סטטיסטיקות מסחר אלקטרוני לשנת 2023 - צ'טבוטים שיווק רב-ערוצי

אפילו עם תקציב מוגבל, קל להקים עסק בימינו הודות לצמיחת המסחר האלקטרוני. כאשר צרכנים מסתמכים יותר ויותר על קניות מקוונות – על פי ההערכות 95% מהרכישות יבוצעו באינטרנט עד 2040 – המסחר האלקטרוני פותח את הדלתות וההזדמנויות לאינספור יזמים.

הזדמנויות מכירה של מסחר אלקטרוני אלו צומחות במהירות. ב-2017, המסחר האלקטרוני היה אחראי למכירות של 2.3 טריליון דולר, והכפיל את עצמו ל-5.5 טריליון דולר עד סוף 2022. בארה"ב לבדה, הקניות המקוונות כבר מהוות 10% מהמכירות הקמעונאיות וצפויות לגדול משנה לשנה בשיעור של 15%.

מכירות מסחר אלקטרוני ברחבי העולם

הכרת נתונים סטטיסטיים ועובדות מרכזיות של מסחר אלקטרוני, מדמוגרפיה והתנהגות קניות, ועד נטישת עגלת קניות ומגמות, תספק לכם הבנה עמוקה יותר של מה שקורה במסחר האלקטרוני עכשיו – ולאן הוא הולך.

העמקה בדמוגרפיה של מסחר אלקטרוני

דור המילניום ודור ה-X הם הקונים המקוונים הגדולים ביותר, כאשר 67% מבני דור המילניום ו-56% מבני דור ה-X מעדיפים לקנות באינטרנט לעומת חנות פיזית. חלק מהסיבה שאתם רואים את שני הפלחים האלה של האוכלוסייה מוציאים יותר כסף באינטרנט היא שהם מבלים יותר זמן באינטרנט. דור המילניום והדור ה-X מבלים 50% יותר זמן בקניות באינטרנט מאשר עמיתיהם הוותיקים: 6 שעות לעומת 4 שעות.

למרות שנשים נחשבות באופן סטריאוטיפי כקונות, כשזה מגיע לקניות מקוונות, גברים שולטים בסטטיסטיקה, ומוציאים 28% יותר מנשים בקניות באינטרנט.

הבנת התנהגות קניות במסחר אלקטרוני

הנתונים הסטטיסטיים על התנהגויות של קניות במסחר אלקטרוני חושפים: 43% מהקונים המקוונים דיווחו על רכישות כשהם במיטה, 23% במשרד ו-20% מהשירותים או כשהם במכונית.

מסתבר שאלכוהול מגביר את המכירות עבור עסקי מסחר אלקטרוני, כאשר 10% מהלקוחות דיווחו כי ביצעו את הרכישה שיכורים. בסופו של דבר גברים היו בסבירות גבוהה פי שניים לבצע רכישות בתנאים כאלה, כאשר 14% דיווחו שעשו זאת, בעוד שרק 6% מהנשים דיווחו על כך.

בהתחשב בתפקיד של אלכוהול בביצוע רכישות מקוונות, לא צריך להיות מפתיע לגלות ש-42% מהקונים באינטרנט ביצעו רכישה שהם התחרטו עליה, ו-21% קנו בטעות משהו שהם לא רצו.

למרות ש-48% מהקונים המקוונים הוציאו יותר מדי או קנו משהו לא מתוכנן בזמן קניות באינטרנט, נתיב הרכישה אינו ישר: 85% מהלקוחות מתחילים רכישה במכשיר אחד ומסיימים אותה במכשיר אחר.

נתח שוק מסחר אלקטרוני: ארה"ב מול מגמות גלובליות

למרות שארצות הברית נחשבת לעתים קרובות לשוק הגדול ביותר למסחר אלקטרוני, היא לא כזו. עם זאת, היא נמצאת ברשימת 10 שווקי המסחר האלקטרוני הגדולים בעולם:

  • סין: 672 מיליארד דולר
  • ארה"ב: 340 מיליארד דולר
  • בריטניה: 99 מיליארד דולר
  • יפן: 79 מיליארד דולר
  • גרמניה: 73 מיליארד דולר
  • צרפת: 43 מיליארד דולר
  • דרום קוריאה: 37 מיליארד דולר
  • קנדה: 30 מיליארד דולר
  • רוסיה: 20 מיליארד דולר
  • ברזיל: 19 מיליארד דולר

הדו"ח Global Connected Commerce של נילסן מספק פירוט מפורט של התעשיות הרווחיות ביותר לפי מדינה, כאשר דרום קוריאה לוקחת את העוגה באופנה (77%) ומוצרי יופי (66%), כמו גם מצרכים ביתיים שאינם מזון (52%), מזון מצרכים ארוז (51%) ומצרכים טריים (37%).

