התוספים הטובים ביותר ל-Cache (זכרון מטמון) לאתרי וורדפרס

נמאס לכם שאנשים שואלים אתכם מהו תוסף ה- Cache (טיפול בזכרון המטמון) "הטוב ביותר" (או שאתם גם מאותם אנשים)? טוב אז זה עבורכם.

נתחיל מהשורה התחתונה: השניים המומלצים והטובים ביותר הם: FlyingPress ו-WP-Rocket. שני תוספי פרימיום לטיפול בזכרון מטמון באתרי וורדפרס.

בין המובילים בתחום חלו שינויים רבים במהלך השנים, והשניים שהזכרתי מעלה נמצאים בתחרות טכנולוגית מתמדת כדי להעניק את פתרונות הטיפול בזכרון מטמון. מאחר שהם תוספי פרימיום בתשלום, הם נהנים מהמשאבים בכדי לבצע עדכונים, מחקרים, ושיפורים מתמידים עבורינו הלקוחות.

נכון להיום לשניהם יתרונות וחסרונות רק כשמעמידים אותם אחד מול השני. אך שניהם נמצאים בפעם ניכר שכל שאר התוספים שקיימים בשוק. כך שבחירה באחד מהם בוודאי תעניק לכם יתרון משמעותי בכל הנוגע ל-Cache באתר הוורדפרס שלכם.

WP Rocket נהנה זמן רב מדומיננטיות כמוביל בתחום, אבל לאחרונה הם מתמקדים יותר מדי ב"ציונים" ולא מספיק בחוויית גלישה בעולם האמיתי (גם מערכת ה-CDN שלהם: RocketCDN טעון מעט שיפור). זו הסיבה העיקרית שכרגע אני מכתיר את FlyingPress כמוביל את טבלת התוספים הטובים ביותר לטיפול בזכרון מטמון באתרי וורדפרס. אך אני תמיד מעודד תחרות בריאה בתחום, וצופה עוד עדכונים בעתיד משני המתחרים הללו. אנו המשתמשים תמיד נרוויח מכך, כמובן.

אך לא ניתן באמת לבצע בדיקה והשוואה כנה ואמיתית מבלי להתייחס לשאר התוספים הפופולריים המוצעים ולכן הוספתי אותם למבחן ואספק את דעתי המקצועית והמנוסה עבורם. מה שבאמת מייחד כל אחד מהם הוא ארגז הכלים והתכונות הנוספות. וזה אומר שתרצו לבחור את תוסף המתאים ביותר לצרכים הייחודיים שלכם.

לדוגמא: SiteGround Optimizer חסר מאפיינים, בעל היסטוריה של בעיות תאימות, והתמיכה שלכם לרוב מאשימה את התבניות או התוספים האחרים בוורדפרס. התוסף של Cloudflare משמש רק להוספת APO, לעומתו Breeze משתפר לאחרונה אבל עדיין זקוק לעבודה, ורוב תוספי זכרון המטמון החינמיים כמו WP Fastest Cache בקושי מתייחסים ל-core web vitals ונמצאים במחסור של יותר מדי תכונות מודרניות. ולבסוף, תקבלו NitroPack שמסיט את הנושא מהמרכז רק כדי לספק לכם ציונים שגויים.

1. FlyingPress

FlyingPress נכון לעכשיו מעניקה ביצועים טובים יותר מ-WP Rocket ומקדימה את SiteGround Optimizer בפער עצום. אך יש לקחת בחשבון שזהו אינו עוד תוסף בסגנון ״הפעלה בלחיצה אחת״. יש צורך בכיוונון עדין ומותאם אישית לאתר שלכם, אחרת אתם עלולים לקבל שגיאות ולא תנצלו את מלוא הפוטנציאל שלו.

בניגוד לתוספים אחרים FlyingPress מתייחס מאוד ברצינות ל-core web vitals, ומותאם למהירות גלישה בעולם האמיתי (בניגוד לרק "ציונים"). ישנם מספר הבדלים באופן שבו הוא מסיר CSS שאינו בשימוש, טוען מראש עמודים וטעינת lazy load של תמונות/iframes בהשוואה לתוספי Cache דומים.

FlyingPress הוא גם בדרך כלל המוביל לשחרר תכונות חדשות. אפילו עכשיו, FlyingPress עושה דברים רבים שתוספי מטמון אחרים לא יכולים: עיבוד רכיבי HTML ב-lazy load, טיפול חכם בטעינה מקומית של סרטוני-YouTube ו-lazy load של תמונות רקע באמצעות helper class שנקראה “lazy-bg”. במילים פשוטות, ל-FlyingPress יש יותר מאפיינים ותכונות מתקדמות שאמורות לתת לכם תוצאות טובות יותר.

FlyingCDN מהיר יותר, אמין יותר וזול יותר מהמתחרים שלו RocketCDN (StackPath). הוא משתמש בשכפול הגיאוגרפי של BunnyCDN וב- Bunny Optimizer.

