‎⁨מילון מונחים רשתות חברתית

עם כל כך הרבה פלטפורמות חברתיות שקיימות, זה יכול להיות קשה לעקוב אחר כל מונחי המדיה החברתית השונים. מדריך זה מסביר כמה מינוחים נפוצים שצצים כאשר דנים ברשתות החברתיות, בהם תוכלו להשתמש ככלי עזר שימושי בשנת 2022 ואילך.

א

אינסטגרם – שנרכשה על ידי פייסבוק תמורת מיליארד דולר בשנת 2012, אינסטגרם מאפשרת למשתמשים לשתף תמונות וסרטונים, להחיל עליהם פילטרים ולשתף אותם גם באתרי רשתות חברתיות אחרים כמו פייסבוק, פליקר, טוויטר וטומבלר.

אלגוריתמים – פלטפורמות מדיה חברתית משתמשות באלגוריתמים כדי להבטיח שהמשתמשים מתריעים על התוכן הרלוונטי ביותר תוך שימוש בתחזיות דמוגרפיות מסוימות. המשמעות היא שתוכן חדש עשוי להידחק אל מתחת לתוכן שנחשב רלוונטי יותר למשתמש.

אוטומציה – קיימים כלים רבים לאוטומציה של שיווק במדיה חברתית, כמו Hootsuite. עם זאת, תדאגו שתקדישו תמיד זמן לעסוק ישירות בקהל שלך ואל תסתמכו יותר מדי על אוטומציה.

אוואטר – במדיה החברתית אוואטר הוא תמונה או גרפיקה המשמשת לייצוגך. עסקים משתמשים לעיתים קרובות בלוגו כדמות שלהם בעמודי החברה ובפרופילים.

אגירת תוכן – תהליך איסוף מידע הקשור לנושא במטרה לפרסם אותו.

אינסטגרם טיוי IGTV (Instagram TV) – אפליקציה שבבעלות אינסטגרם המאפשרת למשתמשים לפרסם סרטונים אנכיים של עד 10 דקות.

אזכור – פעולה של תיוג משתמש אחר או שם חשבון בהודעה ברשתות חברתיות. אזכורים בדרך כלל מפעילים התראה עבור אותו משתמש והם חלק מרכזי במה שהופך את המדיה החברתית ל"חברתית ". כאשר מעוצב כראוי (למשל, כ- @mention בטוויטר), אזכור משמש גם כקישור, כך שהקהל שלכם יכול ללחוץ על הפרופיל של המשתמש.

אזכור חברתי – מנוע חיפוש ברשתות חברתיות המאפשר לכם לחפש באינטרנט תכנים חברתיים כמו בלוגים, הערות, סימניות, אירועים, חדשות, סרטונים. גוגל גם מאפשרת לכם לחפש בתוכן בלוגים, וידאו ותמונות.

ב

״ביטלי״ Bitly – הוא שירות קיצור כתובות אתרים המשמש לעתים קרובות בטוויטר. זה הופך את שיתוף כתובות האתר הארוכות למהיר וקל יותר. משתמשים יכולים ליצור חשבון Bitly ואז יכולים לראות נתונים סטטיסטיים על כל קישור Bitly שהם יצרו ושיתפו.

ביו – תיאור קצר בדרך כלל בראש פרופיל ברשת חברתית המציע תיאור קצר של בעל החשבון.

ביטמוג׳י Bitmoji – אפליקציה המאפשרת ליצור אווטאר מצויר אישי בהתאמה אישית שניתן להשתמש בה ברשתות חברתיות שונות או בשירותי העברת הודעות כגון Snapchat.

בלוגים – פלטפורמת פרסום תוכן אינטרנט המאפשרת למשתמש לפרסם תוכן שעשוי לכלול פרשנויות, חדשות או צפיות. פלטפורמות בלוגים כוללות את Blogger ו- WordPress, ובלוגים בדרך כלל מאונדרסים מהר על ידי מנועי החיפוש.

