כיצד ליצור דף עסק ב-LinkedIn

האם אתם משתמשים בלינקדאין? רוב הסיכויים שיש לכם פרופיל אישי עליו, אך אם אינכם מחפשים באופן פעיל אחר ההזדמנות הבאה שלכם לקריירה, אז כנראה שאתם לא משתמשים בה כל כך הרבה.

בדקות הבאות אסביר לכם מדוע אתם צריכים דף עסקי בלינקדאין ואיך לעשות את זה. אבל ראשית, תנו לי לומר לכם כך: אם אתם לא בודקים באופן קבוע את לינקדאין, אתם לא לבד. משתמש לינקדאין ממוצע מבלה עליו רק 17 דקות בחודש. קל להזניח את הרשת החברתית הזו.

לינקדאין: הרשת המקצועית הגדולה בעולם

לינקדאין הוקמה בשנת 2002 על ידי ריד הופמן ועשרה מייסדים אחרים, שחלקם שייכים למה שמכונה "מאפיית פייפאל" וכך גם הופמן.

מהי PayPal Mafia? זו קבוצה של עובדי פייפאל לשעבר שהמשיכו להקים חברות מצליחות משלהם:

PayPal Mafia

כנראה בוגר פייפאל המפורסם ביותר הוא אילון מאסק, הידוע כגאון המטורף מאחורי טסלה ו- SpaceX. אבל יש לא מעט עובדים לשעבר של PayPal שהצליחו טוב מאוד עבור עצמם. למעשה, שישה מהם, כולל ריד הופמן, הפכו למיליארדרים.

זהו פרט חשוב בהיסטוריה של לינקדאין מכיוון שצוות המייסדים של כל הכוכבים וקשרי עמק הסיליקון שלהם ללא ספק שיחק תפקיד עצום בהצלחת החברה.

בשנת 2003 העלתה לינקדאין סדרת סבב השקעות שהובילה סקויה קפיטל, חברת הון סיכון הידועה בהשקעתם במספר "חד-קרן" כמו גוגל, אפל, פייפאל, יוטיוב, וואטסאפ ועוד.

וצוות לינקדאין לא אכזב. בשנת 2004 הגיעה החברה למיליון משתמשים, בשנת 2006 היה לה החודש הרווחי הראשון, ובשנת 2007 היא פגעה ברף ה-10 מיליון משתמשים.

בשנת 2008, לאחר שכמה חברות הון סיכון רכשו 5% מלינקדאין תמורת 53 מיליון דולר, החברה הוערכה בכמיליארד דולר (הערכת שווי לאחר הכסף).

בשנת 2010 לינקדאין הוערכה בכ-2 מיליארד דולר, אם כי בסוף השנה שוויה ירד לכ-1.5 מיליארד דולר. באותה שנה היא דורגה במקום ה-10 ברשימת 100 הסטארטאפים החשובים ביותר של עמק הסיליקון אינסיידר.

לינקדאין צמחה בצורה נרחבת בין 2010 ל 2011, ועברה מכ-500 עובדים במשרה מלאה לכ-2,100 עובדים במשרה מלאה, והיתה לה הנפקה בשנת 2011.

לינקדאין המשיכה לצמוח בקצב מהיר, אך ב-2016 היא חווה קצת שיהוק כאשר מניותיה צנחו ב -43.6% ביום אחד, מה שגרם לה לאבד שווי שוק של 11 מיליארד דולר. מה קרה?

ככל הנראה, המשקיעים לא התרשמו מתחזית לינקדאין לשנת 2016 (החברה ניבאה כי ההכנסות ברבעון הראשון יהיו 820 מיליון דולר במקום הצפי של 867 מיליון דולר שהאנליסטים צופים) והחליטו לקפוץ מהספינה.

עם זאת, "האסון" הזה לא מנע ממיקרוסופט לרכוש את לינקדאין תמורת 26.2 מיליארד דולר, שהייתה הרכישה הגדולה ביותר של מיקרוסופט באותה תקופה.