תעשיות רווחיות לפי מדינה
תעשיות רווחיות לפי מדינה (מקור תמונה: נילסן)

עם זאת, בכל הנוגע לרכישות ספרים, כלי כתיבה ומוזיקה, יפן מובילה ב-79%. ספרד נמצאת בראש טבלת הנסיעות עם 67%, וברזיל תופסת את המקום הגבוה ביותר על הפודיום עם מוצרי אלקטרוניקה עם 57%.

ככל שמתפתחים יותר שווקים גלובליים, חלקה של ארה"ב במכירות בשוק המסחר האלקטרוני יורד בהתמדה. מנתח עולמי של 20.2% ב-2015, ארה"ב צפויה לרדת ל-16.9% עד 2020. מצד שני, ישנה עלייה במכירות הגלובליות של מסחר אלקטרוני B2B בשווקי המזרח.

נתח ארה"ב במכירות בשוק המסחר האלקטרוני
נתח ארה"ב במכירות בשוק המסחר האלקטרוני (מקור תמונה: Statista)

שוק המסחר האלקטרוני גם מחזק את הגלובליזציה, כאשר 57% מהקונים המקוונים ביצעו רכישה מקמעונאי בחו"ל. שיטת התשלום המועדפת בה משתמשים קונים אלו משתנה ברחבי העולם. בעולם, כרטיסי אשראי הם אמצעי התשלום המועדף, בשימוש ב-53% מהעסקאות, ואחריהם מערכות תשלום דיגיטליות (43%) וכרטיסי חיוב (38%). עם זאת, מערכות תשלום דיגיטליות הן השיטה המועדפת ביותר בסין ובמערב אירופה, בעוד שמזומן במשלוח היא שיטת המועדפת במזרח אירופה, אפריקה והמזרח התיכון.

מלבד אמצעי התשלום, יותר אמריקאים כבר מעדיפים קניות מקוונות מאשר קניות בחנות פיזית, כאשר 51% אחוזים מקליקים בדרך לביצוע רכישות. בסך הכל 96% מהאמריקאים ביצעו לפחות רכישה מקוונת אחת בחייהם, כאשר 80% עשו זאת רק בחודש האחרון. עם זאת, האמריקאים מוציאים למעשה 64% מהתקציב שלהם בחנויות פיזיות ורק 36% באינטרנט.

כאשר אמזון אחראית ל-44% מכלל מכירות המסחר האלקטרוני בארה"ב ב-2017 ושיעור צמיחה של 23% בשנה לשנה בארה"ב, זה מזעזע של-46% מהעסקים האמריקאיים עדיין אין אתר אינטרנט.

מסחר אלקטרוני בין עסקים לצרכנים (B2C)

מסחר אלקטרוני B2C מתייחס לעסקה בין עסק לצרכן המתבצעת באינטרנט. זה יכול גם להתייחס לשירותים מקוונים בתשלום או לתוכן המספק שירותים ישירים לצרכנים. אמזון היא דוגמה מצוינת להתרחבותן של אפשרויות B2C, שכן היא התחילה כקמעונאית מקוונת אך בסופו של דבר הסתעפה לשירותים, כגון אחסון בענן ותוכן בתשלום, כגון אפליקציות ומדיה.

סין מהווה את שוק המסחר האלקטרוני הגדול ביותר B2C. עם זאת, אם אתם חושבים ששוק המסחר האלקטרוני B2C הוא גדול, תתכוננו להתרגש מנפח העסקאות בשוק המסחר האלקטרוני של עסקים לעסקים.