הוא גם יותר יציב. Gijo (אחד המייסדים בחברה) מנהל מספר קבוצות פייסבוק (כולל WP Speed Matters) בהן הוא מקבל הרבה משוב ועונה על שאלות. כאשר עולות בעיות או בקשות לתכונה כלשהי, הוא ממהר לעדכן את התוסף. הדברים עובדים בצורה חלקה בהשוואה לבעיות מתמשכות בתוספי מטמון אחרים: WP Rocket מסירים בעיות CSS שאינן בשימוש, בעיות הטיהור של SiteGround Optimizer והיעדר תיעוד של Cloudflare ותכונות אחרות שלקוחות חיכו להן שנים.

FlyingPress נכון לעכשיו מעניקה את הביצועים הטובים ביותר

מאפיינים עיקריים של FlyingPress

  • הסרת CSS שאינו בשימוש, בצורה מהירה יותר – שילוב של התוסף המומלץ Perfmatters, מאפשר חלוקה מותאמת אישית של טעינת CSS קריטי לשימוש בתוך העמוד, וה-CSS לשימוש עיצובי יטען בזכרון המטמון כקובץ נפרד. השילוב הזה מעניק ביצועים הרבה יותר מהירים.
  • טעינה מראש של תמונות קריטיות – מזהה אוטומטית תמונות במסך התצוגה וטוען אותן מראש (גם ל-Perfmatters יש תכונה כזו). תמונות אלו בדרך כלל יהיו שונות בין עמודי האתר שלכם, כך שבחירה ידנית מראש היא מייגעת מכיוון שלא תרצו לטעון מראש תמונות שאינן בשימוש.
  • הסרה של תמונות מטעינת lazy load (טעינה עצלה) – במקום אי הכללה ידנית של תמונות מטעינה עצלה, FlyingPress מאפשר לכם להגדיר מספרית, בדרך כלל 2-3 תמונות המוצגות בדרך כלל בחלק העליון והקבוע. מכיוון שמעל ״הפולד״ (מסך התצוגה הראשון בעמוד) יכולות להיות תמונות שונות מעמוד לעמוד, וכך זה קל יותר ויעיל יותר (בדרך כלל). כמובן שעדיין ניתן לבצע הסרה באופן ידני.
  • טעינת דפים מראש (Preload pages) Flying Pages (תוסף המובנה בתוך-FlyingPress) עושה עבודה טובה יותר בטעינת קישורים מראש. ויש לו תכונות חכמות כדי למנוע ממנו לגרום ל-CPU spikes. בפעם האחרונה שבדקתי, חברת elementor.com השתמשו ב-Flying Pages… אז אני חושב שזה מעיד שזה טוב.
  • רכיבי HTML בעיבוד עצל (Lazy render HTML elements) – בדומה לטעינה עצלה של תמונות, כאן ניתן לטעון כל כמעט כל רכיב בעמוד כרכיב עצל lazy load (כותרת תחתונה, קטע זכויות יוצרים והערות הן דוגמאות נפוצות). ניתן להתרשם בעמוד ההסבר שלהם לגבי תכונה זו. אני מאמין שזה תוסף המטמון היחיד שעושה את זה.
  • טעינה עצלה לתמונות רקע (Lazy load background images) – FlyingPress מאפשר לכם להוסיף class שנקרא: lazy-bg לתמונות רקע שלכם וכך לגרום להם לטעינה עצלה. עם תוספי מטמון רבים אחרים, תהליך זה דורש עבודה מייגעת יותר של העברת תמונות רקע ל-inline HTML, או שלפעמים אין לכך בכלל תמיכה. ובמידה ולא נעשה כראוי עלול לגרום לשגיאת סריקה של התמונות הללו על ידי Google PageSpeed Insights.
  • אחסון גופנים (פונטים) באופן מקומי בשרת – אחסון גופן מקומי מהיר יותר, במיוחד מכיוון שניתן לטעון אותם מראש. רוב תוספי המטמון לא עושים זאת.
  • אחסון מקומי לתמונה מקדימה של סרטוני YouTube – במידה ואתם מטמיעים סרטוני YouTube, התמונה הממוזערת המקדימה נטענת מ-i.ytimg.com מה שיוצר בקשה לשרת חיצוני. זה גם אומר שלא ניתן לשמור את התמונה במטמון, להגיש אותה מ-CDN, והיא תגרום לשגיאות ב-PageSpeed Insights. ולכן FlyingPress מוריד אוטומטית את התמונה ומארח אותה באופן מקומי בשרת ופותר את כל הבעיות הללו.