בוטים / צ'ט-בוטים של מסנג'ר – צ'ט-בוטים הם תוכנות מחשב המדמות שיחה עם אנשים המשתמשים בבינה מלאכותית. דרך לבנות קשרים אישיים יותר עם לקוחות, מותגים ישתמשו יותר ויותר בצ'אט-בוטים להשלמת עסקאות פשוטות. זה משהו ש- eBbay ו- Shopify כבר משתמשים בו.

ג

גיפ GIF – ראשי תיבות של Graphics Interchange Format, המתייחס לפורמט קובץ התומך בתמונות סטטיות וגם בתמונות מונפשות. רק רשתות חברתיות מסוימות תומכות ב- GIF – עיינו ב- giphy.com כדי למצוא gifs לשיתוף ברשתות החברתיות.

גוון הקול – שובב, חינוכי, סאטירי. גוון הקול הוא הפרסונה שמותג מותג ברשתות החברתיות בפני הקהל שלהם.

ד

דארק פוסט (פוסטים אפלים) – פוסטים אפלים היו פעם טקטיקת פרסום בלתי נראית, בה נהגו המותגים למקד לקבוצה ספציפית של אנשים. פייסבוק הודיעה כי היא מתכננת לחשוף אילו קבוצות וחברות שילמו עבור מודעות בפלטפורמה שלה, כאשר כל המודעות שמופיעות בפייסבוק ניתנות לצפייה בקלות על ידי כולם. עוד על פוסטים אפלים כאן ו כאן.

"דלישיוס" Delicious – שירות סימניות חברתי לגילוי, אחסון ושיתוף של סימניות אינטרנט. זה מאפשר לכם לשתף סימניות כדי לגרום לאחרים להיות מודעים לתוכן שנראה לכם מעניין. סימניות "דלישיוס" ממוקמות באתר Delicious, ויכולות להיות דרך להגדיל את טווח ההגעה של התוכן הנהדר שלכם.

"דיג" Digg – הוא צובר חדשות עם מאגר בעמוד הראשון שמציג סיפורים שנבחרו בעלי נושאים המשתנים במידה רבה בין נושאים פוליטיים, טרנדים, מדע וכל מה שביניהם. זה מאפשר לכם לשתף תוכן שעשוי לכלול חדשות, קטעי וידאו או תמונות. משתמשים מדרגים תוכן על ידי "חפירתו" (מכאן השם "דיג" = חפירה). תוכן פופולרי מופיע בדף הבית של אתר Digg ויכול להוביל לחשיפה מוגברת של התוכן שלכם. בשנת 2015, החברה טענה כי היו לה כ -11 מיליון משתמשים פעילים בחודש.

דור ה- Z – (המכונה גם iGeneration, Centennials, Post-Millennials, Homeland Generation) הוא המחזור הדמוגרפי אחרי Millennials. מיקוד לקבוצה זו ברשתות החברתיות עשוי לכלול טקטיקות הכוללות תוכן אותנטיות, אחריות חברתית ומסנני גיאוגרפיה.

ה

הוסף-את-זה (AddThis) – ניתן להוסיף קוד AddThis לאתר שלכם כדי לאפשר למשתמשים להוסיף סימניות ולשתף את התוכן שלכם.

הודעה פרטית DM (direct messages) – הודעה פרטית בין משתמשי המדיה החברתית.

האשטאג Hashtag – מילה או ביטוי יחיד שקודם לו סמל # להגדרת מסרים הנוגעים לנושא מסוים. האשטאגים הופיעו לראשונה בטוויטר אך כיום משתמשים בהם כמעט בכל פלטפורמה חברתית אחרת.

הוט-סוט Hootsuite – לוח בקרה המאפשר לכם לנהל את כל חשבונות השיווק שלכם ברשתות החברתיות ממיקום אחד, כך שתוכלו למצוא ולתזמן תוכן חברתי יעיל.

התראה – הודעה או עדכון המשתף פעילות חדשה במדיה החברתית. לדוגמא, אם מישהו אוהב את אחת מתמונות הפייסבוק שלכם, תקבלו הודעה על כך.

