ההתחכמות של גוגל: הגיע הזמן לחשוב מחדש על גישת ה-SEO שלך

גוגל הודיעה מראש על מעבר משמעותי לשילוב מדדי UX כגורמי דירוג. קידום אתרים הופך מורכב וניואנסי באופן אקספוננציאלי, ודורש גישה רב תחומית מתוחכמת כדי להשיג תוצאות אופטימליות.

גוגל הודיעה ב-28 למאי 2020 לראשונה כי תחל להתחשב ב"חוויית העמוד" כגורם דירוג רשמי בשנת 2021.

ניתן לטעון כי מדדי UX שימשו בצורה כזו או אחרת על ידי גוגל להערכת איכות האתרים שהם מציגים למשתמשים כבר כמה שנים, עם טענות כמו ״קפיצות פוגו״, זמן שהייה ומשך הזמן שמשתמשים מבלים בגלישה במסמכים (דפי אינטרנט) ) שהוזכר בפטנטים של גוגל מציינים את כוונתם להשתמש בגורמים כאלה כדי לשפר את דירוג הדפים בתוצאות החיפוש שלהם.

ואכן, תמהיל של מדדי UX וגורמי SEO הם נושא שדובר עליו בעבר ודווח כאחד הטרנדים המרכזיים שצפויים לצפות בו בשנת 2020. זה חיבור הגיוני לחלוטין – אם לגוגל יש גישה לנתונים שיכולים לשמש להערכת איכות הדף, מדוע שלא ישתמשו בנתונים אלו כדי להגיש תוצאות טובות יותר לחיפוש המשתמש?

בעדכון האחרון הזה, גוגל הסבירו כי הם יתחילו לשלב תכונות הנגזרות ״ממדדי הבריאות החיוניים של עמוד״ עם מדדים קיימים, כולל ידידותיות לנייד, גלישה בטוחה, אבטחת HTTPS והנחיות עבור פופ-אפים פולשניים, כדי לספק תמונה כוללת של חוויית העמוד.

אנו עובדים כעת בעידן הנשלט על ידי למידת מכונה, כאשר גוגל הופכת חכמה מתמיד בפירוש מדדי חווית משתמש, כוונת חיפוש, עיבוד שאילתות מורכבות וגורמי דירוג שהופכים עמומים יותר ויותר. כדי לעמוד בקצב השינויים הללו, הצורך של נותני שירות ה-SEO כעת יותר מתמיד, הוא להתפתח מאופטימיזציה של איש אחד ליועצים אסטרטגיים, תוך ניהול של צוות רב תחומי כדי להשיג שיפורים בביצועים אורגניים.

המעבר מ״אופטימיזר״ למנצח על תזמורת

ג'ון מולר מגוגל נשאל לפני כמה חודשים: "אם הייתי רוצה להיות מקדם האתרים הטוב ביותר אי פעם, מה היית ממליץ לי ללמוד?" ג'ון הגיב: "יש כל כך הרבה היבטים מעניינים למה שמקדמי אתרים עושים, הייתי ממליץ לנסות תחומים שונים כדי למצוא אחד שאתה מתלהב ממנו." לאחר מכן פירט כמה דוגמאות לתחומים להתמקד בהם:

  • שיווק
  • Python
  • כתיבה
  • HTML
  • JavaScript
  • שְׁמִישׁוּת (Usability)
  • יחסי ציבור
  • עיצוב
  • חוויית משתמש

אמנם זה נכון שאנשים יכולים וצריכים לפתח הבנה טובה של כל אחד מהתחומים הללו, אך לא ייתכן שאדם אחד יכול לעשות את כל הדברים הללו ברמת מומחיות ובכוחות עצמו.

אנו כבר רואים שהיבטים מסויימים של קידום אתרים יכולים להיות אוטומטיים יחד עם זאת שגורמי הדירוג הופכים עמומים יותר ויותר, קידום אתרים יהפוך לפחות קריירה מסוג 'הכל כלול' כפי שהייתה אולי בעבר, ויותר למיומנות המשלבת אנשי שיווק, ניהול מוצר, UX, יחסי ציבור, תוכן ופיתוח.

כדי להצליח באמת ב-SEO, עליכם להיות מסוגלים לפתח ולתאם בין אנשים עם מומחיות עמוקה בכל אחד מהתחומים הללו. משמעות הדבר היא פירוק תהליכים מסורתיים של הפרדה בין צוותי מומחיות שונים והבאת אנשים עם מיומנויות משלימות להשגת מטרה משותפת.

שילוב הגישה שלך לחיפוש

עם עליית תופעה של תוצאות חיפוש ללא קליק, מורכבויות כגון פרטיות דפדפן (ITP / ETP) שמטות נתוני ניתוח אנליטיקס ופלטפורמות שמיוחסות בעבר ל- PPC (גוגל שופינג) נפתחות כעת לרישומים אורגניים בחינם. גישה אסטרטגית ומשולבת בין קידום אורגני וממומן חיונית כדי לנווט בעולם החיפוש המורכב יותר ויותר.

פעילויות מופרדות כגון PPC או SEO לעולם לא יתנו את התוצאות הטובות ביותר – עתיד השיווק ברשת החיפוש הוא בגישה משולבת ומאוחדת באמת, כאשר כל החלקים המרכיבים את מערכת השיווק מאוזנים כך שיתאימו ליעדים ולמטרות השיווק הספציפיות של כל עסק.

לדוגמה, על ידי עבודה משותפת בין אנשי PPC ומקביליהם בקידום האורגני, יש אפשרות לחלוק מידע, לייעל את השימוש בתקציב ולעזור להניע צמיחה הדדית עבור לקוחותיהם.