משתמשים רשומים ב-LinkedIn
משתמשים רשומים ב-LinkedIn

כיום מונה לינקדאין מעל 575 מיליון משתמשים, עם יותר מ-260 מיליון משתמשים פעילים מדי חודש. זו הרשת החברתית המקצועית הגדולה בעולם.

רוצים ללמוד עוד על לינקדאין? בידקו את המאמר שלנו עובדות וסטטיסטיקות של לינקדאין.

מדוע העסק שלכם זקוק לעמוד עסקי בלינקדאין

ייתכן שאתם תוהים מדוע שתטרחו ליצור דף עסק בלינקדאין, רשת חברתית שמשתמשים משקיעים בה רק 17 דקות בחודש (בממוצע).

להלן שלוש הסיבות העיקריות:

#1 יצירת לידים

לינקדאין היא מקום מצוין להגיע אל לקוחות פוטנציאליים.

למעשה, על פי HubSpot, לינקדאין יעילה יותר ב- 277% ביצירת לידים מאשר טוויטר ופייסבוק.

אין זה מפתיע ש –79% מהמשווקים רואים בלינקדאין "מקור טוב מאוד של לידים" ומשווקי B2B מדווחים כי 80% מהפניות ברשתות החברתיות שלהם מגיעות מלינקדאין.

Linkedin מחוללת לידים

משאב נהדר לשימוש ב- LinkedIn לייצור לידים הוא "מדריך המשווק המתוחכם ללינקדאין" (מהדורת 2019).

המדריך מייעץ לבנות נוכחות אורגנית בלינקדאין על ידי:

  • יצירת דף לינקדאין. "באמצעות דף לינקדאין, אתם יכולים למצוא את מקומכם בקהילה המקצועית בעולם, לספר את סיפורה של החברה שלכם ולתת ללקוחות ולקוחות פוטנציאליים מקום ללמוד על העסק שלכם, העובדים והמותג שלכם."
  • שימוש בעמודי ראווה. "השתמשו בעמודי ראווה כדי ליצור דפים ייעודיים עבור המותגים, קווי העסקים, המוצרים והיוזמות הבולטים שלכם, כך שתוכלו להרחיב את הנוכחות שלכם ב- LinkedIn."
  • יצירת פוסטים לטווח ארוך. "באמצעות כלי בלוגים אינטואיטיבי שמשתלב בצורה חלקה עם הפרופיל שלכם בלינקדאין, אתם יכולים לפרסם תוכן חדש וותכן מהעבר ב- LinkedIn כדי להגדיל במהירות את הקהל והרשת שלכם."
  • ניצול וידאו מקומי. "סרטון מקומי מופיע ישירות בפיד של לינקדאין כפוסטים עצמאיים, ומאפשר לכם להתקשר עם מקבלי ההחלטות העסקיים לאורך כל המסע של הקונה בלינקדאין."
  • השתתפות בקבוצות לינקדאין. "קבוצות מספקות מקום לאנשי מקצוע מאותו ענף או בעלי תחומי עניין דומים לשתף את התובנות והחוויות שלהם, לבקש הכוונה ולבנות קשרים בעלי ערך. והם מציעים הזדמנות מעולה לחברה שלכם להתבסס כמובילת דעת, בין אם אתם משתתפים בדיונים המתקיימים בקבוצות לינקדאין מבוססות או תיצרו קבוצת לינקדאין משל עצמכם.
  • המדריך ממליץ גם להגביר את האסטרטגיה האורגנית שלכם באמצעות פרסומות בתשלום באמצעות תוכן ממומן, InMail ממומן ומודעות דינמיות.

#2 גיוס עובדים

כולם החל מ- Inc, כלה ב- Entrepreneur ועד פורבס מדברים על העסקת כישרונות מובילים. וזה מובן.

אחרי הכל, גיוס ושימור אנשים איכותיים הוא אחד האתגרים הגדולים ביותר בניהול עסק, והסיכון גבוה.

נוח קגן, יזם ידוע מאחורי AppSumo, אומר:

"אחרי שעבדתי בפייסבוק, Mint ועכשיו AppSumo […] אני יודע שהאנשים הטובים ביותר מפיקים משמעותית יותר ויכולים לגדל עסק פי 100 יותר מאשר אדם פשוט בסדר."