יותר אפשרויות אופטימיזציה מאשר תוספי מטמון אחרים

החסרון הגדול של FlyingPress שהוא לא מבצע טיפול מטמון בצד השרת. בחירת אחסון אתר בשרת מנוהל הכולל תכונה זו פותרת את הנושא בצורה מושלמת (כתבנו בהרחבה על נושא אחסון אתרי וורדפרס הטובים ביותר).
הדבר היחיד שהייתי שמח לראות בעתיד אצלם היא האפשרות לטיפול והסרת Bloat (עודפים מיותרים בוורדפרס כמו: Heartbeat, הגבלת גרסאות פוסטים מבלי למחוק את כולם במסד הנתונים, שינוי מרווח השמירה האוטומטית, השבתת XML-RPC וכו'). אבל את רוב אלה ניתן לעשות עם כמה שורות קוד או שימוש בתוסף Perfmatters. כמו כן, למרות שהתיעוד שלהם מאוד פשוט, ניתן להרחיב על כמה דברים (ולבדוק איות). חוץ מזה, FlyingPress עושה עבודה מצוינת בטיפול בנתוני הליבה ובמהירות הגלישה.

FlyingCDN

במידה והחלטתם על חברת אחסון שאינה מציעה CDN בחלק מהשירותים שלה, CDN הינו כלי חשוב לייעל את הביצועים עבור האתר שלכם.

FlyingCDN משתמש ב-BunnyCDN שכבר הופך אותו לטוב יותר מרוב ה-CDN (שכמשווים: מהירות PoPs ו-Tbps, אמינות ב-cdnperf.com ומחיר). FlyingCDN משתמש גם ב-geo-replication + Bunny Optimizer של BunnyCDN. זה לא דורש תצורה נוספת מחוץ להגדרת FlyingCDN ובדרך כלל הוא הרבה יותר זול מאשר ללכת ישירות ל- BunnyCDN. כשמשלמים ב-FlyingCDN המחיר הוא קבוע $0.03/GB. לעומת זאת ב-BunnyCDN, תצטרכו לשלם עבור 3 דברים: CDN , geo-replication, ו- Bunny Optimizer. אופציה אחרת מומלצת היא להשתמש ב-Cloudflare + BunnyCDN או QUIC שהוא ה-CDN היחיד שניתן להשוואה בתחום זה לדעתי.

2. WP Rocket

WP Rocket

WP Rocket הוא תוסף מטמון פרימיום עבור וורדפרס המציע מגוון רחב של תכונות לאופטימיזציה של ביצועי האתר שלכם. הכולל טעינת תמונה עצלה (lazy load), אופטימיזציה של וידאו, כלי אופטימיזציה וניקוי של מסדי נתונים, ומגוון הגדרות לבקרת Heartbeat.

אחת הסיבות שאנחנו כל כך אוהבים את התוסף WP Rocket היא בגלל ממשק המשתמש הפשוט וההגדרה המהירה שלו. זהו תוסף מטמון של וורדפרס עם הכוח לגרום לאתר שלכם להיות מהיר הרבה יותר ולבצע טוב יותר. התוסף מותאם לשימוש למתחילים ומתקדמים כאחד. ניתן בקלות להגדיר את רוב ההגדרות הבסיסיות של WP Rocket בכמה לחיצות בלבד וההגדרות המתקדמות הן גם די קלות לניווט. אך לבעלי אתרים עם רצון או ידע מתקדם יותר יחוו כאן חיסרון, WP Rocket מנסה להיות נגיש יותר באמצעות לוח בקרה ידידותי למשתמש ומשאיר פחות מקום לתצורה מתקדמת.

זה גם נחמד ש-WP Rocket בנוי לפעול בצורה חלקה עם WooCommerce (תוסף וורדפרס למסחר אלקטרוני), בהתחשב בכך שלעתים קרובות אלו הם סוגי האתרים שהכי זקוקים למהירות וטיפול איכותי בזכרון מטמון. בסך הכל, אתם עשויים לתהות מדוע עליכם להוציא כסף עבור תוסף מטמון של וורדפרס כאשר קיימים הרבה תוספים ללא תשלום.
הנימוק הפשוט: ל-WP Rocket יש הרבה יותר תכונות, צוות תמיכה אקטיבי והוא הרבה יותר פשוט וקל לתפעול.

לדוגמה, ל-WP Super Cache יש שמירה במטמון של עמודים אך אין מטמון בדפדפן. ל-WP Rocket יש את שניהם. Hyper Cache חסר lazyload, משהו ש-WP Rocket מספק בהחלט מספק לכם. הרשימה עוד ארוכה, אבל חשוב לזכור שהמחיר השנתי הוא מחיר קטן לשלם עבור התכונות שתקבלו.

מדוע WP Rocket הוא אחד מתוספי המטמון הטובים ביותר של וורדפרס ובין המומלצים ביותר שלנו?

