רשת המדיה של גוגל היא רשת הפרסום הגדולה ביותר הקיימת באינטרנט כיום. למדו כיצד ניתן להציג מודעות במיליוני אתרים בפורמטים מרובים למגוון קהלים ברחבי העולם באמצעות מגוון רחב של שיטות מיקוד.

מדוע להשתמש בפרסום בדיספליי?

רשת המדיה של גוגל (GDN) היא רשת הפרסום הגדולה בעולם להצגת מודעות תמונה – ״באנר״, מודעות וידאו ומודעות טקסט בלמעלה משני מיליון אתרים ברחבי העולם, כמו גם הצגת מודעות בנכסי גוגל, כולל YouTube ו- Gmail.

רשת המדיה מהווה 20% מכלל התעבורה ב- Google Ads ומגיעה לכ- 90% מכלל משתמשי האינטרנט. נתונים אלה ימשיכו לעלות ככל שהרשת תתרחב בעתיד, ולכן חשוב שהמפרסמים יבינו כיצד לנצל את הכוח של פרסום ברשת המדיה כדי לקדם את עסקיהם לקהלים רלוונטיים ברחבי האינטרנט.

סוגי מודעות לתצוגה

רשת המדיה לתצוגה (דיספליי), בניגוד לשמה, מאפשרת מגוון פורמטים של מודעות, כולל טקסט ווידאו, כמו גם מודעות תמונה רגילות אשר בולטות להפליא ברחבי האינטרנט. סוגים שונים של מודעות מאפשרים לסיגנונות מיקוד ותוכן שונים להשתלב. שילוב זה מספק את הסביבה הטובה ביותר להניע תנועה רלוונטית, המרות והכנסות.

  • מודעות טקסט – רשת ה- GDN מאפשר להציג אותן מודעות טקסט במדיה כמו ברשת החיפוש.
  • מודעות תמונה – תמונה סטטית שתמלא את כל שטח המודעות באתר בו היא מופיעה. ניתן לכלול תמונות מותאמות אישית, פריסות וצבעי רקע במודעות תמונה.
  • מודעות וידאו – מודעות וידאו הפכו פופולריות יותר מכיוון שיוטיוב נכלל ברשת המדיה. כעת אתם יכולים להשתמש בתוכן וידאו במודעות ברשת המדיה.
סוגי מודעות לתצוגה ברשת המדיה של גוגל
סוגי מודעות לתצוגה ברשת המדיה של גוגל

יצירת מודעות

מודעות באנרים בעבר דרשו כמויות גדולות של זמן לבנייתן במגוון צורות וגדלים. למרבה המזל, הודות לרובוטים החכמים בגוגל יש לנו כעת מודעות רספונסיביות לרשת המדיה.

מודעות רספונסיביות לרשת המדיה מאפשרות להעלות כמה פיסות תוכן בצורה של תמונות או סרטונים. הוספת כמה שורות של תוכן באורך משתנה ואפשר להתחיל. כעת גוגל תשלב אוטומטית את התכנים השונים כך שיתאימו לכל הגדלים והסוגים של המודעות הדרושים כדי להבטיח שהמודעות שלכם יוכלו להופיע בכמה שיותר אתרים.

יצירת מודעות דינמיות רספונסיביות ברשת המדיה של גוגל
יצירת מודעות דינמיות רספונסיביות ברשת המדיה של גוגל

מיקוד ברשת המדיה של גוגל

אפשר למקד לקהלים ברשת המדיה כדי לצמצם את טווח החשיפה לאנשים שיש להם סיכוי גבוה יותר להתעניין במוצרים או בשירותים שלכם. ניתן להשיג זאת באמצעות:

מיקוד לפי מיקום

מיקוד לפי מיקום מתייחס לאפשרות לבחור באילו אתרים ברצונכם להופיע, ובכך ייתן לכם את השליטה הרבה ביותר היכן תוצגו ב- GDN. זה יעיל למיקוד דמוגרפי ספציפי, ומספק למפרסמים אפשרות לחפש אתרים המיועדים לתחומי עניין מיוחדים התואמים היטב את קהל היעד שלהם.

