיוניים של גוגל, יהיה זה גם הגיוני להתחיל לעקוב אחר מדדי ביצועים נוספים של UX.

לא כל האמצעים הבאים יהיו נגישים על ידי גוגל, אך מעקב אחר מגמות אלה יתנו לכם מַחְוָן טוב לביצועי האתר שלכם מבחינת מעורבות המשתמשים.

מדידההיכן למצוא
הצלחה במשימה (למשל השלמות יעדים)Google Analytics > המרות
עומק גלילהGoogle Analytics > אירועים (באמצעות GTM)
'זמן שהייה'לא זמין ב- GA, החלופה הקרובה ביותר = משך שהייה (מקור = אורגני)
מדדי גישהסקרים מקוונים באמצעות Unbounce, VWO וכו '.

כדי לקחת את זה צעד קדימה, אתם יכולים להשתמש באירועי JavaScript מותאמים אישית כדי למדוד התנהגות מתקדמת יותר.

מדידהאיך למדוד
עומק צריכת התוכןתג אירוע המופעל לאחר 5 שניות ללא תנועת גלילה (מסיר גלילה בבדיקה ראשונית)
מעורבות של אלמנט יחיד (למשל כפתור)תג אירוע המופעל לאחר 3 שניות של "הובר" על אלמנט עם העכבר
לחיצת זעם !!תג אירוע המופעל כאשר 3 לחיצות מתרחשות בתוך שנייה אחת על דף

שוב, בין אם מדדים כמו זמן שהייה משמשים כבר כאותות דירוג ובין אם לא, הגדלת מעורבות המשתמשים באתר שלכם יכולה להיות רק דבר טוב!

סיכום

הגיע הזמן להתייחס לחווית משתמש כעמוד התווך הרביעי של קידום אתרים, עם היכולת של גוגל לעבור לשיטות מתקדמות יותר למדידת שביעות רצון המשתמשים על סמך נתונים שהם כבר אוספים כחלק מאלגוריתם למידת המכונה שלהם, שנראים כמו שלב הגיוני הבא ככל שהם צוברים ביטחון רב יותר בנתונים.

אנו יכולים להתווכח אם גוגל כבר משתמשת במדידות UX מתקדמות יותר לצד מדדי חוויית הדף שהוכרזו לאחרונה, אך ללא קשר לכך, התמקדות בשיפור חוויית המשתמש בהתאם לשיטות העבודה הטובות ביותר לא רק תביא לביצועים טובים יותר של SEO, היא אמורה להוביל להמרות ולידים מוגברים, יותר מכירות ותמורה טובה יותר מכל ערוצי הפרסום הממומן.

גילוי נאות:

תוכן המאמר נכתב לאחר מאמץ ומחקר על מנת לספק את התוכן האמין ביותר שניתן. כמו כן התוכן מתייחס למידע שקיים בעת שעודכן לאחרונה בתאריך: 18/02/2021, ולכן עשויים להיות שינויים ואי התאמות שחלו מאז.

כמו כן, כל המאמרים המסקרים מוצרים או שירותים כלשהם הינם מוצרים שרכשתי והיתנסתי בהם בעצמי. בחלק מהמקרים אני אקשר לאתרי המוצרים באמצעות קישור שיתופי (אפיליאציה), שיתוף פעולה זה מאפשר לי לעיתים לספק לכם הגולשים הטבות מיוחדות ובתמורה אני מתוגמל באופן חלקי.

תודה על שיתוף הפעולה. ומקווה שהפקתם את המיטב מקריאה זו.

מדריכים ומאמרים נוספים