  • WP Rocket מספק חוויה משתמש ידידותית למפתחים ולוח בקרה שיתן למתחילים להרגיש בנוח. הוא מאפשר איזון נוח בין ידידותיות למשתמש המתחיל והגדרות נוספות למתקדמים. איזון זה הוא סיבה טובה שהתוסף הזה לרוב יתאים להרבה מאוד משתמשים להפיק את המיטב מתוספי מטמון לוורדפרס.
  • לתוסף הגדרות פשוטות ביותר עבור כל המשתמשים.
  • אופטימיזציה עבור ה- Database, לניקוי מסד הנתונים של וורדפרס והסרת מספר המשאבים בשימוש.
  • טעינה עצלה (lazyload) עבור המדיה שלכם. המשמעות היא שהתמונות לא נטענות באתר שלכם עד שהגולש גולל מעליהן. ומאפשר פחות עומס על השרת וטעינה מהירה יותר של העמוד.
  • מותאם לעבוד עם CloudFlare ובכך מאפשר להאיץ את האתר שלכם יותר.
  • WP Rocket מותאם לעבוד עם כמה מהתוספים הרב-לשוניים המובילים בשוק.
  • מותאם לעבוד עם אתר וורדפרס Multisite דרך התוסף.
  • טעינת מטמון מראש (preload cache).
  • כלים מתקדמים לכיווץ ואיחוד קבצי CSS ו-JS.
  • תכונה ייחודית המאפשרת אופטימיזציה של פונטים של גוגל.
  • מאפשרת תמיכה ב-object caching.
  • WP Rocket מותאם לעבוד בצורה אופטימלית עם רוב ספקי האחסון המובילים (כגון Rocket.net, CloudWays ו-Kinsta) ומנצלת את יכולות ניהול זכרון המטמון בצד השרת. שילוב של טיפול מטמון בצד אתר וגם צד שרת בצורה אופטימלית הינו שילוב עצום.
  • מחיר שנתי של החל מ-59$ בהחלט הוגן ושווה את המחיר.
מדוע WP Rocket הוא אחד מתוספי המטמון הטובים ביותר של וורדפרס ובין המומלצים ביותר שלנו?

חסרונות של WP Rocket שכדאי לזכור

לאחרונה (שנתיים האחרונות) נראה כי לא בוצעו שינויים מרחיקי לכת בפיתוח התוסף ברמת היכולות, אלא יותר בחווית המשתמש. זוהי אחת הסיבות שהתוסף כעת מדורג שני אצלנו (ולא מקום ראשון כפי שהיה בעבר).

RocketCDN – לא הייתי ממליץ לעבוד עם התוסף שהם מציעים לנושא CDN. ישנם פתרונות טובים הרבה יותר, ולרוב במידה ותחליטו על חברת אחסון איכותית (כגון: Rocket.net ו-Kinsta) הם מציעים שירותי CDN כלולים בחבילת האחסון שלהם.

כמו כן, עדיין חסרים להם תכונות מורחבות לטיפול באופטימיזציה של תמונה. כבר לא נותנים הנחות במחיר החידוש ללקוחות. קונפליקטים בטיפול ב-בהסרת CSS שאינם בשימוש (דורש הרבה ניסוי וטעייה על קבלת המצב האופטימלי). וכל זה מראה מי באמת קהל היעד שלהם: משתמשים שבוחרים בחווית משתמש על חשבון התאמות אישיות וחידושים.

עם זאת, WP Rocket הוא עדיין תוסף מטמון מהטובים שקיימים והתיעוד שלהם הוא תקן הזהב.

3. LiteSpeed Cache

ל-LiteSpeed Cache יש את אחד הדירוגים הגבוהים ביותר בוורדפרס (4.8/5) עם 3+ מיליון התקנות, אז למה הוא מס' 3 ברשימה?

בעיקר בגלל שאתם חייבים להשתמש בשרת שתומך ב- LiteSpeed כדי לקבל גישה לכל התכונות. בנוסף, ההגדרות עשויות להיות קשות להגדרה ולא מתאימות למשתמשים מתחילים. ובאופן מציאותי, רוב האנשים לא מגדירים אותם בצורה הנכונה מכיוון שזה נהיה קצת טכני. אבל אם אתם משתמשים בשרת LiteSpeed ויודעים מה אתם עושים, אז כמובן שזהו תוסף מומלץ מאוד לשימוש.

התוסף מציע הרבה הגדרות מטמון בין צד השרת, QUIC ומצב אורח, אשר מבצע אופטימיזציה עבור מבקרים בפעם הראשונה. בנוסף, התוסך חינם לשימוש כשאתם משתמשים בשרת LiteSpeed.