הוא מסביר שגיוס כישרונות מובילים זה בדיוק כמו היכרויות: האנשים הכי טובים כבר תפוסים. הם כבר עובדים בחברה נהדרת, מקבלים שכר טוב ומסופקים בתפקידם.

לכן, טוען נוח, עליכם לבנות מערכות יחסים מראש כך כישרונות בכירים יחשבו עליכם כשהם מוכנים להזדמנות הבאה שלהם בקריירה.

עכשיו, חשבו על זה: מה הדרך הטובה ביותר לפנות לאיש מקצוע שאתם מתרשמים ממנו אך לא מכירים אישית?

ניחשת נכון. לינקדאין.

תבינו, אם תשלחו אימייל למישהו, הם ירצו לבדוק אתכם ולהיכנס ללינקדאין בכל מקרה, אז למה לא לחסוך לו את הטירחה ולפנות אליו כבר שם?

בדרך זו הם יכולים לבדוק אתכם בלחיצה אחת ולוודא שאתם רציניים.

ועם קליק נוסף, הם יכולים להעיף מבט בעמוד החברה שלכם כדי לראות אם זה מקום שהם רוצים לעבוד בו.

ומה לגבי אנשים שמחפשים באופן פעיל אחר ההזדמנות הבאה שלהם לקריירה?

ובכן, הם נמצאים גם בלינקדאין ומחפשים דרך מודעות דרושים. הם עשויים להיתקל במודעת הדרושים שלכם דרך הרשת שלהם גם אם לא שמעו על החברה שלכם בעבר.

בקיצור, אם אתם רוצים למשוך כישרונות מובילים, אתם צריכים שיהיה לכם דף חברה בלינקדאין (למעשה, אם אין לכם דף כזה זה עלול לדחות אותם כי זה נראה מחשיד).

#3 פרסום

אתם בטח הייתם שמחים להופיע בתקשורת. הרי מי לא אוהב פרסום בחינם, נכון?

ובכן, אם אתם רוצים להגדיל את הסיכויים שזה יקרה, אתם צריכים להבין איך זה עובד:

  • כתב מקבל משימה מהעורך שלו המצריך אזכור של חברה בתחום שלכם.
  • הכתב ההוא מחליט להזכיר את החברה שלכם.
  • הם נכנסים לאתר החברה כדי למצוא את המידע הדרוש להם.

עם זאת, אם הם לא מצליחים למצוא את מה שהם צריכים באתר שלכם, המקום הבא אליו הם מגיעים הוא LinkedIn.

ומה קורה אם הם גם לא מצליחים למצוא אותו בלינקדאין?

פָּשׁוּט. הכתב זונח את הרעיון להזכיר את החברה שלכם והולך במקום זאת עם אחד המתחרים שלכם. אז וודאו שלחברה שלכם יש אתר מצוין ודף לינקדאין סולידי.

כיצד ליצור דף עסק בלינקדאין (5 שלבים)

גוגל בלינקדאין
גוגל בלינקדאין

למרבה המזל, יצירת דף עסק בלינקדאין היא מאוד פשוטה, ותוכלו לעשות זאת היום:

  1. לחץ על סמל "Work" בפינה העליונה של דף הבית שלכם ב- LinkedIn.
  2. בחרו באפשרות "Create a company page".
  3. בחרו באפשרות "Small business" או באפשרות אחרת בהתאם לגודל וסוג העסק שלכם.
  4. הזינו את פרטי זהות הדף, פרטי חברה או מוסד ופרטי פרופיל.
  5. לחצו על "Create page".

להלן כל השלבים:

יצירת דף עסק בלינקדאין
יצירת דף עסק בלינקדאין
סוגי דפי עסק בלינקדאין
סוגי דפי עסק בלינקדאין
הוספת מידע לדף העסק שלכם בלינקדאין
הוספת מידע לדף העסק שלכם בלינקדאין

אל תשכחו לוודא שיש לכם את הזכות לפעול בשם החברה על ידי סימון תיבת הסימון:

כפתור יצירת הדף

זכורו שאם חשבון LinkedIn שלכם חדש או שאין לכם מספיק חיבורים, ייתכן שתקבלו הודעת שגיאה.