לעתים רחוקות מאוד זה קורה בפועל. ולעיתים אנו עדים לוויכוחים סוערים בין אנשי הקידום האורגני לעמיתיהם מהקידום הממומן. העובדה היא ששבטיות אגרסיבית בין עובדי ה- SEO ו- PPC נובעת מאי ידיעת הערך האמיתי של התחום האחר.

דוגמא: בשנת 2019 חברת Basecamp, מתוסכלת מהצורך לפרסם מודעה בתשלום כדי להופיע בשם המותג שלהם.

בניית הבנה מעמיקה כיצד SEO ו- PPC יכולות לעבוד יחד להשגת תוצאות מועילות זו לזו, חיונית בפריצה מתוך הרעש בעידן הנשלט שטחי פרסום ממומן הולכים וגדלים וגורמי דירוג SEO עמומים יותר ויותר.

בהמשך לדוגמא של Basecamp לעיל, מודעות מותג יכולות להיות יעילות יותר מאשר תוצאות אורגניות. מרבית החברות מעלות מודעות ממונות בשמות המותג של עצמן כדי להתגונן מפני מודעות מתחרות, מאידך היא מאפשרת לבעל המותג לשלוט בתוכן המודעות ולקשר אותן לעמודי נחיתה רצויים ויצירתיים לכל מונח חיפוש. עבור משווקי חיפוש העובדים בשיתוף פעולה, פיתרון זה הוא ברור מאליו.

שיתוף נתונים אסטרטגי בחיפוש אורגני וממומן

אצלנו ב- TKMedia אנו משתמשים בשילוב הנתונים של כלל הצדדים כדי לבנות תמונת אמיתית ורחבה של ביצועי הלקוח במנוע החיפוש ומילות המפתח (SEO ו- PPC).

נתונים אלו מאפשרים לנו נתונים מגורמים שונים כדי לסייע ממענה על שאלות כגון:

  • על אילו מילות מפתח אני משלם בקמפיין PPC בהן אני מדורג גבוה בתוצאות אורגניות כאין מתחרים ממומנים? במילים אחרות, היכן אוכל להתחיל לחסוך בתקציב?
  • אילו מילות מפתח בתשלום מניבות את הרווח הגבוה ביותר, ואיפה אנו מדורגים באופן אורגני למונחים אלה? במילים אחרות, אילו עמודים באתר עליי להקים כדי לייצר יותר רווח באמצעות SEO?
  • מה שיעור הקליקים (CTR) האורגני שלנו לעומת שיעור הקליקים בתשלום עבור מילות המפתח הרווחיות ביותר שלנו? במילים אחרות, אילו כותרות ותיאורים של דפים נוכל לשנות כדי להגביר את שיעור הקליקים האורגני?

כמובן שזו רק דוגמה אחת לגישה משולבת לחיפוש, יש כמובן גורמים אחרים שמשחקים תפקיד ויש לשקול את כולם כדי להשפיע באמת על הביצועים לטווח הארוך.

הגיע הזמן לעשות את הדברים אחרת

נוף החיפוש הוא מורכב וניואנסי בצורכה מעריכית מאי פעם, והאופן בו אנו מנצלים אותו ממשיך להתפתח. נכתבו לא מעט מאמרים מפוקפקים במהלך החודשים האחרונים לאור התפתחות האלגוריתמים של גוגל בנוגע לעתידם של סוכנויות קידום אתרים, ולמרות שנושא החיפוש מתפתח בקצב מהיר, זה בהחלט לא אומר שאין עתיד עבור קידום אתרים.

במקרים רבים, קידום אתרים חשוב ביותר עבור רוב הביצועים המקוונים של העסק, עבור מרבית לקוחותינו הוא גורם ההכנסות המקוון מספר אחת.

האלמנטים הבסיסיים של קידום אתרים עדיין חשובים כתמיד, אך האם נגמרו ימיה של "מכונת קידום אתרים של איש אחד"? בהחלט. מקדמי אתרים מודרניים כבר התפתחו מאופטימיזיירים ליועצים אסטרטגיים, וניהול ״מקהלת מומחים״ כדי לייצר תוצאות משפיעות יותר.

גם סוכנויות חייבות להתפתח מעבר ל"צוות SEO" המסורתי, ובמקום זאת להתמקד בקידום אתרים כמוצר, אשר אמור לערב אנשים מכל תחום התמחות כדי להוסיף למערך הדרישות המיומנות העצום הדרוש כדי להצליח בנוף האורגני המורכב של גוגל.

גילוי נאות:

תוכן המאמר נכתב לאחר מאמץ ומחקר על מנת לספק את התוכן האמין ביותר שניתן. כמו כן התוכן מתייחס למידע שקיים בעת שעודכן לאחרונה בתאריך: 02/02/2021, ולכן עשויים להיות שינויים ואי התאמות שחלו מאז.

כמו כן, כל המאמרים המסקרים מוצרים או שירותים כלשהם הינם מוצרים שרכשתי והיתנסתי בהם בעצמי. בחלק מהמקרים אני אקשר לאתרי המוצרים באמצעות קישור שיתופי (אפיליאציה), שיתוף פעולה זה מאפשר לי לעיתים לספק לכם הגולשים הטבות מיוחדות ובתמורה אני מתוגמל באופן חלקי.

תודה על שיתוף הפעולה. ומקווה שהפקתם את המיטב מקריאה זו.

מדריכים ומאמרים נוספים