כשאתם מעוניינים ליצור אתר קניות, אתם צפויים להיתקל הרבה בשם Shopify. זה עשוי להשאיר אתכם בתהייה – עד כמה הפלטפורמה הזו שולטת בשוק? ואיך היא משתווה למתחרים השונים שלה?

התראת ספוילר – התשובות הן:

וכדי להראות לכם מאיפה הגיעו המסקנות הללו, אספנו מעט נתונים סטטיסטיים מדהימים לגבי נתח השוק של וורדפרס, כמו גם את נתח השוק של שניים מתוספי ה- eCommerce הפופולריים ביותר עבור WordPress – WooCommerce ו- Easy Digital Downloads.

נתח השוק של וורדפרס הוא 39% מכלל האתרים

על פי W3Techs, וורדפרס מפעילה 39% מכל אתרי האינטרנט, כולל אתרים ללא מערכת ניהול תוכן (CMS) או CMS המקודד בהתאמה אישית. במילים אחרות, וורדפרס מחזיקה בשליש מהאינטרנט! ואם מצמצמים את מערך הנתונים לאתרים עם מערכת ניהול תוכן מוכרת בלבד, נתח השוק של וורדפרס הופך לדומיננטי עוד יותר.

במקרה זה, וורדפרס מחזיקה בנתח שוק של 64% עבור מערכות ניהול תוכן באתרים עם CMS מוכר. איך זה משתווה לנתח השוק של מערכות ניהול תוכן פופולריות אחרות? בואו נציץ:

% מכל אתרי האינטרנט% מכל מערכות ניהול תוכן
WordPress3964
Joomla2.64.6
Drupal1.73
Squarespace1.52.7
Wix1.32.3

אמנם נעשו הרבה מכלים לבניית אתרים כמו Squarespace ו- Wix, אך המספרים מראים כי WordPress אינה בסכנה בזמן הקרוב! וורדפרס גם מחזיקה בעמדה דומיננטית ביחס לג'ומלה ודרופל, שתי מערכות פופולריות אחרות לניהול תוכן.

האם וורדפרס פשוט משמשת הרבה אתרים קטנים?

לא! כדי להתעמק באופן בו נתח השוק של וורדפרס מתחלק, פנינו ל- BuiltWith. BuiltWith מאפשר לכם לראות נתח שוק עבור אתרים העומדים בקריטריונים ספציפיים, כמו להיות ב- Quantcast Top 10k (רשימה שמנסה לאסוף את 10,000 האתרים הנסחרים ביותר באינטרנט).

כך נתח השוק של וורדפרס כשמפלחים לפי דירוג Quantcast:

  • אתרים ב- Quantcast Top 10k – וורדפרס מחזיקה בנתח שוק של 38.03%
  • אתרים ב- Quantcast Top 100k – וורדפרס מחזיקה בנתח שוק של 35.94%

אם משווים זאת לנתח השוק הכולל של וורדפרס העומד על 35%, וורדפרס פופולארית עוד יותר בקרב אתרים סוחרים ביותר.

האם נתח השוק של וורדפרס עדיין גדל?

כן! נתח השוק של וורדפרס אינו רק "עדיין גדל", אלא הוא גדל באופן עקבי בקצב זהה בערך מאז שהחלו למדוד זאת. אז כמה מהר WordPress גדל? נתחיל מהמספרים מהשנים האחרונות.

בתחילת 2017, WordPress הפעילה 27.3% מכל האתרים. עד דצמבר 2019 וורדפרס השיגה את נתח השוק הנוכחי של 35.2%. מתמטיקה מהירה כלשהי אמורה לומר לכם ש- WordPress גרף 7.9% נוספים מכלל אתרי האינטרנט – נתון צמיחה של ~ 28.94%.

וורדפרס מגדילה באופן עקבי את נתח השוק שלה ב- 1-4% (במספר נתחי השוק הכולל) במשך 8 השנים האחרונות. והיא לא מראה סימני האטה. אם מגמה זו תימשך, לא יעבור זמן רב עד שוורדפרס תפעיל שליש מכל אתרי האינטרנט.

נכון לדצמבר 2019, לקוד הליבה של WordPress היו 40,785 התחייבויות לפעילות, 409 מהדורות, ויש לה 58 תורמים מרחבי העולם.

איך הצמיחה של וורדפרס משתווה למערכות ניהול תוכן אחרות?

אז וורדפרס צומחת… אבל האם היא צומחת מהר יותר מהמתחרים? זו שאלה מסובכת יותר לענות עליה. ביחס למערכות ניהול תוכן בניהול ואחסון עצמי, וורדפרס היא עדיין מובילת הצמיחה.

משנת 2018 עד 2019:

  • נתח השוק של ג'ומלה ירד למעשה מ -3.1% ל -2.9%
  • נתח השוק של דרופל ירד מ -2.2% ל -1.9%

במונחים של צמיחה משנה לשנה, פירוש הדבר:

  • ג'ומלה צימקה ב -6.4%
  • דרופל צימק ב -13.6%

למרות שהמספרים הללו לא עומדים בקצב עם וורדפרס, העניינים קצת שונים עם חברות לניהול תוכן סגור.