פירוש הדבר שעליכם לבנות את הפרופיל שלכם ולהרחיב את הרשת שלכם אם ברצונכם לקבל דף עסק.

לאחר שיצרתם את הדף שלכם לחצו על "Start building your page!" ולהוסיף פרטים נוספים.

להפיק את המיטב מדף הלינקדאין שלכם

התהליך בן 5 השלבים של יצירת דף העסק שלכם בלינקדאין הוא רק ההתחלה, עליכם לבצע אופטימיזציה לדף הזה אם אתם רוצים להשיג תוצאות. לשם כך, עליכם לדאוג להיבטים הבאים.

צרו דף "אודות" מרתק ב- LinkedIn

העמוד "אודות" הוא הדבר הראשון שאדם רואה כאשר הוא לוחץ על פרופיל החברה שלכם בלינקדאין.

אתם צריכים לעשות בו שלושה דברים:

#1 ספרו את הסיפור שלכם

זוכרים איך כבר בתיכון הייתם משננים תאריכים למבחן היסטוריה ואז שוכחים אותם בשנייה שיצאתם מהכיתה? שינון התאריכים האלה היה קשה מכיוון שבני אדם אינם מתוכנתים לזכור עובדות, אלא לזכור סיפורים.

אבל מה זה קשור לדף הלינקדאין שלכם? ובכן, אם תציגו למבקרי עמוד החברה שלכם סט עובדות, עיניהם יתבהרו והם לא יזכרו הרבה ברגע שהם יעזבו את הדף.

מצד שני, אם אתם מספרים סיפור ועושים את זה טוב, אנשים יזכרו אותו הרבה זמן. והם יזכרו גם את החברה שלכם.

#2 שיווקו את המוצרים או השירותים שלכם

לא, אני לא מתכוון ממש לבקש מאנשים כסף בתמורה למוצר. זאת אומרת להעביר את ערך המוצר/השירות שאתם מוכרים.

כאן חשוב להבין את ההבדל בין התכונות והיתרונות:

  • תכונה היא מאפיין של מוצר (לדוגמא: "הנעליים הללו אטומות למים").
  • יתרון הוא הערך שהלקוח שלכם יקבל מאותו מוצר (דוגמה: "הנעליים האלה ישמרו על הרגליים חמות ויבשות!").

יש אמירה בקופירייטינג: "תכונות מספרות, אבל יתרונות מוכרים".

התמקדו בערך היתרון, לא בתכונות (מקור תמונה: useronboard.com)

חשוב להבין שלמרות שרשימת המאפיינים העיקריים של מוצר יכולה להיות שימושית, עליכם תמיד למכור יתרונות.

אל תספרו לאנשים רק מה המוצר שלכם עושה, ספרו להם איך זה ישפר את חייהם.

#3 ספק הוכחה חברתית

אנחנו יצורים חברתיים. התפתחנו על ידי התבוננות באחרים כשאנחנו לא בטוחים מה לעשות.

לכן ׳הוכחה חברתית׳ היא כל כך חשובה. אף אחד לא רוצה להיות הראשון שמנסה מוצר חדש.

אוקיי, זה לא לגמרי נכון, יש דבר כזה ׳מאמצים מוקדמים׳, כאלה שרוצים לנסות כל דבר חדש שיוצא תחת השמש.

אבל רוב האנשים אינם כאלה. רוב האנשים לא רוצים להסתכן בעסק לא מוכר. הם רוצים דבר בטוח.

אספקת הוכחות חברתיות יכולה לעזור ללקוחות פוטנציאליים שעדיין נמצאים על הגדר לקבל החלטה.

זה בסדר אם אתם רק מתחילים ואין לכם עדיין הוכחה חברתית לדבר. אתם צריכים להתחיל לעבוד כדי להשיג אותם!