מסחר אלקטרוני לעסקים (B2B)

מסחר אלקטרוני B2B מתייחס לשיווק, מכירה והפצה של מוצרים מעסק אחד למשנהו באינטרנט. זה כולל חברות תוכנה כשירות (SaaS), אחסון אתרים, סיטונאים וכן הלאה. זה כולל גם קנייה ומכירה של חברות.

כשכמעט מחצית מעסקי B2B האמריקאים מציעים את קו המוצרים המלא שלהם באינטרנט, אין זה מפתיע ש-B2B היה צפוי להניב 7.6 טריליון דולר ב-2017, מה שמגמד את שוק ה-B2C ב-2.4 טריליון דולר.

מחקר שנערך על ידי פרוסט וסאליבן צפה שמכירות מסחר אלקטרוני B2B יגיעו ל-12 טריליון דולר ברחבי העולם עד 2020, כאשר סין וארה"ב מובילות את השוק העולמי. שנה לפני כן, עד 2019, ההערכה היא שחברות B2B ישקיעו יותר על טכנולוגיית מסחר אלקטרוני מאשר קמעונאים מקוונים.

למרות שהצמיחה של מסחר אלקטרוני B2B אטרקטיבית, המודל העסקי עומד בפני אינספור אתגרים. המחירים לרוב תנודתיים ונפח המכירות גבוה, מה שאומר שעסקי B2B דורשים פתרונות משלוח ולוגיסטיקה גמישים. בנוסף, ישנן בעיות עם מסים, כמו גם חששות רגולטוריים, במיוחד כאשר מדובר בעסקים מעבר לים. אתגר נוסף שעומד בפני B2B, במיוחד אלו העוסקים בתוכנה, הוא לקבוע כיצד ניתן לשלב את המוצר עם מערכות קיימות אחרות במקום.

מדדים חשובים: שיעור המרה

שיעור ההמרה, אחוז המבקרים באתר שלכם שהשלימו יעד רצוי, הוא אחד המדדים החשובים ביותר למעקב בקמעונאות מקוונת. שיעור המרה גבוה מראה שאתם מסוגלים לקבל יותר ערך מהלקוחות שכבר יש לכם. המשמעות היא עלויות רכישת לקוחות נמוכות יותר. כמו כן, זה אומר שכאשר אתם מתאמצים יותר, זה יכול להביא ליותר לקוחות והכנסות גבוהות יותר.

שיעורי ההמרה הממוצעים של מסחר אלקטרוני נעים בין 3% ל-4%, כאשר 43% מתעבורת המסחר האלקטרוני מגיעה מחיפושים אורגניים בגוגל. זה אומר שעדיין חיוני לבנות את אתר המסחר האלקטרוני שלכם עם SEO בראש סדר העדיפויות.

מספר גורמים ממלאים תפקיד גדול בהגדלת שיעור ההמרה של העסק שלכם. בראשם חווית משתמש טובה. זה מסתכם בתצוגה טובה, זמן טעינת אתר מהיר וקלות בתשלום; לעסקאות PayPal יש תעריפי תשלום גבוהים ב-70% מעסקאות שאינן ב-Paypal.

שירות לקוחות איכותי, כמו גם ביקורות חזקות, המלצות ועדויות ממלאים תפקידים בהגדלת שיעור ההמרה של העסק שלכם.

יצירת חווית הלקוח

חווית לקוח כוללת את כל משך הקשר בין לקוח לעסק שלכם. זה כולל שירות לקוחות, חווית משתמש (UX), ואסטרטגיות תמחור, כמו גם משלוח ולוגיסטיקה.

כשזה מגיע לביצוע רכישה, 64% מהלקוחות חושבים שחווית הלקוח חשובה יותר מהמחיר. לפי הגרדיאן, עד שנת 2020, איכות חווית הלקוח שמספק מותג תהיה חשובה יותר מהמחיר והמוצר כמבדיל מרכזי.

שירות לקוחות

אמריקאים מספרים בממוצע ל-15 אנשים על שירות לקוחות גרוע, ו-11 אנשים על שירות טוב, מה שמגבה את האמרה הישנה על ידיעות רעות שמתפשטות מהר יותר מאשר חדשות טובות. מדאיג יותר עבור עסקים שאינם מתמקדים בשירות לקוחות הוא ש-33% מהאמריקאים אומרים שהם ישקלו להחליף חברה לאחר שהתמודדו עם שירות לקוחות גרוע.