בעוד כלים כמו Squarespace ו- Wix עדיין מהווים אחוז זעיר מהשוק הכללי, הם חווים צמיחה מהירה בהשוואה למערכות ניהול תוכן באחסון עצמי פתוח.

משנת 2018 עד 2019:

  • נתח השוק של Squarespace עלה מ -0.7% ל -1.5%
  • נתח השוק של Wix גדל מ -0.4% ל -1.1%

במונחים של צמיחה משנה לשנה, פירוש הדבר:

  • Squarespace צמח ב -114%
  • Wix צמח ב 175%

אז בעוד וורדפרס היא עדיין השחקנית הדומיננטית, חברות לניהול תוכן סגור צומחות בקצב מהיר יותר. ניתן גם לראות את מגמות הצמיחה האלה משחקות את עצמן ב- Google Trends, שם ג'ומלה ודרופל (ובמידה פחותה יותר, וורדפרס) ירדו או נותרו שטוחות, בעוד ש- Squarespace ו- Wix מייצרים עניין גובר:

נתח שוק של WooCommerce

מכיוון שוורדפרס מקורה בבלוגים, ייתכן שתופתעו להבין עד כמה וורדפרס דומיננטית בתחומים אחרים – בעיקר מסחר אלקטרוני.

WooCommerce, תוסף המסחר האלקטרוני הפופולרי ביותר עבור WordPress, מפעיל 7% מכל אתרי המסחר האלקטרוני באינטרנט על פי BuiltWith. אמנם המספר לא כל כך מרשים, אך נתח השוק של WooCommerce גדול יותר אם נסנן אתרים עם פחות תנועה.

מבין מיליון האתרים המובילים באינטרנט WooCommerce הוא עדיין הפיתרון הפופולרי ביותר, עם נתח שוק של 25%.

כיצד משתווה נתח השוק של WooCommerce ל- Shopify?

WooCommerce אמנם מובילה בשוק, אך Shopify תחרותית ואף מובילה בכמה קטגוריות. כך משתווה נתח השוק של WooCommerce ל- Shopify כשמפלחים לפי פופולריות האתר:

WooCommerceShopify
כלל האינטרנט14%21%
מיליון האתרים המובילים25%20%
100K האתרים המובילים12%21%
10K האתרים המובילים5%21%

כשמתסתכלים רק על אתרי ה- Top 100k או Top 10k הפופולריים ביותר באינטרנט, Shopify היא למעשה המובילה בשוק. אבל, ראוי לציין שרק 58,501 אתרים באותה פרוסה של 100k מריצים פלטפורמת מסחר אלקטרוני מוכרת, כך שגודל המדגם אינו גדול במיוחד. ומבחינת מספר האתרים בפועל באתרי 10k המובילים הפועלים על פלטפורמות אלה:

  • 459 אתרים משתמשים ב- Shopify
  • 113 אתרים משתמשים ב- WooCommerce

נתח שוק של Easy Digital Downloads

הוא אמנם לא פופולרי כמו WooCommerce, אבל Easy Digital Downloads הוא עדיין שחקן קטן אך מורגש בתעשיית המסחר האלקטרוני.

על פי BuiltWith, לפלטפורמה של Easy Digital Downloads יש נתח של 0.24% מסך ה- BuiltWith Top Million (אומדן של מיליון האתרים הפופולריים ביותר באינטרנט).

וה-CMS הפופולרית ביותר בעולם…

בעוד שצמיחה של פלטפורמות סגורות כמו Squarespace, Wix ו- Shopify הם משהו שצריך לשים לב אליו, כל המספרים מסתכמים במסקנה אחת: וורדפרס היא, ללא ספק, הדרך הפופולרית ביותר בעולם לבנות אתר.

האם אתם מוכנים להתחיל? אנו מציעים עיצוב, בנייה וקידום של אתרי וורדפרס (ולמעשה כל דבר הקשור לוורדפרס) בלחיצה אחת, כך שתוכלו להתחיל לעבוד בקצרה.

גילוי נאות:

תוכן המאמר נכתב לאחר מאמץ ומחקר על מנת לספק את התוכן האמין ביותר שניתן. כמו כן התוכן מתייחס למידע שקיים בעת שעודכן לאחרונה בתאריך: 02/03/2021, ולכן עשויים להיות שינויים ואי התאמות שחלו מאז.

כמו כן, כל המאמרים המסקרים מוצרים או שירותים כלשהם הינם מוצרים שרכשתי והיתנסתי בהם בעצמי. בחלק מהמקרים אני אקשר לאתרי המוצרים באמצעות קישור שיתופי (אפיליאציה), שיתוף פעולה זה מאפשר לי לעיתים לספק לכם הגולשים הטבות מיוחדות ובתמורה אני מתוגמל באופן חלקי.

תודה על שיתוף הפעולה. ומקווה שהפקתם את המיטב מקריאה זו.

מדריכים ומאמרים נוספים