LiteSpeed Cache לוח בקרה

תכונות ייחודיות

  • Server caching: שמירה במטמון של השרת – SiteGround Optimizer הוא תוסף המטמון היחיד האחר עם שמירה במטמון בצד השרת, אך אפשר לטעון כי LiteSpeed מהיר יותר מ-Nginx (ומשלב Redis + memcached).
  • מצב אורח + אופטימיזציה לאורחים – משפר את זמן הטעינה למבקרים בפעם הראשונה (ראו את המסמכים שלהם). אופטימיזציה לאורחים היא אפילו יותר אגרסיבית בשילוב אופטימיזציה לעמודים ותמונות.
  • מטמון ציבורי + פרטי (Public + private caching) – ל-LiteSpeed יש מספר אפשרויות לשלוט במטמון הציבורי (דף שכל אחד יכול לראות) לעומת מטמון פרטי (דף שמשתנה בהתאם למבקר).
  • ESI – שולט כיצד אלמנטים ספציפיים בעמודים דינמיים מאוחסנים במטמון. לא הייתי מתעסק עם זה אלא אם כן אתם באמת יודעים מה אתם עושים מכיוון ש- ESI יכול גם להאט את האתר שלכם אם לא הוגדר נכון.
  • הגדרות TTL – לרוב תוספי המטמון האחרים אין אפילו הגדרות ייעודיות עבור TTL.
  • UCSS – מסיר CSS שאינו בשימוש עם שיטה מהירה יותר של טעינת CSS בשימוש בקובץ נפרד.
  • אופטימיזציה לתמונות – ההבדל הגדול ביותר באופטימיזציה לתמונה הוא LQIP (תמונה מקדימה/ממלא מקום עם תמונה באיכות נמוכה) שמפחית את ה-CLS על ידי הצגת גרסה מטושטשת/מוקטנת של תמונות שישמשו כממלא מקום עד לטעינה מלאה של התמונה המלאה. מאפשר גם לדחוס תמונות, להסיר נתוני EXIF ולהשתמש ב- WebP.
  • מטמון Gravatar – יכול להיות מועיל במיוחד כאשר לבלוג שלכם יש הרבה תגובות.
  • סורק Crawler – סורק את האתר שלכם בחיפוש עמודים עם מטמון שפג תוקף ומרענן אותם, אך יש להשתמש בו בזהירות ולא מומלץ אלא אם כן אתם יודעים מה אתה עושים.

QUIC.cloud CDN

התוכנית החינמית של QUIC.cloud משתמשת רק ב-6 מה-PoPs שלהם בעוד שהתוכנית הסטנדרטית בתשלום משתמשת בכל 70 PoPs עם הגנת DDoS. שני יתרונות מרכזיים של QUIC הם HTTP/3 ו-HTML caching שדומה ל- APO של Cloudflare. אם אתם משתמשים ב-LiteSpeed Cache, הגרסה בתשלום של QUIC שווה את זה. QUIC משתמש גם ב-HTTP/3 אמיתי ומשמש גם לאופטימיזציות של LiteSpeed Cache של תמונה + עמוד.

הרבה נתונים טכניים הוצגו בתוסף הזה, ולכן השימוש בו מומלץ לבעלי ידע וניסיון טכני בלבד. מתחילים או לא מביני עניין עלולים לגרום ליותר נזק מאשר תועלת בשימוש בו. אך אם יש לכם עזרה טכנית מקצועית שמלווה אתכם או שאתם בעלי ידע מעמיק בתחום – זהו התוסף החינמי המומלץ ביותר שקיים היום.
למשתמשים בעלי ידע מצומצם ולא טכני, בהחלט הייתי מציע לבחור מאחד משני התוספים שהזכרתי מעלה (FlyingPress ו-WP-Rocket).

4. Swift Performance

עבור משתמשים מתקדמים, רמת השליטה שתקבלו עם Swift היא מדהימה.

רק היזהרו מדיווחי הונאה מכיוון שאנשים רבים דיווחו על חיוב לאחר ביטול המנוי שלהם. עדיין יש להם גרסת Lite ולאחרונה התחילו להציע תוסף "Swift Extra" שנותן לכם תכונות מקצועיות רבות בחינם. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לרשום את האתר שלכם עם Swift. הוא קיבל עדכון עבור core web vitals, ועושה עבודה יפה באופטימיזציה של תמונות.

אתה באמת צריכים לעבור על כל ההגדרות כדי לראות כמה התוסף הזה מסוגל לעשות. פשוט אל תשדרגו לגרסת ה-Pro אלא אם כן אתם מוכנים להתקשר לבנק, ואל תצפו גם לתמיכה. קשה לי להמליץ באמונה שלמה על תוסף כשאני לא יכול לסמוך על המפתחים ב-100%. זו הסיבה העיקרית שהייתי צריך להוריד אותו למקום מס' 4 ברשימה.

Swift Performance תוסף cache לאתרי וורדפרס

תכונות ייחודיות של Swift Performance

  • Plugin organizer – לוח בקרה לארגון וסידור תוספי וורדפרס באתר.
  • הגדרות מטמון מתקדמות
  • הגדרות ״חימום״ (Warmup) + הגדרות prebuild
  • עבודה מצוינת עם אופטימיזציה של תמונות
  • מספר הגדרות למניעת CPU spikes

חסרונות של Swift Performance

השהיית JavaScript
הסרת CSS שלא בשימוש
טעינת גופנים/תמונות מראש (רק לתוסף בתשלום)

5. Breeze

עד כמה שאני אוהב את Cloudways, התוסף לטיפול במטמון שלהם Breeze, עדיין זקוקה לעבודה. הם ביצעו כמה עדכונים לאחרונה כמו: prefetch (אחזור מראש), בקרת heartbeat ועיצבו מחדש את הממשק וזו התחלה טובה.