עם זאת, ברגע שקיבלתם משהו, בין אם זה המלצת לקוח, או אזכור תקשורתי, או הצגה בפרסום יוקרתי, עליכם להוסיף אותו לעמוד "אודות" שלכם.

דף "אודות" המספר את הסיפור שלכם, מוכר את המוצר שלכם ומספק הוכחה חברתית הוא דרך נהדרת להכיר את החברה שלכם ללקוחות פוטנציאליים.

הציגו רשימת עובדים

אולי אתם מהססים לספק רשימת עובדים.

עם זאת, זה עובד כהוכחה חברתית לאנשים שעשויים להיות מעוניינים לעבוד בחברה שלכם מכיוון שזה מראה שאתה עסק חוקי, לא איזה מקום מפוקפק שבו העובדים כל כך מתביישים לעבוד שם שהם אפילו לא יעלו אליו את הפרופילים שלהם בלינקדאין.

יתר על כן, רשימת עובדים היא משאב רב ערך לכתבים מכיוון שהיא מאפשרת להם לבדוק במהירות את מבנה החברה, להבין מי עושה מה, ולהגיע אל האדם הנכון.

לדוגמא, אם כתב רוצה לשאול שאלה לגבי אסטרטגיית השיווק שלכם, הוא יכול פשוט לשלוח הודעה לאיש השיווק שלכם בלינקדאין.

זה חשוב מכיוון שתתחילו להיות עמוסים יותר ויותר ככל שהחברה שלכם תגדל ואולי תחמיצו הזדמנות תקשורתית גדולה פשוט כי לא בדקתם את תיבת הדואר הנכנס שלכם בזמן.

בינתיים, העובדים שלכם כנראה יהיו זמינים יותר מכם, ולכן לספק לכתבים דרך ליצור קשר ישירות איתם זה רעיון טוב.

עדכנו את הדף שלכם באופן קבוע

אתם לא רוצים שהדף שלכם ייראה מוזנח. אבל מה כדאי לפרסם?

“The Sophisticated Marketer’s Guide to LinkedIn” ממליץ לעקוב אחר הכלל 4-1-1 שהטמיעו Tippingpoint Labs וג'ו פוליזי, מייסד המכון לשיווק תוכן:

"על כל ציוץ אחד שמגיש שירות עצמי, עליכם לצייץ מחדש ציוץ אחד רלוונטי והכי חשוב לשתף ארבע קטעי תוכן רלוונטיים שנכתבו על ידי אחרים."

נכון, הכלל 4-1-1 נוצר במקור עבור טוויטר, אך ניתן להחיל אותו גם ב- LinkedIn.

עבור כל עדכון לקידום מכירות, שתפו פוסט אחד רלוונטי ממוביל דעת בתחומכם וארבעה קטעי תוכן רלוונטיים שנכתבו על ידי אחרים.

בדרך זו, העוקבים שלכם יראו שאתם מספקים באופן עקבי ערך וימשיכו לעקוב אחריכם.

הראו מדוע החברה שלכם היא מקום נהדר לעבוד בו

במאמר "רכישת הכישרונות המובילים: 4 צעדים להעסקת הכישרון הטוב בעולם" שהוזכר קודם לכן, נוח קגן מסביר שכדי למשוך כישרונות מהשורה הראשונה עליכם להראות להם מדוע החברה שלכם היא מקום מצוין לעבוד בו. הוא שיתף תמונה שראה במודעת דרושים של קרייגליסט:

מודעת דרושים בקרייגסליסט (מקור תמונה: okdork.com)

כן, רק להסתכל על התמונה הזו גורם לרצות ללכת ולקבל מרשם לתרופות נוגדות דיכאון, כך שכנראה אפשר לומר שמעט מאוד אנשים יפנו לתפקיד כזה.

בדף החברה שלכם בלינקדאין, אל תעשו את אותה הטעות.

חשבו מה הופך את החברה שלכם למקום מצוין לעבוד בו. אז דאגו להזכיר את זה בלינקדאין.