במידה וישנם אתרים ופורומים ספציפיים בתחום הרלוונטי שלדעתכם קשורים לעסק שלכם, ושהאנשים שצפויים לבקר בהם יהיו מעוניינים בשירותים שלכם, מדוע לא לפרסם בהם?

מיקוד לפי הקשר

זהו סוג המיקוד הנפוץ ביותר מכיוון שהוא משתמש במילות המפתח הקשורות למוצרים ולשירותים שאתם מציעים. ראשית יהיה עליכם ליצור רשימת מילות מפתח וגוגל תעשה כמיטב יכולתה להציג את המודעות שלכם באתרים הקשורים למילות המפתח שסיפקתם.

מיקוד לפי הקשר ברשת המדיה של גוגל
מיקוד לפי הקשר ברשת המדיה של גוגל

אין צורך להתאמץ במציאת כל מילות החיפוש הרלוונטיות כמו שנהוג לעשות עבור קמפיין ברשת החיפוש, כאן מספיק לכתוב רשימה של כ 5-20 מילים או ביטויים קצרים שקשורים מאוד לנושא המודעות שלכם, וגוגל תעשה את השאר.

מיקוד לפי נושא

מיקוד לפי נושא מאפשר לכם לבחור מתוך רשימה קיימת של נושאים, כלומר המודעות שלכם יוצגו רק בדפים הנוגעים לאותו נושא.

 מיקוד לפי נושא ברשת המדיה של גוגל
מיקוד לפי נושא ברשת המדיה של גוגל

החיסרון הוא שלא תוכלו להתעמק עמוק מדי בנושאים רבים, וקיים סיכון שהמודעות שלכם עשויות להופיע באתרים שאינם קשורים בהכרח. לדוגמה, נושא יכול להיות רחב כמו 'משאבי אנוש', ואילו המודעה עשויה להתמקד בתחום גיוס מנהלים. עם זאת, תמיד הייתי מציע לשלב מיקוד לפי נושא עם שיטת מיקוד אחרת, כדי להבטיח שהמודעות שלכם ממוקדות במיוחד ולכן רלוונטיות למשתמשים שנחשפים אליהן.

מיקוד לקהל

מיקוד לקהל מאפשר לקבוצות של משתמשים להחשף למודעות על סמך היסטוריית החיפושים שלהם, תחומי העניין וההתנהגות המקוונת שלהם. בניגוד למיקוד לפי נושא, מיקוד קהל מקבץ משתמשים יחד ויציג מודעות למשתמשים אלה בכל אתר ברשת ה- GDN, ולא רק אתרים הקשורים למוצר או לשירות שלכם.

מיקוד לפי קהלים ברשת המדיה של גוגל
מיקוד לפי קהלים ברשת המדיה של גוגל

שיווק מחדש (רימרקטינג)

רימרקטינג מאפשר למקד לקבוצה של משתמשים ולעקוב אחריהם באמצעות מודעות לאחר שביקרו תחילה באתר שלכם.

מיקוד לרימרקטינג נע בין הגדרות בסיסיות מאוד, כלומר הצגת המודעות לכל מי שביקר באתר שלכם, וכלה במיקוד מורכב בהרבה. למשל, גוגל תאפשר למקד את המודעות אך ורק לאנשים שצפו בסרטון ספציפי בדף הבית שלכם, וגם נשארו באתר למשך פרק זמן מסוים. ככל שנגדיר יותר רשימות רימרקטינג ממוקדות, כך נוכל להיות אסטרטגיים יותר כאשר ממקדים לקהל שלכם באמצעות רשת המדיה.

אופטימיזציה של מסעות הפרסום לתצוגה

השיטה העיקרית בה אני נוהג להשתמש בעת ביצוע אופטימיזציה של קמפיינים לרשת המדיה היא לבדוק באופן קבוע את דוח המיקומים האוטומטיים, ולהוסיף מיקומים בעלי ביצועים חזקים לרשימת המיקומים המנוהלים. אני ממליץ גם להוסיף אתרים לא רלוונטיים או בעלי ביצועים גרועים כמיקומים שליליים בקמפיין המיקום האוטומטי.