ו

ווטסאפ WhatsApp – אפליקציית מסנג'רים להורדה בחינם לסמארטפונים. וואטסאפ משתמש באינטרנט כדי לשלוח הודעות, תמונות, שמע או וידאו.

וימאו Vimeo – בדומה ליוטיוב, Vimeo היא פלטפורמה לאחסון, שיתוף והעלאת תוכן וידאו.

וולוגר Vlogging – משתמש הנוהג לפרסם באופן קבוע וולוגים (בלוג וידאו) ברשת.

וובינר – סמינרים מקוונים או מצגות שמקיים אדם או צוות כדי ללמד או להודיע על נושא לקהל. אלה זמינים בהקלטה מוקדמת או בשידור חי. עם זאת, מי שמעוניין להשתתף עשוי להתבקש להירשם כדי לקבל גישה.

ז

זמן תגובה – הכוונה לזמן שלוקח מותג להגיב למעורבות של משתמש. זה יכול לשנות את המוניטין הכללי של המותג, במיוחד בתגובה לשאלות ותלונות.

ח

חיבורים – חיבורים הם אנשים שאתה מתחבר אליהם בלינקדאין. חיבורים דומים לחברים בפייסבוק, אך סביר יותר שהם יתקיימו עם אנשים שעבדת איתם, או שהיית רוצה לעשות איתם עסקים, ולא עם חברים או בני משפחה.

חברים – אנשים שאתם מתחברים אליהם בפייסבוק. חברים יכולים לראות את פרופיל הפייסבוק שלכם או אלמנטים בפרופיל הפייסבוק שלכם, תלוי במה שנתתם להם גישה. ב- Snapchat, חבר הוא משתמש אחר שהתחברתם אליו הדדית (שניכם הוספתם זה את זה כאנשי קשר בתוך Snapchat).

חשיפות – מספר הפעמים שמשתמשים רואים פוסט ברשתות חברתיות.

חיפוש וויזואלי – תכונה בפינטרסט המאפשרת למותגים להצטרף לנקודות בין תמונות למוצרים – שיפור פונקציית החיפוש מעבר להאשטגים לקראת תוכן תמונה.

ט

טוויטר Twitter – טוויטר ברמה הבסיסית ביותר שלו, הוא פלטפורמה לפרסום הודעות קצרות של בין 140 – 280 תווים. ישנם כ- 326 מיליון משתמשי טוויטר פעילים.

טיק-טוק Tiktok – אפליקציה המשמשת כפלטפורמת שיתוף וידאו. מה שמבדל אותו הוא שמשתמשים יכולים להוסיף מוסיקה ואפקטים מיוחדים לסרטוני ה 15 שניות שלהם לפני שהם משתפים אותם. Tiktok הייתה האפליצקיה הסלולריות הפופלרית ביותר לשנת 2018 למכשירי אפל ואנדרואיד בארה"ב ובאירופה. קראו עוד כאן.

טווח הגעה – מסמל את מספר האנשים שמותג יכול למקד באמצעות פרסום. זה גם מסמל כמה אנשים ראו פוסט מסוים.

טרנדינג (מגמה) – מתייחס לנושא פופולרי במיוחד ברשתות החברתיות ברגע נתון. מקורם בטוויטר, משתמשים מוסיפים hashtags למילים מסוימות כדי להצטרף לדיון סביב נושא. זה יכול לשפר את המעורבות עם פוסטים.

טרול – מילה המשמשת לתיאור מישהו שמנסה בכוונה לפגוע באחרים ברשתות החברתיות, ולעתים קרובות מפרסם הודעות פוגעניות לאדם או לקבוצה מסוימת על מנת לקבל תגובה.

י

ייחוס (Attribution) – תהליך זיהוי מערך פעולות של משתמש ("אירועים" או "נקודות מגע") התורמים באופן כלשהו לתוצאה רצויה, ואז הקצאת ערך לכל אחד מהאירועים הללו.