חברות אמריקאיות מפסידות בממוצע 62 מיליארד דולר בשנה בגלל שירות לקוחות לקוי. עם זאת, לא הכל אבוד לחברות עם שירות לקוחות חלש, שכן נמצא כי עלייה מתונה בשירות הלקוחות יכולה להניב גידול של 823 מיליון דולר בממוצע על פני תקופה של 3 שנים לחברה עם הכנסות שנתיות של מיליארד דולר.

בהתעמקות בסטטיסטיקות המסחר האלקטרוני, המפתח לשירות לקוחות טוב הוא לעשות הכל קל ככל האפשר לאנשים. מסתבר שמדיניות החזרה לא נוחה מרתיעה 80% מהקונים, בעוד ש-74% מהאנשים צפויים להחליף מותג אם הם מוצאים שתהליך הרכישה מסורבל מדי.

חוויית משתמש

UX מתייחס לרגשות ולעמדות של אדם לגבי השימוש במערכת, בשירות או במוצר שלכם. עיצוב ומהירות הטעינה של האתר שלכם יכולים לשחק תפקיד עצום ב-UX.

בסך הכל 57% מהלקוחות ינטשו את האתר שלכם אם הם יצטרכו להמתין 3 שניות או יותר לטעינת דף. עם זאת, מזיק יותר הוא יכולת החיפוש. ברגע שהם נכנסים לאתר שלכם, 60% מהלקוחות יעזבו את האתר שלכם אם הם לא ימצאו את מה שהם חיפשו מלכתחילה.

ביקורות, המלצות ועדויות

סביר יותר שמשתמשים ירכשו מוצר אם הם יודעים כיצד להשתמש בו או יודעים שהוא עובד עבור אחרים. לעתים קרובות זה אומר שעסקים צריכים לספק מידע נוסף מעבר לתיאור המוצר.

אם לקוח פוטנציאלי יכול לצפות בסרטון שמסביר מוצר או שירות לפני כן, 73% מהם נוטים יותר לבצע רכישה.

לפי BigCommerce, נראה כי 46% מהצרכנים רוצים השוואת מוצרים מאתרי מסחר אלקטרוני ו-42% מהלקוחות רוצים יותר המלצות מאתרי מסחר אלקטרוני. בנוסף, 69% מהקונים המקוונים רוצים יותר ביקורות מאתרי מסחר אלקטרוני. למעשה, 77% מהלקוחות קוראים ביקורות על מוצרים לפני ביצוע רכישה.

להתקדם עם הנייד

אי התחשבות במכשירים ניידים בעת פיתוח אסטרטגיית המסחר האלקטרוני עלול להזיק לעסק שלכם.

לפי ReadyCloud, מוצג ש-44% מדקות הקמעונאות באינטרנט הושקעו בסמארטפון, 11% בטאבלט ו-45% בשולחן העבודה. נראה שהמספרים הללו נתמכים על ידי הטענות של eMarketer לפיהן 59% ממכירות המסחר האלקטרוני נעשו דרך הנייד.

אתרים לנייד לעומת אפליקציות לנייד (מקור תמונה: ReadyCloud)
אתרים לנייד לעומת אפליקציות לנייד (מקור תמונה: ReadyCloud)

העולם עד לעלייה בקניות בנייד מסיבות שונות. אלה כוללים את העובדה שרוב האנשים מביאים את המכשירים הניידים שלהם לכל מקום שהם הולכים, מהמשרד לשירותים. בנוסף, חוויות קניות חלקות דרך אפליקציות מקלות על קניות במכשירים ניידים, וכך גם ריבוי פתרונות הארנק הנייד, כגון Apple Pay ו-Google Wallet.

סייבר מאנדיי 2017 הציגה שהמובייל שימש רכישות של 2 מיליארד הדולרים הראשונים שלו ביום, המהווים שליש מהסכום הכולל שהוצא באינטרנט. סמארטפונים היוו 37.6% מהביקורים בקמעונאות ו-21% מההכנסות באותו יום. בנוסף, נמצא כי שיעורי ההמרה בטלפונים ניידים עלו ב-10% בהשוואה לשנה שקדמה לה.