עדיין יש לו ביקורות שליליות רבות, בעיות תאימות ותכונות חסרות. ללקוחות שמאחסנים את האתר ב-Cloudways ואינם מעוניינים לרכוש תוסף פרימיום לטיפול בזכרון מטמון, Breeze שמגיע באופן אוטומטי עם כל התקנת וורדפרס ב-Cloudways היא אופציה סבירה ועם עתיד טוב. אך לעת עתה עדיין הייתי מציע לבחור באחד שני תוספי הפרימיום בראש הרשימה למי שמעוניין בשיפור משמעותי בביצועי האתר שלהם.

Breeze - לוח בקרה לתוסף מטמון

תכונות ייחודיות של Breeze

  • תמיכה ב- Varnish – דואג לנקות את Varnish כשמנקים את המטמון של Breeze.
  • העברת קבצי JS ל-footer – רק באמת תהיו זהירים כשאתם עושים שימוש בזה, תבצעו בדיקות לפני השלמה.

מה עדיין אין ב- Breeze

  • Critical CSS
  • הסרת CSS שלא בשימוש
  • צריך עוד הגדרות מטמון + טעינה מראש
  • חיבור מראש של גופנים של צד שלישי + כתובות CDN
  • בחירת תצוגת גופן: החלפה, ברירת מחדל, אוטומטית וכו'
  • אינטגרציה עם Cloudflare ו-Cloudflare Enterprise
  • אופטימיזציה של תמונה (שום דבר מעבר לכמה הגדרות lazy load)
  • טעינת תמונות רקע ב-lazy load או תמיכה ב-CSS class נוספים

6. W3 Total Cache

האם ראיתם את ההגדרות של W3 Total Cache לאחרונה?

הם הוסיפו מדריך התקנה שבודק את האתר שלכם עם Redis, memcached או הגדרות אחרות כמו שטח אחסון: ואז מראה לכם איזו מהן נותנת את החיסכון הרב ביותר. הגדרות ה-Minify מאפשרות לכם כעת לדחות או לסנכרן JavaScript, והם הוסיפו מספר אופטימיזציות לתמונות כמו טעינה עצלה ודחיסת תמונה/WebP עם תוסף שירות התמונות החינמי שלהם. בהחלט עשו שיפורים!

החיסרון הגדול ביותר שלהם, הוא שגם אם תחליטו לקנות את גרסת ה-Pro תמורת $99 לשנה, התוסף לא מציע עיכוב טעינת JavaScript או הסרת קבצי CSS שאינם בשימוש כמו תוספי מטמון פרימיום אחרים. W3 Total Cache הוא אחד מתוספי המטמון החינמיים הטובים יותר, אבל הם באמת צריכים לשפר את גרסת ה-Pro אם הם מתכננים להתחרות עם תוספים כמו FlyingPress ו-WP-Rocket.

ולצערי הם עדיין ממליצים על StackPath במקום על BunnyCDN (אני רק מניח שזה בגלל ש-StackPath משלם עמלות שותפים בעוד ש-BunnyCDN מספקת קרדיטים בלבד).

לוח הבקרש של W3 Total Cache

תכונות ייחודיות של W3 Total Cache

  • מדריך התקנה – בודק שיטות שונות של מטמון/אופטימיזציה ומראה את התוצאות הטובות ביותר.
  • שירות לטיפול בתמונות – דחיסת תמונות והצגה שלהן ב-WebP (מקבלים קרטידים חינם בכל חודש).
  • הקטנה ודחיסת JavaScript – כעת מאפשר לכם לדחות או לסנכרן JavaScript לפני ואחרי ה-head.
  • השבתת jQuery migrate – אפשר למצוא זאת תחת הגדרות "user experience" ב-W3TC.
  • שיטות מטמון מרובות (Redis, memcached וכו') – זה תלוי במה אתם משתמשים.

תכונות שעדיין חסרות ב-W3 Total Cache

  • השהיית JavaScript
  • הסרת CSS שלא בשימוש
  • אופטימיזציה של גופנים (פונטים)
  • אופטימיזציה של מסדי נתונים (Database)
  • תכונות אופטימיזציה לתמונות מתקדמות
  • טעינה מראש, אחזר מראש, חיבור מראש (Preload, prefetch, preconnect)
  • טעינת iframes עצלה (קיים רק בתוסף בתשלום)
  • Non render-blocking CSS/JS (קיים רק בתוסף בתשלום)

תוספים נוספים (שאני לא ממליץ) ומה דעתי עליהם בקצרה

לצורך השלמת המבחן המקיף הזה על תוספי ניהול מטמון באתרי וורדפרס, חשוב גם לתת אזכור קצר לשאר התוספים המוכרים שקיימים. לספק לכם תקציר קצר ואת דעתי עליהם מניסיוני ומדוע הם לא נכנסו לרשימת המומלצים.