יוטיוב – YouTube בבעלות גוגל הוא אתר לשיתוף וידאו בו משתמשים יכולים להעלות, להציג ולשתף קליפים. זו פלטפורמה טובה להצגת מדריכים, המלצות ומידע על המוצרים והשירותים שלכם.

כ

כיתוב – תיאור קצר של תמונה באינסטגרם מתחת לתמונה המציע פרטים נוספים על הקשר התמונה ויכול לכלול תגים והאשטגים.

ל

לינקדאין – הרשת החברתית לעסקים ואנשי מקצוע. אנשים יכולים ליצור קשרים/חיבורים עם אחרים וליצור פרופילים. ניתן ליצור גם דפי חברה.

לבבות – תכונה של אפליקציית פריסקופ המודדת פופולריות. צופים יכולים "ללבב" את השידור בכמות אינסופית של פעמים, המקשרת לדירוג הפופולריות של הסטרימר ולסטטיסטיקה.

מ

ממשק תכנות יישומים (Application Programming Interface-API) – מערכת שיטות המאפשרת לחלקים שונים של תוכנה לתקשר זה עם זה. לדוגמא, כלי תזמון ודיווח של מדיה חברתית כגון Hootsuite משתמשים ב- API כדי להשתלב עם חשבונות מדיה חברתית ולפרסם פוסטים או לאסוף נתונים.

מודעות קנבס – מודעות קנבס (Canvas) הן צורת הפרסום החזקה ביותר של פייסבוק, שנועדה לעזור לעסקים לספר סיפורים ולהציג מוצרים במכשירים ניידים, באופן דינמי. הפרסום במסך מלא המוצג בפייסבוק, ולא בעמוד חיצוני, מה שמקטין את הסבירות לנשירת משתמשים.

מודעות קנבס ב-רשתות חברתיתות של פייסבוק
מודעות קנבס בפייסבוק

מסנג'ר של פייסבוק – מסנג'ר של פייסבוק (המכונה לעתים גם מסנג'ר) הוא שירות ויישומון להעברת הודעות מיידיות, המאפשר למשתמשי פייסבוק לשוחח עם חברים הן במובייל והן במחשב.

מסנג'ר לסחר אלקטרוני – מסנג'ר לסחר אלקטרוני מוגדר לאפשר למשתמשי מדיה חברתית לבצע במהירות ובקלות עסקאות בתוך מסנג'ר.

מעורבות – המטרה העיקרית של המדיה החברתית היא שתשתמש בה כהזדמנות להתקשר באופן פעיל עם לקוחות, לקוחות פוטנציאליים, חברים ומשפחה. במילים הפשוטות ביותר, מעורבות היא האינטראקציה בין אנשים למותגים ברשתות החברתיות. למשל בפייסבוק מעורבות כוללת לייקים, תגובות ושיתופים.

מיקוד גיאוגרפי – טקטיקה בה משתמשים מותגים להעברת תוכן שונה למשתמשיה על סמך מיקומם הגאוגרפי. זה גם מאפשר למותגים ליצור מסרים ותכנים ספציפיים לקהלים רלוונטיים בלבד.

משפיען / משפיענית – משתמש ברשתות החברתיות שיכול להגיע לקהל רלוונטי (בין אם גדול או קטן) וליצור מודעות לגבי מגמה, נושא, חברה או מוצר. הם ביססו אמינות עם הקהלים שלהם, ומשווקים עובדים לבנות איתם קשרים כדי להגיע לאותם קהלים.

מתבונן Lurker – משתמש ברשתות החברתיות המתבונן בשיחות אך אינו משתתף.

מדיה חברתית בתשלום – עסקים יכולים לשלם על פרסום ברשתות החברתיות – כאשר סוגים נפוצים הם פרסום תוכן מקורי כגון מודעות פייסבוק, תוכן ממומן על ידי LinkedIn וסרטונים ממומנים ביוטיוב. חברות יכולות גם להפעיל מודעות סטנדרטיות בסגנון תמונה בפלטפורמות מסוימות.