ליזמים שרק מתחילים, מובייל חשוב במיוחד, שכן נמצא שלקמעונאים קטנים יותר יש שיעורי המרה ניידים גבוהים עד 30% בהשוואה לקמעונאים גדולים יותר.

הפכו את חווית הקנייה במובייל לחלקה

חשוב להפוך את חווית הקנייה בנייד לקלה ככל האפשר למשתמשים, מכיוון ש-52% מהאנשים אומרים שיש להם פחות סיכוי להתחבר מחדש למותג כאשר הייתה להם חווית מובייל גרועה.

למרות שאולי הספינה כבר הפליגה עם לקוחות כאלה, ישנן מספר דרכים לשפר את חווית הקנייה שלכם במובייל.

הצעד הראשון הוא הקמת אתר אינטרנט רספונסיבי לנייד, מה שאומר שהוא יתאים את עצמו אוטומטית לכל מכשיר שבו הלקוח ניגש אליו. הדבר הבא שתצטרכו לטפל בו הוא ייעול התהליך, שאמור לכלול מילוי אוטומטי של מידע רב ככל שתוכל – כל דבר כדי להקל על חיי הלקוח ולבצע את התשלום מהר יותר.

מדיה חברתית וקניות חברתיות

קניות חברתיות זה מה שקורה כשמסחר אלקטרוני פוגש מדיה חברתית. זה כולל היבטים של רשתות חברתיות, כגון: קבוצות, קהילות, המלצות ודיונים, כמו גם את הפונקציה המרכזית של מסחר אלקטרוני – מכירת מוצרים ושירותים באינטרנט.

אתם לא רוצים לזלזל בחשיבות המדיה החברתית בכל הנוגע למסחר אלקטרוני, שכן 74% מהצרכנים מסתמכים על הרשתות החברתיות שלהם כדי לקבל החלטות רכישה. בנוסף, 56% מהמשתמשים שעוקבים אחר מותגים במדיה החברתית עושים זאת כדי לצפות במוצרים.

בשווקים מתעוררים, כמו דרום מזרח אסיה, קניות חברתיות מהוות 30% מכלל המכירות המקוונות. מגוון טרנדים מתחילים לצוץ בקניות החברתיות. אחד מהם הוא קניות קבוצתיות באמצעות ריבוי אתרים כמו Groupon ו-LivingSocial. אתרים אלה נבנו על הרעיון של הבטחת הנחות בקבוצות אנשים על ידי מכירה בכמויות גדולות. מגמה מרכזית נוספת היא שילוב של מסחר אלקטרוני עם רשתות חברתיות.

חל מעבר מכפתורי "אהבתי" לכפתורי "קנייה", והפלטפורמות הללו מקלות על המשתמשים לקנות בפלטפורמה. אתם יכולים לראות זאת דרך ה-Shoppable Feed של אינסטגרם ו-Pinterest Buy Pins, כמו גם אינסטגרם Stories וקישור חיצוני של Snapchat 'Swipe Up'.

מותגים מגלים שאנשים לא צריכים לחפש את המוצרים שלהם; המוצרים רק צריכים להגיע לאנשים הנכונים, דבר שניתן לעשות באמצעות שיווק ממוקד מאוד באמצעות מדיה חברתית.

אף מותג אינו לבד במיקוד לאנשים באמצעות מדיה חברתית. עם זאת, זה לא משנה אם אתם צריכים לעבוד קשה במיוחד כדי לבלוט בקהל, כי העלויות משתלמות: קונים במובייל שקוראים ביקורות על מוצרים בערוצי מדיה חברתית מציגים שיעורי המרה של עד 133%, המייצגים מיליארדי דולרים ברחבי העולם.

נטישת עגלת קניות

כ-70% מעגלות הקניות ננטשות, דבר המתרחש כאשר לקוח פוטנציאלי בוחר מוצרים או שירותים לרכישה, אך לעולם אינו ממשיך בתהליך הצ'ק-אאוט.

נטישת עגלת קניות (מקור תמונה: ביימארד)
סיבות לנטישת עגלת קניות (מקור תמונה: ביימארד)

על כל שלוש רכישות מוצלחות בחנות מסחר אלקטרוני, יש בערך שבע שהגיעו לעגלה נטושה. זה מביא להפסד של כ-18 מיליארד דולר בהכנסות מדי שנה.