SiteGround Optimizer

במידה ואתם מאחסנים את האתר בשרת חברת SiteGround, הדבר היחיד שהייתי עושה בו הוא לשמירה במטמון (דינמי, memcached, Cloudflare), ולאחר מכן משבית את כל התכונות האחרות ומשתמש בתוסף אחר (רק תוודאו שאתם משתמשים רק בתוסף אחד עבור מטמון מבוסס קבצים). הסיבה היא מכיוון שהוא אינו מבצע אופטימיזציה עבור core web vitals כמו תוספים אחרים. יש לו גם בעיות דומות כפי שיש לשרתי חברת האחסון SiteGround (לכן אני לא ממליץ עליו). שומעים עליו הרבה, ורואים הרבה אתרים שמקדמים אותו, אבל במציאות יש לו הרבה בעיות קריטיות ש-SiteGround לא מוכנים לקחת אחריות עליהם. דוגמאות למה לא כדאי להשתמש בו:

  • בעיות תאימות – היסטוריה ארוכה של בעיות עם Elementor, Divi, WooCommerce, WPML ותוספים אחרים. זה נכון שיש בעיות תאימות עם תוספי מטמון אחרים, הבעיה היא ש-SiteGround לא לוקחת אחריות ותמיד מנסים לגלג את האחריות הלאה.
  • התמיכה שלהם מאשימה כל הזמן ערכות נושא/תוספים אחרים – במקום לתקן בעיות תאימות, SiteGround מאשימה ערכות נושא/תוספים אחרים במקום לתקן את הבעיה. הם גם מסמנים ביקורות כאשר אנשים מתלוננים על מגבלות מעבד. חוסר אחריות מוחלט.
  • רשימה ארוכה של תכונות חסרות – עבודה גרועה בטיפול ב- core web vitals.
  • תיעוד – מעט עד אין תיעוד על השימוש ב-Cloudflare עם התוסף וחלק גדול מהתיעוד מעדיף קידום מכירות במקום להסביר כיצד הדברים עובדים.

WP Fastest Cache

התוסף הזה התיישן לחלוטין.

כשבדקתי וניסיתי את התוסף הזה בעבר, ביליתי יותר זמן במציאת דרכים לעקיפת תכונות חסרות מאשר כיצד להגדיר את שיעבוד. אין עדכונים עבור core web vitals וליומן השינויים אין אפילו תאריכים (כנראה כי לא היו עדכונים גדולים).

אני לא מבין איך יש לו עדיין מיליון התקנות וביקורת של 4.9/5 כוכבים. כמעט כל ביקורת אומרת "תמיכה נהדרת" ללא תוכן. יש ממש לשונית אחת שאומרת "הגדרות" בעוד כרטיסיות אחרות מבקשות ממך לקנות את גרסת הפרימיום או להגדיר CDN. באמת צריך להסביר יותר מזה?

WP Fastest Cache מיושן לחלוטין. ברור שעל פניו הוא נראה קל לשימוש, אבל רק בגלל שחסרים בו כל כך הרבה דברים. עבור תוסף מטמון בחינם, עדיף לכם להשתמש ב- W3 Total Cache.

יש יותר מדי תכונות חסרות כדי לרשום כאן מכיוון ש-WP Fastest Cache אפילו לא מעודכן כדי לטפל ב-core web vitals. תצטרכו להתקין תוספים נוספים רבים במידה ותרצו להתעדכן וברוב המקרים יובילו לבעיות תאימות/ביצועים.

WP Super Cache

באמת עושה רק דבר אחד, טיפול במטמון, לא הרבה יותר במונחים של core web vitals.

אין אופטימיזציות עבור גופנים, תמונות, CSS, JS או רמזים למשאבים בדפדפן. חברת Automattic בקושי מתחזקת את התוסף הזה כשבדקתי את יומן השינויים ולא נוספו תכונות משמעותיות במשך שנים, ושוב שלא לדבר על התייחסות ל-core web vitals. זה דומה ל-WP Fastest Cache שכן למעט הגדרות CDN, יש לו רק עמוד קצר אחד של הגדרות בלשונית ״מתקדם״. רוב תוספי המטמון עושים הרבה יותר מאחסון במטמון עכשיו. בגלל כל כך הרבה תכונות חסרות, זו אחת הבחירות האחרונות שלי.

NitroPack

"שנוי במחלוקת" היא המילה שבה אשתמש כדי לתאר NitroPack.

הוא מעביר דברים מהשרשור הראשי (main-thread) מה שנותן לכאורה ציונים גבוהים (מכיוון שרוב הכלים כמו PageSpeed Insights לא מזהים את זה) אבל זמני הטעינה איטיים בהרבה מתוספי מטמון אחרים. הוא יעיל רק על הנייר אבל כשלון בגלישה בעולם האמיתי. אם תבדקו אתר וורדפרס שמשתמש ב-NitroPack, כנראה שתגיעו לאותה מסקנה.

אם תחפשו בגוגל "ביקורת NitroPack" ותמצאו שם לדוגמא את הסקירה של Matthew Woodward’s, הכותרת שלו "איך קיבלנו ציוני מהירות עמוד מושלמים". אם תסתכלו על תוצאות המבחן שלו, הוא אומר NitroPack ביטלה 2/3 מהבקשות והקטינה את גודל העמוד ב-82%. לזה אני קורא טוב מכדי להיות אמיתי.