מציאות מדומה (VR) – תמונות 360 שהושקו בפייסבוק ביוני 2016, והן נתפסות כצעד ראשון לקראת הצעת מציאות מדומה ברשתות החברתיות. השלב ההגיוני הבא יהיה להציע תוכן וידאו 360. טוויטר כבר הודיעה שהם ישיקו משהו דומה בקרוב.

נ

ניהול קהילה – ניהול יחסי המותג עם קהילת הלקוחות, הלקוחות הפוטנציאליים, האוהדים, התומכים ומשתמשים אחרים אשר מתקשרים עם המותג באופן מקוון.

ניוזפיד – רשימת חדשות המתפרסמת בפלטפורמה מסוימת. הזנות חדשות קיימות בדף הפרופיל שלכם בפייסבוק, בבלוגים ובטוויטר, למשל.

ניתוח סנטימנט – תהליך ניתוח הערות המשתמשים או פוסטים במטרה לזהות את יחס הכותב לנושא – שלילי, ניטרלי או חיובי.

ס

סנאפצ׳ט Snapchat – אפליקציית מסרים תדמיתית שקיימת מאז 2011, וגדלה לכ- 186 מיליון משתמשים פעילים מדי יום ברחבי העולם, עם 10 מיליארד צפיות בווידיאו בכל יום!

סנאפ Snap – תמונה או סרטון שנשלח ב- Snapchat. באפשרותכם להוסיף פילטרים, טקסט, אמוג'י וציורים לפני שנשלח לנמען. הודעות בודדות נמשכות עד 10 שניות בלבד, ואז הן נמחקות לחלוטין (למרות שסנאפצ'ט הציגה תכונת שידור חוזר המאפשרת להציג עוד תצוגה אחת).

סנאפצ'ט סטורי – החלק "הסיפור שלי" מאפשר למשתמשים לפרסם סנאפ שניתן לחזור למשך עד 24 שעות לחברים ולעוקבים.

סגמנטציה (פילוח) התנהגותי – התהליך בו מותג מכוון את הקהל המקוון שלו על סמך התנהגויות כמו גישה, ידע, תדירות שימוש וסנטימנט כלפיהם.

סיפורי אינסטגרם – תמונות וסרטונים המשותפים בפיד האינסטגרם שלכם שנעלמים לאחר 24 שעות. הושק באוגוסט 2016. זמין גם בפייסבוק.

ע

עקוב / עוקב – כשאתם עוקבים אחר מישהו בטוויטר אתם בעצם מנויים לעדכונים ולציוצים שלו – אתם מעריצים. אתם יכולים גם לעקוב אחר חברה או אדם ב- LinkedIn, Instagram ו- Snapchat.

פ

פוסטים מוגברים – ללא פרסום בתשלום, רק 0.02% מהפוסטים שנכתבו יראו בסוף. המשמעות היא שתכני פייסבוק של מותגים לרוב 'מוגברים' כדי להגביר את הנראות שלהם. זה כולל תקציב ממומן, ששולח את התוכן לקהל נבחר על סמך נתונים דמוגרפיים והתנהגותיים.

פייסבוק לייב: Facebook Live – מאפשר לאנשים, לאישי ציבור ולעמודים לשתף וידאו חי עם העוקבים והחברים שלהם בפייסבוק. על פי פייסבוק, Live מאפשר לכם לקיים אינטראקציה עם העוקבים והחברים שלכם ברמה אחרת: "הציגו את השאלות הבוערות שלהם, שמעו מה בראש שלהם ובידקו את התגובות החיות שלהם כדי לאמוד כיצד מתנהל השידור שלכם."

פילטר – אפקט צילומי שניתן באמצעותו לשםר תמונות ברשתות החברתיות, כגון תצוגת וינטג ', שחור לבן, ספיה, שינוי רמות בהירות ועוד. Snapchat מעדכן באופן קבוע את המסנן שלהם ומציע למותגים אפשרות לתת חסות לפילטרים כחלק מאסטרטגיית השיווק שלהם.

פליקר Flickr – אתר אירוח תמונות, סרטונים וחבילת שירותי אינטרנט. מכנה את עצמו "היישום המקוון הטוב ביותר לניהול תמונות ושיתוף בעולם".