הבעיה של נטישת עגלת קניות רק הולכת וגוברת. בשנת 2006, שיעור נטישת העגלה הממוצע היה 59.8%. השיעור עלה ל-69.23% עד 2017.

יותר מ-60% מהצרכנים שנטשו את העגלות שלהם עשו זאת בגלל עלויות המשלוח, בעוד ש-57% מהאנשים שנטשו את עגלות הקניות שלהם אומרים שהם ביצעו "קניות חלון ראווה".

אחת הדרכים שבהן עסקים מפחיתים את אחוז הבעיה היא על ידי שליחת מיילים של עגלת קניות נטושה. לפי אדובי, 71% מהרכישות בסלולר מושפעות מהודעות דוא"ל מהקמעונאי, בעוד Salecycle גילתה ש-28.3% מההכנסות ממסחר אלקטרוני מגיעות מאימיילים על עגלות נטושות.

מגמות מסחר אלקטרוני מובילות בשנים 2018-2019

מספר מגמות בתחום המסחר האלקטרוני תפסו אחיזה בשנת 2018 וימשיכו לעשות זאת בשנת 2019. אלה כללו צ'אטבוטים, עוזרים קוליים ושיווק רב-ערוצים, כמו גם התאמה אישית ולוקליזציה.

להלן כמה מהנתונים הסטטיסטיים המעניינים ביותר של מסחר אלקטרוני שאנו מכירים עד כה:

צ'טבוטים

יותר מ-60% מהלקוחות אומרים שהם מעדיפים כלים דיגיטליים לשירות עצמי, כגון אתרים, אפליקציות או צ'טבוטים כדי לענות על פניותיהם הפשוטות. עבור בני דור המילניום, אשר מחזיקים יותר ויותר בכוח קנייה דומיננטי, צ'אט הוא ערוץ התמיכה המועדף.

הסיבה העיקרית לכך שצ'אטבוטים כל כך פופולריים היא שלעתים קרובות לוקח הרבה יותר מדי זמן לדבר עם אדם אמיתי כאשר לקוח מתקשר לחברה. למרות זאת, הלקוחות עדיין ימתינו בממוצע 11 דקות לפני שינתקו. זה כמעט פי שניים מהזמן ש-75% אחוז מהלקוחות המקוונים מצפים שזה ייקח; הם רוצים לקבל סיוע תוך 5 דקות. עם זאת, צ'אטבוטים מהירים הרבה יותר, מה שאומר שהפניות מטופלות מהר יותר באופן משמעותי, כאשר זמן ההמתנה הממוצע לגישה לסשן צ'אט הוא 45 שניות.

מומחים צפו שעד 2020, 80% מהעסקים ישתמשו בצ'אטבוטים.

עוזר קולי וחיפוש קולי

חיפושים קוליים גדלים במהירות, במיוחד עם הפופולריות הגוברת של עוזרי קול – סוכני תוכנה שיכולים לבצע משימות או שירותים. כבר עכשיו, 20% מהחיפושים בגוגל במכשירים ניידים הם חיפושים קוליים. ההערכה שעד 2020, חיפושים קוליים יהוו 50% מכלל החיפושים.

כמו כן, ההערכה היא שיהיו 21.4 מיליון רמקולים חכמים עד 2020. מכשירים אלה יוצרים דרך נוספת עבור צרכנים לבצע רכישות מקוונות. כבר עכשיו, 22% מבעלי הרמקולים החכמים בארה"ב רכשו משהו באמצעות המכשירים שלהם.

מכשירים אלה מסתמכים על עוזרים קוליים כדי לאפשר לאנשים לבצע רכישות. מסתבר שכמעט 60% מהאנשים שבבעלותם עוזר וירטואלי השתמשו בו כדי לבצע רכישה באמצעות פקודה קולית. מכירות המסחר הקולי הגיעו ל-1.8 מיליארד דולר בשנה שעברה, עם פוטנציאל להגיע ל-40 מיליארד דולר ב-2022.

התאמה אישית ולוקליזציה

התאמה אישית היא הפעולה ליצירת חוויה אישית לכל לקוח באמצעות המלצות מותאמות על בסיס נתונים כגון שאילתות חיפוש, התנהגות גלישה, היסטוריית רכישות ומיקום גיאוגרפי.