לדוגמה, הנה התמונה של נח:

Appsumo

עכשיו, בר משקאות במשרד הוא די מגניב, אבל מה שיותר חשוב שהוא מראה ש- AppSumo הוא מקום עבודה נינוח, ידידותי, מזמין, בו אנשים לא לוקחים את עצמם ברצינות רבה מדי.

מייעץ לנח:

"הפכו את הדפים לשלכם באמת. אל תנסו להיות מטורפים אם אתם לא. לדוגמא, כמשרד עורכי דין, אתם יכולים לומר שאתם קורעים התחת שלכם, מקבלים משכורת מועטה אבל עושים עבודה שהיא הדבר המשמעותי ביותר שעשיתם. ספרו את סיפורה של החברה שלכם ואת הסיבה מדוע תפקיד זה חשוב לכם. גם אם אין לכם את המשאבים של גוגל. הוסיפו את הפנים שלכם לדף. הוסיפו את הגישה שלכם. "

השורה התחתונה היא: למצוא את מה שמושך. אולי זה שטח משרדים מגניב. אולי זה לוח זמנים גמיש. או אולי זו ההזדמנות לעבוד מרחוק. לא משנה מה זה, ציינו זאת בדף החברה שלכם, והדגישו זאת במודעות הדרושים שלכם.

זכרו: כשמדובר שכישרונות, אתם מעריכים אותם והם מעריכים אתכם, לכן התאמצו להרשים אותם.

דף החברה שלכם לא עוסק בכם

יש בדיחת קרש בקופירייטינג שהולכת כך:

"מהי תחנת הרדיו האהובה על כולם? WII FM! "

WII FM מייצג את "What’s in it for me?"

הבדיחה הזו היא תזכורת שלאנשים לא אכפת מכם, הם דואגים לעצמם, ולכן אתם צריכים להתמקד בהם.

זה אולי נשמע מבלבל, אני יודע.

איך אתם יכולים לספר את הסיפור שלכם, למכור את המוצר שלכם, לספק הוכחה חברתית ולהראות את ההטבות בעבודה בחברה שלכם בלי לדבר על עצמכם?

זה חוזר למושג "תכונות מספרות, יתרונות מוכרים" שהסברתי קודם.

הרשו לי להסביר את זה בדוגמה קצרה וברורה:

"הנעליים האלה אטומות למים" מדבר על עצמכם, "הנעליים האלה ישמרו על הרגליים חמות ויבשות" מדבר על הלקוח הפוטנציאלי שלכם.

בשני המקרים אתם מדברים על המוצר שלכם, בביטחון אך עם מיקוד שונה. במקרה הראשון, המיקוד הוא על המוצר; עם האחרון המיקוד הוא על האדם שאתם מוכרים את המוצר אליו.

עליכם להחיל עיקרון זה על דף החברה שלכם בכללותו. יש לחשב את כל מה שיש בו כדי לפנות ללקוחות הפוטנציאליים ולעובדים הפוטנציאליים.

לסיכום

לינקדאין היא הרשת המקצועית החברתית הגדולה ביותר בעולם עם מעל 575 מיליון משתמשים רשומים ומעל 200 מיליון משתמשים פעילים מדי חודש.

זה המקום אליו אנשי מקצוע הולכים לחפש את ההזדמנות הבאה שלהם ולמקום בו עיתונאים וכתבים הולכים לחפש מידע על חברה שהם רוצים להזכיר בסיפור הבא שלהם.

זה המקום שאליו מנהלי עסקים הולכים לבדוק האם חברה שהם שוקלים לעבוד איתה לגיטימית.

אל תעשו את הטעות של התבוננות בלינקדאין רק בגלל שאתם לא בודקים את זה כל יום. היכנסו אליו וצרו את דף החברה שלכם עוד היום!

אם נהניתם ממאמר זה, אתם תאהבו את שירותי הייעוץ שלנו. שפרו את יכולות החשיפה שלכם בפלטמורמות השיווק החברתי וקבלו תמיכה וייעוץ מהמומחים. בידקו אותנו וצרו קשר.

מדריכים ומאמרים נוספים