טכניקות אופטימיזציה אחרות לקמפיינים ברשת המדיה כוללות:

  • הסרת קטגוריות לא רלוונטיות.
  • הסרת קהלים לא רלוונטיים.
  • סקירת טווח הגעה באמצעות כרטיסיית ׳חשיפות זמינות׳. זכרו להגדיל את התקציב במידה ורוצים להגדיל את טווח ההגעה.
  • סקירת ביצועי מודעות על סמך אזור גיאוגרפי ואי הכללה של אזורים שמניבים ביצועים נמוכים באופן קבוע (באמצעות כרטיסיית המאפיינים).
  • הוספת תוספים מסוג 'לחץ להתקשרות' אם מעוניינים למקד למכשירים ניידים.
  • לא לכלול אפליקציות לנייד – הצגת המודעות באפליקציות משחקים ומוסיקה כנראה לא תועיל. רוב האנשים בטעות לוחצים על המודעות כדי לחזור במהירות למשחק. הם מחפשים לבדר את עצמם במקום לרכוש או לחפש שירותי B2B. הימנעו מבזבוז כסף על קליקים מקריים אלה.

יש הרבה אסטרטגיות אחרות שניתן ליישם כדי לשפר ללא הרף את הביצועים של מסעות הפרסום ברשת המדיה, אך אם אתם רק מתחילים ברשת המדיה וברצונכם לעקוב מקרוב אחר הביצועים באתרים ספציפיים, אז בדיקת דוח המיקומים באופן קבוע יספק הרבה מידע על ניצול התקציב בצורה טובה.

אילו מגזרים כדאי לשקול לפרסם ברשת המדיה?

ניתן להשתמש בפרסום ברשת המדיה כדי לשפר את הביצועים בתשלום עבור מרבית העסקים. ואכן, בענפים מסוימים רשת החיפוש יכולה להיות כה תחרותית שרשת המדיה מהווה את ההזדמנות הטובה ביותר עבור עסקים קטנים יותר שמעוניינים להשיג נראות מקוונת בתשלום.

לאחרונה התחלתי קמפיין בתשלום ב- Google Ads עבור משרד עורכי דין עם שירותים ספציפיים. הם רצו שיוצגו מודעות טקסט ברשת החיפוש. לרוע המזל גיליתי עד מהרה שהעלות לקליק יקרה מדי לתקציבם, מכיוון ששוק זה היה רווי במשרדי עורכי דין המשתמשים בו כערוץ הפרסום העיקרי שלהם. כשמילות המפתח עולות בין 20 ל-80 ש״ח לקליק, תקציב נמוך פשוט לא יספיק להכניס אתכם למכרז.

ישנם תחומים נוספים בהם התחרות גבוהה מאוד, הימורים ופיננסים עומדים בראש רשימת מילות המפתח היקרות ביותר, ובהמשך הרשימה נדל"ן, שירותים עסקיים, ובאופן לא מפתיע, פרסום!

לכן, אם העסק שלכם שייך לאחת מהקטגוריות הללו ותקציב הפרסום שלכם נמוך, אתם עשויים להפיק תועלת מפרסום ברשת המדיה. ואכן, גם אם אינכם חלק מקטגוריות אלו, ייתכן שתרצו לנסות זאת לצד מסע פרסום ברשת החיפוש, מכיוון שהוא הרבה יותר זול.

אנו נשמח לעמוד לרשותכם בשאלות או ייעוץ שיווקי נוסף, צרו קשר היום ונדבר על פרסום בדיספליי.

גילוי נאות:

תוכן המאמר נכתב לאחר מאמץ ומחקר על מנת לספק את התוכן האמין ביותר שניתן. כמו כן התוכן מתייחס למידע שקיים בעת שעודכן לאחרונה בתאריך: 09/02/2021, ולכן עשויים להיות שינויים ואי התאמות שחלו מאז.

כמו כן, כל המאמרים המסקרים מוצרים או שירותים כלשהם הינם מוצרים שרכשתי והיתנסתי בהם בעצמי. בחלק מהמקרים אני אקשר לאתרי המוצרים באמצעות קישור שיתופי (אפיליאציה), שיתוף פעולה זה מאפשר לי לעיתים לספק לכם הגולשים הטבות מיוחדות ובתמורה אני מתוגמל באופן חלקי.

תודה על שיתוף הפעולה. ומקווה שהפקתם את המיטב מקריאה זו.

מדריכים ומאמרים נוספים