התאמה אישית גוברת בחשיבותה עם חיפושים הקשורים לקול בנייד, מכיוון שהם בסבירות גבוהה פי שלושה להיות חיפושים מקומיים, כגון "בית מרקחת קרוב אלי". בסך הכל, 22% מהצרכנים אומרים שהם מרוצים מרמת ההתאמה האישית שהם מקבלים כעת.

אחד היתרונות העיקריים של התאמה אישית הוא שהיא יכולה לעזור להגדיל את הרווחים של העסק ב-15%. הסיבה לכך היא בין השאר כי 75% מהלקוחות נוטים לקנות מקמעונאי שמזהה אותם בשמם וממליץ על מוצרים על סמך רכישות קודמות. לאחר הטמעת התאמה אישית, 93% מהחברות רואות עלייה בשיעורי ההמרה.

למרות שכל צורות ההתאמה האישית חשובות, לוקליזציה חשובה במיוחד. לוקליזציה היא סוג של התאמה אישית שבה התוכן משתנה באופן ספציפי לכתובת ה-IP של הלקוח.

מחקר של Common Sense Advisory מצא ש-75% מהאנשים רוצים לקנות מוצרים בשפת האם שלהם ו-92.2% מעדיפים לקנות ולבצע רכישות באתרים שמתמחרים במטבע המקומי שלהם.

שיווק רב-ערוצי

שיווק רב-ערוצי מפתח גישה רב-ערוצית למכירות, המאפשרת ללקוחות לבצע רכישות כמעט בכל האפיקים המפותחים האפשריים. בשלב זה, רוב המותגים אינם מוכרים רק באתר האינטרנט שלהם; הם מוכרים בפלטפורמות מסחר אלקטרוני שונות, כמו גם במדיה חברתית ובחנויות רחוב.

על פי סקר משנת 2017 של Square and Mercury Analytics על בעלי עסקים בארה"ב, ערוצים נפוצים שבהם מותגים מוכרים את המוצרים והשירותים שלהם כוללים:

  • חנות רחוב פיזיות (56%)
  • אתר אינטרנט (34%)
  • חנויות פופ-אפ, אירועים ושווקים (26%)
  • פייסבוק (25%, אך 40% כולה במדיה החברתית, כולל פלטפורמות כמו טוויטר ואינסטגרם)
  • אמזון (16%)
  • אחרים (22%; כולל eBay, Alibaba, Etsy)

חשוב במיוחד לעסק שלכם למקד לקונים מרובי-ערוצים, מכיוון שהם מוציאים פי שלושה יותר מקונים בערוץ אחד.

לסיכום

על ידי הבנת הדמוגרפיה של מי שמשתמש במסחר אלקטרוני, כמו גם את המגמות שמניבות גידול בהכנסות לחברות מסחר אלקטרוני, אפשר להתחיל לנצל את השוק של טריליוני דולרים.

צמיחה חזקה במסחר האלקטרוני פירושה שגם אם החנות הפיזית שלכם יכלה להתעלם מכך עג כה, מעתה, העסק שלכם לא יחזיק מעמד אם תסרבו להסתגל להתנהגויות הרכישה המתפתחות בעולם שתלויות יותר ויותר במכשירים ניידים.

גילוי נאות:

תוכן המאמר נכתב לאחר מאמץ ומחקר על מנת לספק את התוכן האמין ביותר שניתן. כמו כן התוכן מתייחס למידע שקיים בעת שעודכן לאחרונה בתאריך: 07/01/2023, ולכן עשויים להיות שינויים ואי התאמות שחלו מאז.

כמו כן, כל המאמרים המסקרים מוצרים או שירותים כלשהם הינם מוצרים שרכשתי והיתנסתי בהם בעצמי. בחלק מהמקרים אני אקשר לאתרי המוצרים באמצעות קישור שיתופי (אפיליאציה), שיתוף פעולה זה מאפשר לי לעיתים לספק לכם הגולשים הטבות מיוחדות ובתמורה אני מתוגמל באופן חלקי.

תודה על שיתוף הפעולה. ומקווה שהפקתם את המיטב מקריאה זו.

מדריכים ומאמרים נוספים