ניסיתי כל תוסף ברשימה הזו למעט NitroPack. ראיתי אתרים שמשתמשים בו ולא התרשמתי לחלוטין. והוא גם יקר בטירוף. יש מעט מאוד דברים שאני לא מוכן אפילו לבדוק – ו-NitroPack הוא אחד מהם.

כיצד לבחור ולבדוק תוספי מטמון של וורדפרס?

מניסיוננו, עליכם לנסות לפחות שני תוספי מטמון של וורדפרס ולקבל החלטה על סמך הניסיון שלכם. לדוגמה, ייתכן שתאהבו את ממשק המשתמש מאחד על פניו של אחר. ותעדיפו נוחות ופשטות על פני מורכבות וריבוי הגדרות טכניות.

אנו מציעים להפעיל בדיקת מהירות עם כלי לבדיקת מהירות אתר כגון Pingdom או GTMetrix לאחר הטמעת כל תוסף. או אחד מכלי בדיקת מהירות האתר הרבים האחרים שקיימים. בדרך זו, אתם יכולים לראות את ההשפעה של כל תוסף מטמון של וורדפרס על ביצועי האתר שלכם.

חשוב: זיכרו להריץ את מבחני המהירות מספר פעמים כדי לוודא שהוא מוגש מהמטמון. בכל פעם שאתם מנקים את המטמון באתר וורדפרס שלכם, יש לבנות אותו מחדש. לחלק מהתוספים יש גם אפשרות "לחמם" (לטעון מראש) את המטמון לאחר ניקויו.

מלבד האצת האתר שלכם לפעמים תוספי מטמון עלולים לגרום לבעיות. שגיאות שקשורות שהגדרות לקויות, אי התאמה בין שאר התוספים או ערכת העיצוב, התנגשות עם טיפול מטמון מצד השרת וכו׳. לכן יש להשתדל להתייעץ עם מומחה וורדפרס או עם התמיכה של התוסף כדי להתגבר על תקלות כאלו.

לסיכום

הסיבה לשמירת האתר שלך במטמון אינה כל כך קשה להבנה. עם זאת, הפונקציות שמאחורי האחסון במטמון הן לרוב מסובכות מדי עבור משתמש וורדפרס ממוצע. לכן, כשאתם נכנסים להגדרות של תוסף מטמון, ייתכן שלא תיבנו על מה מדובר.

שוב, אם אתם עובדים עם חברת אחסון וורדפרס מנוהל, לרוב לא תצטרכו תוסף מטמון מורכב לבאתר וורדפרס. חברת האחסון (כגון Rocket.net, CloudWays ו-Kinsta) תעשה את רוב העבודה בצד השרת בטיפול במטמון, ובדרך בהצלחה יותר מכל תוסף בפני עצמו, ותוסף יעניק לכם רק שירות ניהול עצמי יותר. עם זאת, עבור אלה עם אחסון שיתופי, או כל סוג של אחסון שבו אתם מנהלים הכל לבד, תוספי מטמון הם חיוניים.

אם אינכם מעוניינים לטפל במטמון שלכם באתר ואתם חוששים מהתהליך, תשקלו לשלוח לנו הודעת צור קשר ונשמח לייעץ ולסייע באופן אישי ומותאם לכם, אנחנו לרשותכם.

אם אתם עדיין מתכננים לנהל את האחסון בעצמכם או רק מחפשים תוסף לטיפול במטמון, התחלו בראש הרשימה הזו והמשיכו כלפי מטה עד שתמצאו את התוסף המועדף עליכם. לאחר שצמצמתם את הרשימה לאלו שמועדפים עליכם, הריצו מבחני מהירות כדי להבין אילו באמת משפרים את ביצועי האתר שלכם בצורה הטובה ביותר.

אם יש לכם שאלות כלשהן לגבי תוספי מטמון של וורדפרס, או שתרצו לדבר על החוויות שלכם עם התוספים האלה, או כל נושא אחר אל תהססו לפנות אלינו.

גילוי נאות:

תוכן המאמר נכתב לאחר מאמץ ומחקר על מנת לספק את התוכן האמין ביותר שניתן. כמו כן התוכן מתייחס למידע שקיים בעת שעודכן לאחרונה בתאריך: 16/08/2023, ולכן עשויים להיות שינויים ואי התאמות שחלו מאז.

כמו כן, כל המאמרים המסקרים מוצרים או שירותים כלשהם הינם מוצרים שרכשתי והיתנסתי בהם בעצמי. בחלק מהמקרים אני אקשר לאתרי המוצרים באמצעות קישור שיתופי (אפיליאציה), שיתוף פעולה זה מאפשר לי לעיתים לספק לכם הגולשים הטבות מיוחדות ובתמורה אני מתוגמל באופן חלקי.

תודה על שיתוף הפעולה. ומקווה שהפקתם את המיטב מקריאה זו.

מדריכים ומאמרים נוספים