פורסקוור – Foursquare מאפשר לכם לשתף את המיקום שלכם עם אחרים. מוצגות בפניכם מבצעים ביחס למיקומכם, שעשויים להיות מומלצים גם על ידי חבריכם.

פילטר גיאוגרפי – כיסוי פילטר המאפשר למשתמשים להוסיף איור מיקום ספציפי למקום בו הם נמצאים לתמונות שלהם ב- Snapchat.

פתרונות כישרון של לינקדאין – לינקדאין השקיעה לאחרונה רבות במתן מוצרים נוחים לשימוש למגייסים ובמינוף מאגר הקשרים שלה. אחד החידושים החדשים ביותר שלהם הוא LinkedIn Talent Solutions, פלטפורמה המיועדת במיוחד לגיוס.

פרסום מקורי – מוסווה כתוכן, פרסום מקורי הוא טכניקה המשלבת טקטיקות כולל תוכן ממומן בפיד. פרסום מקומי מגדיר בדרך כלל את סוג הפרסום המופיע בזרימת תוכן העריכה.

פריסקופ – Periscope אפליקציית סטרימינג בשידור חי לווידיאו שפותחה על ידי ג'ו ברנשטיין וקייבון בייקפור בפברואר 2014. היא בבעלות טוויטר.

פינטרסט Pinterest – אתר לשיתוף תמונות בו משתמשים יוצרים אוספי תמונות לפי נושאים סביב אירועים, תחומי עניין או בילוי. משתמשים יכולים לגלול על לוחות, להוסיף או "להצמיד מחדש" תמונות ללוחות משלהם, או "לייק" לתמונות.

פודקאסט – סדרת קבצי שמע דיגיטלית שנוצרה על ידי משתמש וזמינה להורדה באינטרנט.

צ

צ'אט – תקשורת מבוססת טקסט בזמן אמת בין שניים או יותר המשתמשים בשירות הזמין באינטרנט.

ציוץ – השם שניתן להודעות שפורסמו בטוויטר. ציוצים הם הודעות מיקרו-בלוג שיכולות לכלול אורך של 280 תווים לכל היותר.

ציוץ מוצמד – ציוץ שהוצמד לראש דף הפרופיל בטוויטר. הצמדת ציוץ היא דרך נהדרת להציג הודעה חשובה או עדכון חשוב.

ציוץ חוזר Retweet – ציוץ שמשותף מחדש לעוקבים של חשבון הטוויטר של משתמש אחר. ציוץ מחדש עוזר לשתף חדשות ולבנות מערכות יחסים עם אחרים בטוויטר.

ק

״קליקבייט״ Clickbait – תוכן מקוון שנוצר כדי למשוך מבקרים ולדרוש מהם ללחוץ על קישור.

קישור קבוע (Permalink) – היפר-קישור לדף אינטרנט שנועד להישאר ללא שינוי במשך שנים (סטטי).

ר

רשימה – קבוצת אגירה של חשבונות טוויטר. אתם יכולים ליצור רשימות משלכם או להירשם לרשימות שנוצרו על ידי אחרים.

רדיט Reddit – אתר בידור, חדשות חברתיות ורשתות חברתיות פופולרי. תוכן מוגש או משותף על ידי משתמשים ואז מצביעים על ידי מבקרים אחרים.

רגראם Regram – פרסום מחדש של פוסט אינסטגרם של מישהו אחר. שיטות עבודה מומלצות מחייבות הכרה בפוסט המקורי ובשימוש בהאשטאג #.

ריטרגטינג (מיקוד חוזר) – טכניקת פרסום בה אתם שולחים תוכן למשתמשים שכבר ביקרו באתר או בעמוד פעם אחת.

ש

שיתוף – המוקד העיקרי של כל פלטפורמות המדיה החברתית הוא לשתף את התוכן, המחשבות וקול החברה עם אחרים. ניתן להוסיף לאתר שלכם גם אפשרויות שיתוף המאפשרות לאנשים לעשות לייק, לעשות +1, לשלוח לכם דוא"ל או לצייץ, כשיטה לאישור או העברת התוכן שלכם לאחרים.

שיווק ויראלי – טכניקה שיווקית בה מידע מועבר באופן אלקטרוני ממשתמש אינטרנט אחד למשנהו, מה שמוביל לכיסוי רחב ולרמות עניין גבוהות.

שאל אותי כל דבר (ask me anything-AMA) – כנסי שאלות ותשובות לרוב מארחים חברות פייסבוק, אינסטגרם או טוויטר עם מטרות שונות כגון מעורבות קהל ועדכוני מוצרים.

שיעור קליקים (CTR) – מספר המשתמשים שלחצו על קישור חלקי מספר המשתמשים שראו את הקישור.

שיווק באמצעות עובדים (Employee advocacy) – התהליך בו מותג משתמש בעובדיו לאימות מוצריו. מותגים עשויים לפנות לצוות המתמצא במדיה החברתית שלהם כדי להיות מעורבים יותר בקידום החברה, באמצעות חשבונות מדיה חברתית משלהם.

שידור חי – Live Streaming דרך מדיה חברתית. זה צפוי לצמוח בשנים הקרובות, במיוחד בין פלטפורמות מדיה חברתית ושידורי טלוויזיה. פייסבוק, כך צפוי, תכריז על שותפויות עם גופי השידור הגדולים להקרנת תכנים בלעדיים.

ת

תיוג גיאוגרפי – תג שמציין את המיקום הגאוגרפי של תמונה / סרטון שמתפרסם ברשת חברתית.

תמונת כותרת עליונה – התמונות הגדולות דמויי באנר הנמצאות בחלק העליון של דפי החברה וגם של חשבונות אישיים. התפתחות אחרונה של פייסבוק מאפשרת לתמונת הכותרת 'תמונת השער' שלהם להיות מוחלפת גם בסרטון שער – מה שמספק פרסום דינמי נוסף למותגים בפלטפורמה.

תגי קניות – תגי קניות באינסטגרם מציעים לדפים עסקיים אפשרות לשים מידע ותווי מחיר לתמונות שלהם.

אינסטגרם הודיעה על הוספת “תגיות קניה”, מה שיאפשר למשתמשי קצה לבצע רכישה מיידית דרך האינסטגרם
קניות מגיעות לאינסטגרם

תוכן שנוצר על ידי משתמשים – באמצעות העלאות של לקוחות בפלטפורמות המדיה החברתית שלהם, UGC (User-generated content) הוא התהליך בו מותגים מפרסמים מחדש תמונות בדפים החברתיים הראשיים שלהם. זה מספק תמיכה אותנטית, תוך הוספת נפח לתוכן שכבר נמצא במקום.

אני בטוח שרשימה זו היא חלקית ועם הזמן גם תתיישן ותתחלף, כמו כל עולם המדיה החברתית. הקצב המהיר שבו טרמינולגיה חברתית מתעדכנת בימינו, גורמת לכולנו לפעמים להרגיש קצת לא בעניינים.

גילוי נאות:

תוכן המאמר נכתב לאחר מאמץ ומחקר על מנת לספק את התוכן האמין ביותר שניתן. כמו כן התוכן מתייחס למידע שקיים בעת שעודכן לאחרונה בתאריך: 05/01/2022, ולכן עשויים להיות שינויים ואי התאמות שחלו מאז.

כמו כן, כל המאמרים המסקרים מוצרים או שירותים כלשהם הינם מוצרים שרכשתי והיתנסתי בהם בעצמי. בחלק מהמקרים אני אקשר לאתרי המוצרים באמצעות קישור שיתופי (אפיליאציה), שיתוף פעולה זה מאפשר לי לעיתים לספק לכם הגולשים הטבות מיוחדות ובתמורה אני מתוגמל באופן חלקי.

תודה על שיתוף הפעולה. ומקווה שהפקתם את המיטב מקריאה זו.

מדריכים ומאמרים נוספים